וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר 2011 יוצא לדרך

ירון אדרי

31.12.2010 / 8:59

מירוץ השטח המפרך בעולם יצא לדרך ביום שבת. בפני 430 מתחרי הדקאר 2011 צפויים מעל ל-9,500 ק"מ מתישים בארגנטינה וצ'ילה

ארוע הספורט המוטורי הראשון בכל שנה אזרחית חדשה הוא גם אחד המפרכים שבהם. ביום שבת ה-1 בינואר יצא לדרך בפעם ה-31 מירוץ הדקאר, שכבר ביסס עצמו מחדש בדרום אמריקה לאחר שמארגניו שבעו את פעולות הטרור של אפריקה בתחומה הוא התקיים מיום הווסדו ב-1979.

כפי שהיה בשני המירוצים האחרונים, גם הדקאר 2011 יוזנק מבירת ארגנטינה בואנוס איירס כשבפני המתחרים עומדים מעל ל-9,500 ק"מ של תנאי שטח קשים ומשתנים, מתוכם כ-5,000 ק"מ תחרותיים מדודים בזמן, אותם יידרשו לעבור בשבועיים. מבואנוס איירס יצאו המתחרים צפונה עד לפרובינציה חוחוי הגובלת בבוליביה וצ'ילה. ביום החמישי למירוץ הם יטפסו עד לגובה של כ-5,000 מ' במעלה הרי האנדים לאזורים בהם חוסר משווע בחמצן לאדם והמכונה, וייכנסו לצ'ילה. העיר אריקה השוכנת סמוך לגבול הצפוני עם פרו תארח אותם ליום אחד של מנוחה לפני שימשיכו במירוץ לכיוון דרום. לארגנטינה יחזרו המתחרים ב-12 בינואר וארבעה ימים לאחר מכן ישובו השורדים לבירה הארגנטינית לטקס הסיום.

430 צוותים מ-51 מדינות שונות נרשמו למירוץ, הרבה יותר מהשנה שעברה אז השתתפו 362. חלוקתם מציבה על קו הזינוק 183 אופנועים, 146 רכבי שטח, 68 משאיות ו-33 טרקטורונים. בין הצוותים ניתן למצוא גם את הישראלים יזהר ערמוני ואביב קדשאי ב-'Desert Warrior' מס' 373 וזה המקום לאחל להם בהצלחה. כמו כן משתתפות במירוץ 13 נשים וגם שישה כלי רכב המונעים בדלקים חלופיים, עוד דריסת רגל ירוקה בעולם המירוצים.

נהג קבוצת פולקסווגן קרלוס סיינז ינסה לשמור על תואר האליפות אותו השיג לאחר מאבק צמוד עם בן קבוצתו נאסר אל עטייה בשנה שעברה. עבור הקבוצה תהיה זאת אליפות שלישית ברציפות כך שלא פלא שהיא מביאה שוב ארבע מכוניות לדקאר. היריבה הכי גדולה שלה היא X-רייד ב.מ.וו בשורותיה נוהג סטפן פטרהאנסל שמחזיק בתשע אליפויות דקאר.

קרבות לא פחות מותחים יהיו בין הרוכבים על שניים שם ינסה מארק קומה (KTM) להחזיר לעצמו את תואר האליפות אותו איבד בשנה שעברה בעקבות עונשים שספג מהשופטים. הכוונת תהיה על גבו של אלוף הקטגוריה ב-2010 סיריל דספרה (KTM), אך כדאי לו לשים עין גם על הארגנטיני הכשרוני פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפריליה).

מארגני הדקאר משחררים עוד שני פרטים מעניינים על המשתתפים. הצעיר ביותר הוא רודריגו אנדרס קביירו אלקיאגה מצי'לה שעבורו זה הוא הדקאר השני. מנגד, המבוגר ביותר הוא יושימסה סוגווארה היפני בן ה-69 שלא החמיץ אף אחד מ-28 מירוצי הדקאר האחרונים.

כמידי שנה, גם את סיכומי כל ימי המירוץ של הדקאר 2011 נביא לכם כאן בוואלה! רכב בשבועיים הקרובים עד להכרזה על האלוף ומנצחי הקטגוריות השונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
9,500 ק"מ של תנאי שטח קשים ומשתנים, מתוכם כ-5,000 ק"מ תחרותיים מדודים בזמן, אותם יידרשו לעבור בשבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully