וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל בקטאר? באמירות יעלימו עין מאלכוהול

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.9.2010 / 15:22

אמירות הנפט הקטנה נחושה לארח את המונדיאל בשנת 2022 - ותשקיע לשם היבחרה מיליארדים בהקמת איצטדיונים ובשדרוג התשתיות. ולמי שדואג: הקטארים הבהירו שאם ישראל תעפיל לאליפות העולם בכדורגל, הם מחויבים לארחה

אף שהיא מתחרה נגד ארה"ב, דרום קוריאה, יפן ואוסטרליה על זהות המדינה שתארח את מונדיאל 2022, נחושה אמירות הנפט הקטנה קטאר לנצח במאבק ולארח בסופו של דבר את אליפות העולם בכדורגל. במסגרת הקמפיין האגרסיבי שאותו היא מקדמת, הודיעה קטאר כי היא מתכוונת להשקיע מיליארדים בהקמת איצטדיונים, שיקום תשתיות והטמעת טכנולוגיות קירור חדשניות במדינה החמה.

אתמול (רביעי), הגיעו לראשונה מפקחים מטעם פיפ"א לבקר באמירות על מנת להתרשם מהתוכניות שהיא מציגה. בין היתר, הוצגו בפני הפקחים תוכניות להקמת רשת רכבות מהירה, נמל תעופה שמסוגל להכיל 50 מיליון נוסעים ועיר לוויין שנבנית ותשמש בית ל-200,000 בני אדם ולעשרות אלפי בתי מלון.

רבים מפקפקים ביכולתה של קטאר לארח את המונדיאל ותוהים מה תעשה אם נבחרת ישראל תעפיל למונדיאל וכיצד תנהג עם האוהדים הרבים שירצו במהלך חודש המונדיאל לשתות אלכוהול במדינה המוסלמית השמרנית. אלא שמקדמי ההצעה הקטארית לארח את המונדיאל דוחים בתוקף את הטענות ומבהירים כי הם מחויבים לארח את נבחרת ישראל, אם זו תצליח להעפיל למונדיאל ב-2022.

בנוסף, ציינו מקדמי ההצעה כי יאפשרו שתיית אלכוהול באזורי האוהדים. לדבריהם, "קטאר מתחייבת לאפשר לאלפי האוהדים לצרוך אלכוהול והיא מתכוונת להקצות מקומות מיוחדים לצורך כך".

בשנים האחרונות הביעה קטאר את כוונתה לארח אירועי ספורט בסדר גודל עולמי, כגון מונדיאל או אולימפיאדה. לפני כשנתיים היא התמודדה על הזכות לארח את אולימפיאדת 2016, אך בסופו של דבר לא נכללה ברשימה הסופית של המדינות המתחרות והחליטה להתחרות על הזכות לארח את מונדיאל 2022.

בחודש דצמבר 2006 עשתה האמירות הקטנטנה, השוכנת לחופי המפרץ הפרסי, היסטוריה ואירחה בהצלחה את "משחקי אסיה". המשחקים, אשר נחשבו בעיני קטאר ל"ניסוי כלים" לקראת אפשרות לארח אולימפיאדה או מונדיאל, הוכיחו לרבים כי קטאר מסוגלת לארח אירוע ספורטיבי בקנה מידה בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully