וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מוכנה ללה מאן 2011

ירון אדרי

13.12.2010 / 11:08

היצרנית מגרמניה חושפת את מכונית המירוץ R18 שמקבלת קוקפיט סגור ויחידת כוח חדשה. האם הפעם היא תנצח את פיג'ו בזכות?

אודי השקיעה לא מעט בשנתיים האחרונות בספורט מוטורי. היא השיקה גרסאות מירוץ ל-R8 ול-TT ואסור לשכוח את הקרב הצמוד שלה מול מרצדס באליפות גרמניה למכוניות סלון, ה-DTM. אבל כבודו של כל סבב במקומו מונח, ליצרנית מאינגולשטאט יש מעל הכל הכל התחייבות למירוץ 24 השעות של לה מאן בו היא הוכתרה כבר תשע פעמים לאלופה, כולל פודיום מלא השנה. כעת חושפת אודי את ה-R18, המכונית שאולי תביא לה אליפות עשירית.

הנצחון במירוץ הלה מאן שנערך בחודש יוני האחרון אמנם היה משכנע, אולם אודי זכתה בזכות ההתמדה והשרידות, אחרי שהפייבוריטית פיג'ו כשלה מלהציג אמינות נדרשת. ולמי שלא עוקב נספר כי פיג'ו הוכתרה לאלופה שנה קודם לכן. באודי לא יכולים לתת שוב ליד המקרה לעזור להם והחליטו שה-R15, המכונית של השנתיים האחרונות, לא מספיק תחרותית. לכן ישבו וחשבו על מחליפה עם כמה דגשים חשובים.

לפני הכל, קבעו מהנדסי אודי כי בניגוד לשנים עברו הפעם הקוקפיט יהיה סגור. העובדה כי מירוצי הלה מאן האחרונים היו גשומים בוודאי עזרה להם להחליט, אך גם ההשפעה החיובית של מרכב סגור על היעילות האווירודינמית. החומר שנבחר לבניית המעטפת הוא קרבון כמובן, למשקל נמוך ככל הניתן. לעיצוב החדש עזר גם השימוש בנורות לד בכל פינה, במקום נורות סטנדרטיות מגושמות.

מתחת למעטפת שוכן לו מנוע V6 חדש בנפח 3.7 ל', טורבו דיזל כמובן. זה מחליף את מנוע ה-V10 בנפח 5.5 ל' 590 כ"ס של ה-R15 וזאת במסגרת התקנות החדשות. זה גם מתאים לאידיאולוגיה של אודי לצמצם נפחים ועדיין להשיג הספקים נאותים לצד צמצום צריכת הדלק, אלא שנתוני הספק ומומנט לא נמסרו. תקנות הלה מאן החדשות אגב נועדו בכדי לצמצם את הפער בין מנועי הדיזל (גם בפיג'ו) למנועי הבנזין. למנוע ה-TDI משודכת תיבת הילוכים חדשה עם שישה יחסי העברה.

למירוץ הלה מאן שיתקיים כמידי שנה בחודש יוני תציב אודי שלוש מכוניות עם צוות של שלושה נהגים בכל אחת. בינהם ניתן למצוא אלופי לה מאן קודמים כמו אלאן מקניש, דינדו קאפלו, טום כריסטנסן ואחרים. המבחן האמיתי של המכוניות יהיה בחודש אפריל במסגרת מירוץ שש השעות של ספא (בלגיה). אבל גם אם הן תעבורנה את המירוץ בהצלחה, בלה מאן מחכות להן 24 שעות מתישות.

אודי R18 מכונית מירוץ לה מאן. אתר יצרן
אודי R18 מכונית מירוץ לה מאן/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully