וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מגאן, עכשיו גם בראלי

ירון אדרי

10.12.2010 / 10:49

חטיבת המירוצים של רנו משיקה את המגאן N4 המותאמת למירוצי ראלי. חבל רק שלא התאימו לה גם הנעה כפולה

ממש במקביל להודעה על מכירת שארית מניות קבוצת הפורמולה 1 שנותרו בידיה, חשפה רנו את מכונית המירוץ החדשה שלה שמכוונת לתחום אחר - ראלי. המגאן ספורט נבחרה לעשות זאת בקטגוריית 'גרופ N' בה מתחרות מכוניות כמו סובארו אימפרזה טורבו, מיצובישי לנסר איבולושן ואחרות.

רנו אספה את כל הידע הרב שצברה במרוצת השנים במסלולי המירוץ, כדי להציג יורשת ראוייה למכוניות העבר כמו ה-5 GT טורבו, R11 טורבו, R21 2I טורבו, R19 16V, קליאו וויליאמס מהדור הראשון וכן הקליאו ספורט. הפעם נבחרה המכונית הקומפקטית ולא הסופר מיני והיא תכונה בגרסתה זו 'מגאן רנוספורט N4'.

בהתאם לתקנות המירוצים, חולקת המגאן ראלי רכיבים רבים יחד עם המכונית הסדרתית מה שאמור לחסוך כסף רב לבעליה, בניגוד לקטגוריות הבכירות (WRC, S2000) שם מדובר במירוץ חימוש יקר להחריד. כך למשל מערכות המתלים המתקדמות של המגאן ספורט בגרסת הקאפ שפותחו בשיתוף אוהלינס, מגיעות גם למכונית המירוץ ועימן עוד מספר רכיבים שאפשר לרכוש בכל מרכז שירות.

בהתאם לתקנות, ערכה רנו שדרוג למנוע ה-2.0 ל' טורבו הכולל החלפת מחשב הניהול. זה מוסיף לו עוד קצת און וכעת נתוניו עומדים על 265 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-47.9 קג"מ ב-3,000 סל"ד. תיבת ההילוכים הוחלפה לאחת ייעודית ועמידה בעומסים ולה חמישה יחסי העברה הניתנים להתאמה לפי אופי המירוץ. בניגוד למתחרות היפניות כפולות ההנעה, כוח המנוע במגאן עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה לציר הקדמי בלבד ואולי בגלל זה רנו מייעדת אותה למירוצי אספלט בלבד ולא לשבילי עפר. ארבעת הגלגלים אגב כוללים חישוקי 18 אינטש קלילים וחזקים, צמיגי ראלי אספלט של BF גודריץ' ובתוכם מערכת בלמים שעברה אף היא שדרוג מתבקש.

עוד במסגרת החבילה כוללת המגאן N4 כמתבקש חיזוקי מרכב שונים לטובת הבטיחות וההתנהגות הדינמית. לתא הנוסעים רותך כלוב התהפכות מלא, הותקנו מושבי מירוץ לנהג ולנווט ורתמות מתאימות להן שש נקודות עיגון למרכב. את כל החבילה הזו ניתן לרכוש באירופה בעבור 57.5 אלף יורו, שהם כ-280 אלף שקלים לפני מסים. את המגאן RS אנחנו נראה בישראל, אך לא את דגם המירוץ שכן ספורט מוטורי עדיין לא הוסדר בישראל.

רנו מגאן ספורט N4 ראלי. אתר יצרן
רנו מגאן ספורט N4 ראלי/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully