וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביאג'י אלוף הסופרבייק

ירון אדרי

27.9.2010 / 12:15

רוכב המירוצים האיטלקי מקס ביאג'י שוב הוכתר לאלוף עולם. "בשנים האחרונות לא קיבלתי את הכלים המתאימים לרמתי"

רוכב המירוצים מקס ביאג'י הוכתר לאלוף הסופרבייק של עונת 2010. למרות תוצאות מאכזבות בתום שני מירוצי סוף השבוע האחרון במסלולו הביתי באימולה (מקומות 11 ו-5), צבר האיטלקי מתחילת העונה 413 נקודות, 63 יותר מיריבו הצמוד לאון האסלם (סוזוקי). לעונת הסופרבייק נותרו שני מירוצים בלבד שיערכו במסלול מאני קור שבצרפת, אולם פער הנקודות מספיק לאיטלקי כי לחגוג כבר כעת תואר אליפות עם האפריליה RSV4 שלו.

עבור ביאג'י מדובר בנקודה חשובה בקריירה הארוכה שלו שהחלה ב-1989, בגיל מאוחר יחסית לענף - 18. לאחר שבין השנים 1994 ל-1997 הוכתר ארבע פעמים ברציפות לאלוף סבב ה-250 סמ"ק של סדרת המוטו GP (שלוש מהן עם אפריליה) ותקוות רבות נתלו בו בכל הקשור לקטגורייה הבכירה, לא הצליח האיטלקי לתרגם את כשרונו לאליפות ובעיקר בהתמודדות בשנים שלאחר מכן מול ולנטינו רוסי. ב-2007 עזב ביאג'י את סבב מירוצי האופנועים הבכיר בטריקת דלת ועבר לסבב הסופרבייק שם עם אופנועים סטנדרטיים יותר הצליח להצית שוב את התשוקה שכתבה ולשחזר את הישגי העבר.

"זה יום גדול. כל הזמן ידעתי שבשנים האחרונות לא קיבלתי את הכלים המתאימים לרמתי כדי להגיע להישגים להם אני ראוי", כך מסר ביאג'י בתום המירוץ. ואם העקיצה כלפי סבב המוטו GP לא הייתה ברורה מספיק, הוסיף ואמר כי "זו אחת הסיבות שבגללן החלטתי לעבור לסופרבייק. כאן לא מדובר רק במהירות, מנועים וצמיגים. כאן מדובר גם בהנאה".

למרות תואר האליפות, לביאג'י ממתינה עוד עבודה קשה במירוצי סיום העונה שיערכו ב-3 באוקטובר. לקבוצתו אפריליה יש 433 נקודות בטבלת האליפות, יתרון של 41 נקודות בלבד מהמדורגת שנייה דוקאטי כאשר בקופה נותרו 50 נק' מרביות. כדי לחגוג תואר כפול גם אם דוקאטי תנצח בשני המירוצים הבאים, מספיקות לאפריליה תשע נקודות בלבד כדי להבטיח אליפות בשל מספר רב יותר של נצחונות העונה.

גם הוסקווארנה חוגגת

בתקופה זו בה רואים מרבית סבבי המירוצים בעולם את הסוף, יש כבר כאלה שחוגגים. קבוצת הוסקווארנה מבית ב.מ.וו מציינת תואר אליפות עם הרוכב שלה אנטוני מאו בסבב אליפות העולם בקטגוריית מירוצי אנדורו 1. מאו הבטיח לעצמו את תואר האליפות לאחר שבמירוץ האחרון בצרפת סיים שלישי את היום הראשון ניצח את היום השני עם ה-TE250 שלו.

בנוסף למאו, הוסקווארנה מציינת הישג מצויין נוסף גם בקטגורית האנדורו 3 עם ה-WR300 בהתחשב בבעיות שניצבו בפניה. הרוכב הצרפתי סב ג'וילום הוכתר לסגן האלוף וזאת לאחר שאת העונה החל עם מספר עצמות שבורות בידו. ג'וילום ניצח בשני ימי המירוץ האחרון למרות פציעה בברכו, ובסיום הארוע ציין כי לאור כל פציעותיו העונה עבורו מדובר בהישג שווה ערך לאליפות.

בשונה ממירוצי מסלול בסגנון הסופרבייק, מירוצי האנדורו תובעניים הרבה יותר ודורשים מהרוכבים לא רק כשרון. מדובר במירוצים ארוכי טווח בתנאי שטח משתנים שלעיתים מושפעים מאוד ממזג האוויר. בסוף השבוע האחרון ירד גשם באזור בו התקיים המירוץ ואילץ את הרוכבים להתמודד עם תנאי רטיבות ובוץ עמוק בחלק מהשבילים בהם הוא עבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully