וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינה ניצחה את מכבי תל אביב 72:76

מכבי תל אביב הפסידה בסיינה 76:72 אחרי קרב צמוד מהצפוי, והחמיצה הזדמנות פז להשיג ניצחון חוץ בפתיחת הטופ 16

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) את הופעתה בשלב הטופ 16 של היורוליג עם הפסד 76:72 לסיינה, ולמרות האכזבה הייתה יכולה לשאוב עידוד מסוים מהעובדה שהצליחה לגרור את אחדת מקבוצות הצמרת האירופיות הבכירות דוגמת אלופת איטליה החזקה למשחק צמוד ומותח, אותו ניצחה רק בשיניים בשניות הסיום.

אחרי פתיחה מבולבלת שכללה שישה איבודים בחמש הדקות הראשונות, הצליחה קבוצתו של פיני גרשון לשמור על פיגור סביר עד דקות ההכרעה. האיטלקים ברחו בכל רבע ליתרון דו ספרתי שהצטמק פעם אחר פעם על ידי אלן אנדרסון שסיפק ערב התקפי טוב מאוד (26 נקודות) יחד עם דורון פרקינס (11 נקודות), אבל בסיום התגברה סיינה על יום לא אופייני (4 מ-18 מחוץ לקשת) בעזרת הגנת הברזל שלה ונמנעה מהפסד ביתי מפתיע.

בכך רשמה סיינה את ניצחונה הראשון אי פעם על מכבי תל אביב אחרי תשעה הפסדים רצופים, והמשיכה את העונה הנפלאה שלה בה הפסידה עד כה פעמיים בלבד, שתיהן לברצלונה הגדולה. לשחקניו של פיני גרשון מחכה כעת משחק ביתי גורלי בשבוע הבא מול ריאל מדריד, שניצחה אתמול את אפס פילזן 70:77, כשהם יודעים שהפסד ביד אליהו עשוי להפוך את העלייה לשלב הבא ללא מעשית כבר במחזור השני.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק איידסון, גיא פניני ודיאור פישר. בסיינה עלו טרל מקנטייר, דייויד הוקינס, שון סטונרוק, בנג'מין אזה ורומיין סאטו.

הצהובים פתחו באגרסיביות נלהבת מדי שהובילה לחמישה איבודי כדור מהירים, כשמנגד נכנסה סיינה באיטיות למשחק אך לא התקשתה להגיע פעם אחר פעם לטבעת מול ההגנה החדירה של האורחים, ובמצב של 6:9 הרגיש גרשון שהירוקים מתחילים לצבור מומנטום והזעיק פסק זמן. בהמשך ניצלה מכבי תל אביב את אחוזי הקליעה הרעים של סיינה, יחד עם ייצוב ההגנה בעקבות כניסתו של סטפון לאזמה, והמשחק נותר שקול כשגיא פניני צלף שלשה שקבעה 12:14 למקומיים, לפני שלברינוביץ' ענה מהעבר השני וקבע 12:17 לסיינה בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני נמשכה התנופה של הירוקים בעזרתו של ניקוס זיסיס שקם מהספסל ותרם ארבע נקודות מהירות שהקפיצו את הפער ל-12:23, לפני שאיידסון עצר את המפולת בדאנק קל מהעבר השני, אבל ארבע דקות להפסקה קלעה סיינה סוף סוף את השלשה הראשונה שלה באדיבותו של הוקינס, שקבעה 16:28. מנגד קיבלו הצהובים זריקת עידוד מכיוונו של דורון פרקינס, שדאג לצמק ל-26:33 לסיינה במחצית.

דקות טובות של אנדרסון בפתיחת הרבע השלישי קירבו את מכבי תל אביב עד ל-32:37 בלבד, אבל לברינוביץ' הדביק ללאזמה את העבירה הרביעית ואילץ את גרשון להוציא את הסנטר הגאבוני. הוקינס המשיך להיות האיש החם של סיינה, אבל פרקינס לא ויתר ובשלשה גדולה צימק ל-45:47. דומרקאנט עוד הפך את המומנטום חזרה לצד של האיטלקים, אבל חסימה של פניני בשניות הסיום של הרבע החזיקה את מכבי בפיגור סביר של 54:49 בלבד עשר דקות לסיום.

אם האורחים ציפו שהפער הקטן ילחיץ את סיינה הם קיבלו דווקא פתיחה טובה של הרבע האחרון מצד מקינטייר ואזה שהחזירו את היתרון ל-49:58, אבל אנדרסון התעורר עם שתי שלשות רצופות שהחזירו את מכבי חזק לעניינים עם 55:58.

כאן חזר על עצמו הריטואל הקבוע משלושת הרבעים הקודמים, כשסיינה הקשיחה את ההגנה ואיפסה את הידיות, והוקינס הקפיץ את הפער ל-55:65. אנדרסון ופרקינס התעקשו לשמור את הצהובים בתמונה, ו-40 שניות לסיום הגיעה שלשה עצומה של בלות'נטאל שקבעה 68:70, והלחיצה את הקהל הטוסקני. בשניות האחרונות עמדו דומרקאנט ולברינוביץ' בלחץ וקלעו כל אחד שתי קליעות עונשין מדויקות, כשמנגד החטיא אנדרסון שלשה מכריעה עשר שניות לסיום, וסיינה חמקה עם הניצחון 72:76.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 26 נקודות (5 מ-8 לשלוש), דורון פרקינס 11, גיא פניני, צ'אק איידסון (6 ריבאונדים), דייויד בלות'נטאל (7 ריבאונדים) 7 כל אחד, יניב גרין וסטפון לאזמה 5 כל אחד, דיאור פישר ואנדרו ויז'נייבסקי 2 כל אחד, דרק שארפ ורביב לימונד שיחקו ולא קלעו.

קלעו לסיינה: דייויד הוקינס 17 נקודות (5 אסיסטים), הנרי דומרקאנט 16, קשישטוף לאברינוביץ' 14, רומיין סאטו 6, שון סטונרוק 5 (11 ריבאונדים), ניקוס זיסיס 4, טרל מקנטייר 3 (0 מ-7 לשלוש).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully