וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל דורש: מאסר לכדורסלן שהשתמט

יהושע בריינר

5.9.2010 / 15:06

הפרקליטות הצבאית דורשת לגזור עונש של מאסר בפועל על חגי הונדרט, שחקן כדורסל ששיחק בליגות בסלובקיה ובבריטניה, בגין עריקות. פרקליטו: "צה"ל רוצה להפוך אותו לדגל"

הפרקליטות הצבאית הודיעה היום (ראשון) כי היא דורשת לגזור עונש של מאסר ממושך בפועל על חגי הונדרט, שחקן כדורסל ישראלי המשחק בשנים האחרונות בסלובקיה. זאת לאחר שמאז מועד גיוסו המקורי ב-2004, הוא לא הגיע לארץ.

הונדרט הגיע לארץ לפני כשבוע על מנת לעמוד בפני משפט צבאי ולהתגייס לצה"ל. בתיאום עם נציגיו בארץ הוחלט, כי הונדרט, שהגיע בטיסה מבריטניה, לא ייעצר באופן מיידי, אלא רק עם הגעתו לבסיס הקליטה והמיון. ואכן, כעבור שלושה ימים הוא הגיע לבסיס הקליטה והמיון שם נעצר.

אלא שאז הופתע הונדרט לגלות כי בצה"ל דורשים כעת כי הוא ירצה עונש מאסר של מספר חודשים. זאת למרות גילו, 26, והעובדה כי אף שאכן נעדר מהארץ במשך השנים האחרונות, הוא החליט לעלות חזרה על מנת לשרת בצבא.

"איזה מסר הצבא רוצה להעביר?"

בצעירותו היה הונדרט, בן דורם של גיא פניני וליאור אליהו, שחקן כדורסל מוכשר. בגיל 15 הוא עזב את ישראל לטובת קריירת כדורסל בארה"ב, שם שיחק בליגת המכללות. לאחר מכן הוא עבר לשחק בליגות הראשונות בסלובקיה ובבריטניה, שם הוא העמיד ממוצעים מרשימים.

אלא שכעת, כשביקש לחזור לארץ, נראה כי הוא ייאלץ לעמוד למשפט לאחר שהוגדר כ"עריק חו"ל" על ידי צה"ל. פרקליטו של הונדרט, עורך הדין שלומי רכבי, הביע את זעמו על התנהלות צה"ל בנושא. לדבריו, "ברור לכולנו שהוא צריך לשאת בעונש, אבל מכאן ועד חודשים ארוכים בכלא? איזה מסר הצבא רוצה להעביר לצעירים כדוגמת הונדרט, שמעוניינים לשוב לישראל על מנת להשלים בכל זאת את שירותם הצבאי למרות שחלף פרק זמן כלשהו?".

עורך הדין רכבי הוסיף כי "מדובר בכדורסלן מצטיין ואדם שייצג את ישראל ועמדותיה בכל מקום בו שיחק ובקמפוסים בארה"ב, וכעת רוצה לתרום לצה"ל, שמנגד רוצה להפוך את המקרה שלו לסוג של דגל, במקום לאפשר לו לשרת ולתרום לצבא".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "המדובר הינו יליד הארץ אשר בהתאם לחוק שירות הביטחון היה עליו להתייצב לשירות בשנת 2004. בקשתו לדחיית מועד הגיוס לשם לימודים בחו"ל נדחתה, ולמרות זאת, לא התייצב לשירות כנדרש לפי החוק. הובהר לחגי כי הינו משתמט, ועליו להתייצב מיידית לשירות הביטחון. עם התייצבותו בלשכת הגיוס הוא נעצר על ידי המשטרה הצבאית. ההליכים המשפטיים בעניינו טרם הסתיימו".

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully