וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ליברפול עלתה לרבע הגמר

טורס וג'רארד העניקו לאנגלים 0:3 על ליל ומקום בשלב הבא. פולהאם הדהימה את יובנטוס, גם ולנסיה ואתלטיקו ברבע הגמר

שלב שמינית גמר הליגה האירופית הגיע הערב (חמישי) לסיומו עם משחקי הגומלין ששולחים שמונה קבוצות לרבע הגמר. יובנטוס, אחת הפייבוריטיות לכתר, הגיעה לקרייבן קוטג' עם יתרון 1:3, אך למרות שהשיגה שער חוץ מוקדם התפרקה ואיפשרה לפולהאם לחגוג עם 1:4 אדיר וכרטיס לרבע הגמר. ולנסיה התארחה אצל ורדר ברמן, פיינליסטית העונה שעברה, ובמשחק מטורף בו דויד וייה כבש שלושער ודויד סילבה חילק שלושה אסיסטים מבריקים, סיימה ב-4:4 עם הגרמנים ועלתה בזכות שערי חוץ. עוד קבוצת חוץ שחגגה היא בנפיקה, שחזרה מפיגור וניצחה 1:2 במארסיי עם שער בדקה ה-90. סטנדרד ליאז' גברה 0:1 בבית על פנאתינייקוס והשלימה ניצחון כפול.

עם כל הכבוד לכל הקבוצות הללו, במוקד העניינים הערב עמדה כמובן ליברפול, שעוברת עונה איומה והערב עשתה כל שהיתה יכולה כדי להציל חלק ממנה, כשמחקה פיגור 1:0 בבית מול ליל עם 0:3 חשוב, וגם היא ברבע הגמר. גם אתלטיקו מדריד, שאכזבה במשחק הראשון, טיפסה לשלב הבא אחרי 2:2 בפורטוגל מול ספורטינג ליסבון. המבורג הפסידה 4:3 לאנדרלכט במשחק אטרקטיבי במיוחד, אך עלתה בזכות שערי זכות, ואילו וולפסבורג נזקקה ל-120 דקות מורטות עצבים כדי להכניע את קאזאן 1:2 אחרי הארכה, בדרך להיותה הקבוצה האחרונה שמעפילה לשמונה האחרונות של המפעל.

פולהאם - יובנטוס 1:4 (4:5 בסיכום שני המשחקים)

כשבליגה הדברים לא ממש הולכים לפי התכנון, אז במועדון מטורינו, כמו עוד מספר מועדונים בכירים הנוטלים חלק במפעל השני בחשיבותו, לא נותר אלא להטיל את היהב על הליגה האירופית. ביום ראשון עברה יובנטוס חוויה מוזרה, כשהוליכה כבר בדקה ה-10 0:3 על סיינה האחרונה, אך משום מה הורידה הילוך בהמשך וראתה את יריבתה מאזנת את התוצאה. גם הפעם החזיקה יובה ביתרון מבטיח של שלושה שערים, כולל המשחק הראשון, ולפתע דעכה בדרך לקריסה טוטאלית שסתמה את הגולל על סיכוייו הקלושים של אלברטו זאקרוני לזכות במינוי קבוע.

פולהאם תלתה הרבה תקוות בשער החוץ שכבשה בשבוע שעבר, אך כבר אחרי שתי דקות דויד טרזגה מצא את הרשת, אחרי שעבירה על אמאורי ברחבה לא זיכתה את יובנטוס בפנדל. בדקה התשיעית הגיע השוויון, כשבובי זאמורה התגבר בקלות על פאביו קנבארו והכניע את אנטוניו קימנטי בן ה-39 בשער האורחים. היום השחור של קנבארו נמשך עם הרחקה בדקה ה-27, וכך בדקה ה-39 זאמורה עבר לתפקיד המבשל, כשההונגרי זולטן גרה הוריד את פולהאם ביתרון מוצדק להפסקה והבטיח מחצית שנייה לוהטת.

הקהל בקרייבן קוטג' יצא מגדרו, ובדקה ה-49 נגיעת יד של דייגו איפשרה לגרה להשלים צמד מהנקודה הלבנה ולקבוע שוויון במאזן בסיכום שני המפגשים. השער הרביעי של פולהאם היה באוויר, ובדקה ה-82 המחליף האמריקאי קלינט דמפסי קיבל כדור על קצה הרחבה, הסתובב וניסיון ההגבהה שלו עשה קשת גדולה ונחת בחיבורים הרחוקים של קימנטי. מהפך פנטסטי של פולהאם, יובנטוס מושפלת וגם האדום של ג'ונתן זבינה בסיום לא ממש עזר. הכבוד האיטלקי באירופה מונח כעת אך ורק על כתפי אינטר.

ורדר ברמן - ולנסיה 4:4 (5:5 בסיכום, ולנסיה עלתה בזכות שערי חוץ)

אחרי שריאל מדריד וסביליה סיימו דרכן בליגת האלופות, הספרדיות בליגה האירופית לא רוצות להצטרף לכישלון. ולנסיה סיימה ב-1:1 לא מספיק טוב במסטאייה בשבוע שעבר והגיעה בהרכב חסר, אך ברגע האמת גילתה אופי במגרשה של פיינליסטית העונה שעברה, ורדר ברמן, ועלתה בזכות שערי חוץ וקונצרט ענק של דויד סילבה במחצית הראשונה של משחק משוגע ונטול הגנות.

גם כאן הובקע שער כבר בדקה השנייה, כשנאלדו הרחיק רע לעבר דויד סילבה, והקשר הנפלא בישל לשותפו דויד וייה. בדקה ה-15 סילבה הקפיץ נהדר לרחבה, שבר את מלכודת הנבדל האיומה של ברמן וסידר שער לחואן מאטה. תומאס שאף החליט להמר על כל הקופה והכניס את הוגו אלמיידה במקום טים בורובסקי כבר בדקה ה-23. שלוש דקות לאחר מכן הפורטוגלי כבש מקרוב והחזיר את התקווה למארחים, ששוב נכנסו למרה שחורה בדקת הסיום של המחצית, כשסילבה בישל בפעם השלישית ו-וייה שלח בשמאל לרשת של טים ויזה.

ורדר ברמן ניצחה את כל משחקי הבית שלה בליגה האירופית וכבר חזרה מפיגורים גדולים בעבר. בדקה ה-57 טורסטן פרינגס צימק מהנקודה הלבנה ויצר לחץ גדול על שער ולנסיה, שספגה את השוויון מרגלי מרקו מארין בחלוף חמש דקות. אבל כמו שאונאי אמרי ביקש לפני המשחק, שחקניו הראו אופי וכדור נפלא של מאטה איפשר לוייה לחגוג שלושער בדקה ה-65. קלאודיו פיזארו עוד איזן לקראת הסיום עם התשיעי שלו בטורניר, אך ולנסיה היא זו שממשיכה הלאה בתום ערב משוגע.

מארסיי - בנפיקה 2:1 (3:2 בסיכום)

גם הכדורגל הצרפתי מצא לו הערב כבשה שחורה. דווקא בעונה בה הקבוצות הצרפתיות ביצעו קפיצת מדרגה משמעותית באירופה, באה מארסיי והרסה את המאזן עם הפסד ביתי למוליכת הליגה הפורטוגלית, בנפיקה ליסבון. דידייה דשאן דאג מהנתון שהצביע על כך ששחקניו שמרו על שער נקי רק פעם אחת ב-16 המשחקים האחרונים, וידע בדיוק למה.

המשחק השקול לא הניב שערים עד הדקה ה-70, כשברנדאו העיקש הקדים את השוער ז'וליו סזאר עם רגל ארוכה וממאדו ניאנג עט על הכדור התועה והרשית. מארסיי חגגה, אבל אחרי חמש דקות מקסי פריירה, שהבקיע גם במפגש הראשון, בעט מ-25 מטרים ונעזר ברגל של שחקן מקומי כדי להכניע את סטיב מנדאנדה. מארסיי חששה מהארכה ובלי ששמה לב נעקצה בדקה ה-90. פאבליטו איימאר שלח לרחבה והמחליף הברזילאי אלן קארדק, אחרי ארבע דקות בלבד על המגרש, המשיך פנימה. חאטם בן ארפה עוד הספיק לראות אדום למרות שעלה לשחק רק בתוספת הזמן, ובנפיקה היא זו שממשיכה בגאון לרבע הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סטנדרד ליאז' - פנאתינייקוס 0:1 (1:4 בסיכום)

ההפתעה הגדולה בסיבוב הקודם הגיעה דווקא מיוון, שם סטנדרד ליאז שעוברת עונה מאכזבת בליגה הדהימה את פנאתינייקוס, מוליכת הליגה היוונית, עם ניצחון 1:3. הערב השלימה האלופה הבלגית דאבל על יריבתה, שתיאלץ להתמקד עכשיו אך ורק בשמירה על המקום הראשון בליגה.

רמי גרשון ישב על ספסל סטנדרד, שהגיעה למספר מצבים בפתיחת המשחק, אך לפני ההפסקה נזקקה להצלות גדולות של השוער סינאן בולאט ולעזרה מהקורה כדי לשמור על שער נקי. רגע לפני שהשופט שלח את הקבוצות למנוחה בחדרי ההלבשה, הגיע הרגע הגדול של דיומרסי אמבוקאני. החלוץ הקונגולזי השתחרר משמירה של יוסו סארייגי, הקפיץ מעל מתיאס ביארסמיר, הקפיץ שוב על הברך וירה לרשת. שער נפלא של אמבוקאני, לבלגיה יש נציגה ברבע הגמר.

ליברפול - ליל 0:3 (1:3 בסיכום)

כל העונה של רפא בניטז ושחקניו התנקזה למשחק אחד. אם מצרפים לאכזבה הגדולה בליגת האלופות את הפיאסקו בליגה האנגלית וההפסד 1:0 במשחק הראשון בצרפת, הרדז ידעו כי הם חייבים לנצח הערב, רצוי בלי לספוג, כדי להעפיל שלב ולהשאיר משהו מהעונה העגומה הזאת. לשם שינוי, זה בדיוק מה שהם עשו. יוסי בניון התחיל את המשחק על ספסל קבוצתו וראה אותה פותחת מצוין, כאשר כבר בדקה השביעית הוכשל לוקאס ברחבה, וסטיבן ג'רארד בעט את הפנדל שטוח לפינה השמאלית כדי להעלות את המארחת ל-0:1, ולסגור את הפיגור של ליל מהמשחק הראשון.

ליברפול המשיכה ללחוץ גם בהמשך המחצית הראשונה, אלא שהחמצות גדולות של פרננדו טורס מנעו ממנה יתרון גדול יותר. עם זאת, בדקה ה-50 הוכיח החלוץ הספרדי שהוא לא באמת שכח להבקיע, כאשר כדור ארוך של אמיליאנו אינסואה הטעה את הגנת האורחת, והשאיר את טורס לבד מול מיקאל לנדרו, ומשם הדרך אל הרשת היתה קצרה. ליברפול הורידה הילוך, כאשר בדקה השמונים קם בניון מהספסל והחליף את באבל. אלא שהאדומים לא הסתפקו ביתרון השביר, ובדקה ה-90 הסתער טורס על ריבאונד מבעיטה של ג'רארד כדי לקבוע מקרוב את תוצאת המשחק - 0:3 חשוב לליברפול, שמכניס מעט אוויר במערכת, ושומר את העונה האדומה בחיים.

ספורטינג ליסבון - אתלטיקו מדריד 2:2 (2:2 בסיכום, אתלטיקו עולה בזכות שערי חוץ)

אחרי ה-0:0 המאכזב במשחק הראשון במדריד, הקולצ'ונרוס הגיעו הערב לפורטוגל כדי להשאיר משהו מהעונה המאכזבת שעוברת עליהם, והם עשו זאת, אם כי בקושי רב. הפתיחה היתה כולה סרחיו אגוארו, כאשר כבר בדקה השלישית סיים החלוץ הארגנטינאי הנפלא מבצע קבוצתי של אתלטיקו, כדי לדחוק מקרוב את ה-0:1 של הספרדים. ספורטינג לא נשברה, ובדקה ה-19 איזן ליידסון ל-1:1 עם נגיחה מוצלחת מהרחבה.

בדקה ה-33 קיבלנו את השער היפה ביותר במשחק, כאשר מבצע נהדר של אגוארו הסתיים בבעיטה מדויקת לפינה, ואתלטיקו שבה להוביל. בשלב הזה ספורטינג היתה צריכה שני שערים כדי לעלות, והיא מצאה את הראשון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, כאשר כדור חופשי של מיגל ולוסו ליטף לאנדרסון פולגה את השיער, ועשה דרכו פנימה. 2:2 במחצית. 45 הדקות הבאות היו מלאות במצבים לשני הצדדים, אלא שבסיום הראה לוח התוצאות את אותו 2:2, שמעלה את הספרדים לרבע הגמר לאור שערי חוץ, ושולח את הפורטוגלים החביבים הביתה.

אנדרלכט - המבורג 3:4 (6:5 בסיכום)

איזה משחק משוגע קיבלנו בבלגיה. אחרי ארבעים דקות מעט דלוחות נפרץ הסכר, כאשר אז הגיע ג'רום בואטנג, ועם בעיטה מסובבת נפלאה מחוץ לרחבה העלה את הגרמנים ל-0:1 בדקה ה-42. אנדרלכט, שידעה כי בשלב זה היא חייבת להבקיע שלושה שערים כדי לכפות הארכה, הגיבה במהירות, כאשר בדקה ה-42 איזן רומלו לוקאקו, ילד הפלא המצוין בן ה-16, ל-1:1. המארחת המשיכה ללחוץ, ומצאה את השער השני בתוספת הזמן של המחצית, כשמטיאס סוארז, שהוכשל ברחבה על ידי בואטנג, קם כדי לבעוט היטב את הפנדל ולהעלות את הבלגים ל-1:2, ולהרשית בפעם השלישית תוך שלוש דקות.

אלא שהמומנטום של אנדרלכט נקטע בתחילת המחצית השניה, ובדקה ה-54 בעט יפה מארסל ינסן מקצה הרחבה כדי לאזן ל-2:2, ולקרב את קבוצתו מרחק נגיעה מרבע הגמר. גמור? עוד לא, רגע. לוקאס ביליה העלה את הבלגים ל-2:3 בדקה ה-59 והמשיך את הקצב המטורף, כאשר בדקה ה-66 בישל לוקאקו מהאגף השמאלי לאמברק בוסופה, שהפך את זה ל-2:4 מדהים לבלגים. אלא שהקאמבק הנפלא של אנדרלכט נעצר שם, כאשר שער של מלאדן פטריץ' בדקה ה-75 צימק עבור המבורג ל-4:3, ולמעשה סגר את הסיפור. הגרמנים עולים, בקושי ובאטרקטיביות, לרבע הגמר. אנדרלכט, שלא העפילה לרבע גמר מפעל אירופי כבר 13 שנה, תמשיך לחפש את השלבים הגבוהים בשנים הבאות.

וולפסבורג - רובין קאזאן 1:2 (אחרי הארכה, 2:3 בסיכום)

משחק מורט עצבים היה הערב בגרמניה. אלופת גרמניה, שנמצאת בכושר נהדר לאחרונה מאז מינויו של לורנץ גונתר קוסטנר, נאלצה לשרוד 119 דקות מותחות במיוחד עד שזכתה, בצדק, בכרטיס לשלב הבא. הפתיחה היתה דווקא של הרוסים, כאשר בדקה ה-22 בעט יפה אלן אסייב כדי להעניק לקאזאן 0:1 יקר מפז. הזאבים, שידעו שהם חייבים לכבוש כדי לכפות הארכה החלו ללחוץ, ובדקה ה-58 גם באו על שכרם, כשהראש של אובפמי מרטינס איזן ל-1:1.

משם והלאה הגיעו שתי הקבוצות לאינספור הזדמנויות, אלא שאלה לא נוצלו, והמשחק הלך להארכה. בדקה ה-109 ספג סזאר כרטיס צהוב שני והשאיר את קאזאן בעשרה שחקנים, ובעוד שהרוסים הלכו אחורה וקיוו לשרוד את הדקות שנותרו כדי לגרור את המשחק לפנדלים, לוולפסבורג היו תכניות אחרות. דקה לסיום, כשהשעון האלקטרוני הורה על הדקה ה-119, מסר אובפמי מרטינס מאגף ימין שטוח לכריסטיאן גרנטנר, שבעט מחוץ לרחבה נפלא בנגיעה אחת כדור שטוח שהקפיץ את הקהל הגרמני, והקפיץ את הזאבים עצמם לשמונה האחרונות של המפעל. בקושי בקושי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully