וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט חוגגת אליפויות

ירון אדרי

23.11.2010 / 14:45

התקופה הגרועה של ג'נרל מוטורס מסתיימת בטעם טוב עם אליפויות לשברולט בסבבי ה-WTCC והנאסקאר ספרינט קאפ

השנה האחרונה הייתה קשה מאוד לג'נרל מוטורס ומותג שברולט בעיקר, אך נראה כי למרות הכל 2010 תסתיים טוב מאוד. בצד הפיננסי, הנפקת הקונצרן היא הגדולה ביותר שהייתה בארה"ב ומהצד השני מגיעות הצלחות בספורט המוטורי. שברולט מוכתרת לאלופת העולם במירוצי ה-WTCC וכן אלופת סבב הנאסקאר הבכיר.

אלוף ה-WTCC של 2008 איבן מולר החליט כי די לו במכונית האצ'בק וכי הגיע הזמן למכונית סדאן. בסוף עונת 2009 משלא הצליח לשמור על האליפות, החליף הצרפתי את הסיאט לאון בתמורה לשברולט קרוז. כמובן שכל קשר למכוניות הסדרתיות שאתם פוגשים בפקק באיילון מקרי בהחלט ופרט לשימוש בעיצוב ובפלטפורמה הבסיסיים הכל שם שונה - מנוע, תיבת הילוכים, מתלים וכל רכיב מכני או אלקטרוני אחר.

שני מירוצים לסיום העונה, נראה היה כי תואר האליפות בדרך לגרמניה עם ב.מ.וו ואנדי פריאו. אלא שדרמה גדולה התחוללה כאשר הקבוצה הגרמנית החליפה את תיבת חמשת ההילוכים הידנית בתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית לכאורה בניגוד לתקנות, והשיגה נצחון במירוץ יפן. שברולט ערערה להתאחדות ה-FIA שקיבלה את טענותיה, נקודותיהם של ב.מ.וו ונהגיה בוטלו וכך הפכו היצרנית האמריקנית ומולר לאלופים.

ועל מה הייתה המהומה? לפי שברולט, ב.מ.וו ניצלה "פירצה" בחוק שהתירה לה שימוש בתיבה סיקוונסיאלית בעבר, אולם זו הותקנה בלעדית ברכבו של אלכס זאנרדי קטוע הרגליים. בנוסף, התיבה החדשה הפחיתה את משקלה הכולל של המכונית בכ-30 ק"ג ובכך העניקה לה עוד יתרון על פני המתחרות. בהחלטתה, סיכמה ה-FIA וקבעה חד משמעית כי תיבה זו אסורה בשימוש.

בסיכום הכללי השיגה שברולט שבעה נצחונות מתוך 22 מירוצים העונה, שלושה מהם של מולר. היא צברה 715 נקודות לעומת 641 של סיאט ו-580 של ב.מ.וו. מולר צבר 331 נקודות והקדים את אלוף 2009 גבריאל טארקיני (סיאט) ובן קבוצתו רוברט האף שהשיגו 276 נק'. בעקבות הפסילה, פריאו ירד למקום הרביעי עם 246 נק'.

האלמנט החמישי

אם בפורמולה 1 דיברו על עונה מותחת ומטורפת כאשר למירוץ הנעילה הגיעו ארבעה נהגים עם סיכוי לקחת אליפות, מה יגידו על סבב הספרינט קאפ הבכיר של הנאסקאר? למירוץ האחרון שהוא ה-36 במספר העונה (לעומת 19 בפורמולה 1) הגיעו אמנם רק שלושה נהגים עם צ'אנס לסיים כאלופים, אבל איזה מתח הניבו 267 ההקפות שלו.

כפייבוריט לתואר הגיע דני המלין (טויוטה, 11), הנהג הדומיננטי ביותר השנה שרשם לזכותו שמונה נצחנות למרות שבמהלך העונה עבר ניתוח ברגלו. המלין הוביל ב-15 נקודות ערב המירוץ על ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48), אלוף ארבע השנים האחרונות. בפער של 46 נקודות ניצב קווין הארוויק (שברולט, 29) שקיווה אף הוא לסיים בראש אחרי עונה מצויינת מבחינתו.

עם מספר כה רב של הקפות ומירוץ שנמשך כשלוש שעות, כמעט בכל הקפה השתנה הסדר התיאורטי בטבלה. המלין כמעט ואיבד סיכוי כבר בשלבים המוקדמים כשנפגע מאחור, הסתחרר ובנס הצליח לשמור על המכונית שלמה פרט לנזק קל במתלה הקדמי ששיבש מעט את התנהגותה. ג'ונסון מבחינתו סבל מעצירה ארוכה מאוד בפיטס שדרדרה אותו לאחור. הארוויק ניסה לשמור על קור רוח אולם גם הוא רשם מספר מגעים מיותרים כמו עם קייל בוש (טויוטה, 18) שהועף מהמסלול ופרש לאחר שפגש בקיר הבטיחות.

וכך הגיע המירוץ להקפות האחרונות כשג'ונסון מצליח להתמקם שני והארוויק שלישי כאשר הרחק מלפנים מוביל קארל אדוארדס (פורד, 99). המלין בשל הפגיעה במתלה מצליח לסיים רק במקום ה-14 שמנע ממנו ומטויוטה אליפות ראשונה בעונה מוצלחת. וכך עם דגל השחמט קבע ג'ונסון שיא והפך לנהג הנאסקאר היחיד בכל 63 שנות הסבב שהשיג חמש אליפויות ברציפות. עבור שברולט מדובר באליפות שישית ברציפות, אחרי שב-2005 עשה זאת טוני סטיוארט. אם נקביל זאת לענפים מוכרים יותר, ההישג של ג'ונסון לא נופל מהישגי העבר של מיכאל שומאכר בפורמולה 1 או השליטה של סבסטיאן לואב ב-WRC..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully