וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלטון תמשיך לשדר את משחקי ליגת העל

אמילי גרינצווייג

27.6.2010 / 15:54

בפסק בוררות בין צ'רלטון להתאחדות נקבע כי החברה לא תוכל להשתחרר מהחוזה על זכויות שידור המשחקים המשניים, למרות שטענה כי הליגה אינה אטרקטיבית. תשלם 12.4 מיליון שקל

חברת צ'רלטון, מפעילת ערוצים ספורט1 וספורט2, חוייבה לשלם להתאחדות לכדורגל, סך של כ-12.4 מיליון שקלים, כך הוחלט בפסק בוררות בין הצדדים. מעבר לסכום זה, תאלץ החברה לשלם להתאחדות סכומים נוספים בעקבות חובות עבר.

ההליך המשפטי בין הצדדים החל ביולי 2009 אז הודיעה צ'רלטון כי בכוונתה להפסיק את שידורי המשחקים המשניים בליגת העל ולדרוש מההתאחדות החזר של הכסף ששילמה עבור זכויות השידור, בשל היעדר אטרקטיביות של הליגה והסכום הגבוה ששולם. חוזה רכישת זכויות השידור של המשחקים המשניים, נחתם בין הצדדים בשנת 2007, לתקופה של חמש עונות.

בפסק הבוררות שניתן היום נקבע כי צ'רלטון לא תוכל לצאת מההסכם, ועל כן יימשך הסכם השידורים לשתי עונות נוספות, עד לסיום עונת 2011/2012. כן, חוייבה צ'רלטון בתשלום של 12.4 מיליון שקלים עבור שידור עונת המשחקים הקודמת, עליה לא העבירה החברה תשלום להתאחדות וכן נפסקו לטובת ההתאחדות, שיוצגה על ידי עו"ד ברוך כצמן וניר סלע, הוצאות על סך 400 אלף שקל.

כלל טענותיה של צ'רלטון, ביניהן דרישתה לפיצוי מכיוון שהמוצר המשודר כיום אינו המוצר שרכשה לפני ואינו שווה את הסכומים הנדרשים עבורו, נדחו.

צ'רלטון: לומדים את ההחלטה

עו"ד ברוך כצמן שייצג את ההתאחדות לכדורגל מסר: "פסק הבורר מחזק את הכלל לפיו הסכמים יש לקיים. לא ניתן להתנער מהסכם שריר ותקף ואפילו אם תנאיו המסחריים לא 'מוצאים חן', לאחר תקופה, בעיני אחד הצדדים. צ'רלטון בחרה לעצום עיניים בחוזקה למול הסכם ברור".

עו"ד רתם קמר, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל מסר: "כמובן שאנו שבעי רצון מתוצאות הליך הבוררות. ההתאחדות לכדורגל מקפידה לקיים את כל ההסכמים עליהם היא חתומה ומצפה משותפיה לדרך ומהפרטנרים המסחריים שלה שגם הם יעשו כן. הבוררת קבעה היום באופן חד משמעי שעל חברת צ'רלטון לעמוד בכל בהתחייבויותיה. אנו שמחים על כך ומברכים על ההחלטה".

מצ'רלטון נמסר בתגובה :" אנחנו לומדים את הפרטים של פסק הבורר, ונבדוק אפשרות לערעור במידת הצורך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully