וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואב אלוף, פעם שביעית ברציפות

ירון אדרי

3.10.2010 / 16:24

נהג המירוץ הצרפתי מבטיח לעצמו תואר שביעי ברציפות באליפות הראלי העולמית ה-WRC. אליפות שישית לסיטרואן

סבסטיאן לואב, נהג מירוצי הראלי WRC, ממשיך לקבוע רף שקשה עד בלתי אפשרי יהיה לעמוד בו. נהגה של סיטרואן מנצח היום (ראשון) את מירוץ הראלי של צרפת, ומבטיח לעצמו תואר אליפות עולם שביעי בקריירה, כשאת כולם הוא משיג ברציפות. עבורו ועבור סיטרואן מדובר בנקודה חשובה העונה היות והאליפות מובטחת על אדמת מולדתם. עבור סיטרואן, מדובר באליפות שישית מאז הצטרפה לסבב באופן מלא בשנת 2003.

בניגוד לעונת 2009 אז הבטיח לעצמו לואב את האליפות רק במירוץ סיום העונה ובפער של נקודה אחת מיריבו מיקו הירבונן (פורד), הפעם הוא עושה זאת שני מירוצים לסיומה בעיקר תודות לשינוי שיטת הניקוד. הצרפתי השיג עד כה 226 נק' ב-11 מירוצים (שישה נצחונות) כאשר בקופה עוד 50 אפשריות. שני מדורג סבסטיאן אוג'ייה נהג קבוצת המשנה עם 166 נק' ושלישי יארי מאטי לטבלה (פורד) עם 144 נק'.

עבור לואב והנווט שלו דניאל אלנה, מדובר בנצחון ה-60 בקריירת ה-WRC שלהם. למעשה, התואר כבר ניתן ערב המירוץ היות ופרט להיכרות התוואי שלו, מדובר בדרכי אספלט המתאימים ביותר ללואב והסיטרואן שלו. כבר לאחר מחצית הדרך הוביל לואב עם פער של 40 שניות לטובתו אשר איפשר לו לנהוג רגוע יותר ובביטחה עד לקו הסיום.

"לא ציפיתי לראות כאן כל כך הרבה אנשים", אמר לואב על קו הסיום בעיר מגוריו הגואנאו. "זו התוצאה הטובה ביותר שאפשר לייחל לה, לזכות באליפות על אדמת צרפת". הכמות הרבה של הצופים הביאה לביטול הסטייג' הלפני אחרון, אך היא כמובן לא פגעה ללואב ולסיטרואן בחגיגות.

לואב כאמור מנצח את המירוץ עם זמן מצטבר של 3:05:49.3 שעות. אחריו בפער של 35.7 שניות מסיים חברו לקבוצה דני סורדו ופטר סולברג עם סיטרואן פרטית מסיים שלישי. נהגיה הרשמיים של פורד לטבלה והירבונן מסיימים במקומות ארבע וחמש בהתאמה. כעת, תנסה סיטרואן להבטיח את המקום השני לאוג'ייה ואולי אף לקדם את סולברג וסורדו על חשבון לטבלה וזאת בשני המירוצים שנותרו - ספרד ובריטניה.

האם זו האליפות הקלה האחרונה של לואב? עונת 2011 שתפתח בחודש פברואר תעמיד שינויים רבים שעלולים לפגוע בדומיננטיות של סיטרואן ולואב בשנים האחרונות. ה-C4 תוחלף ב-DS3 החדשה שעם מנוע 1.6 ל' טורבו חדש תצטרך לבנות הכל מחדש. גם פורד תציג מכונית חדשה בדמות הפיאסטה RS ולסבב תצטרף גם ב.מ.וו עם המיני קאנטרימן. אולם יותר מכל, לואב יאלץ להתמודד עם הנהג היחיד שהצליח העונה לקרוא עליו תיגר של ממש, הצרפתי הצעיר אוג'ייה שינהג לצידו באותה הקבוצה. לואב לבטח לא ישמח לקחת אליפות שמינית אחרי שילד פינה לו את הדרך בכל פעם שעבר אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully