וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלול המירוצים

ירון אדרי

8.1.2010 / 12:02

פורמולה 1: בריאטורה צוחק על ה-FIA, אירווין צוחק על באטון; WRC: בלוק מצטרף לפורד, רייקונן חותם קבע; דקאר: מה היה לנו עד עכשיו?

פורמולה 1: בריאטורה זכה בערעור

פלאביו בריאטורה יכול עכשיו לצחוק על מקס מוזלי וה-FIA. בית המשפט הצרפתי קבע השבוע כי עונש ההרחקה לצמיתות שקיבל מההתאחדות אינו חוקי, היות והוא פשוט אינו כפוף לחוקיה. כזכור, האיטלקי הורחק מכל פעילות לאחר שנמצא אשם יחד עם מהנדס קבוצת רנו פט סימונדס (שהורחק לחמש שנים וזוכה אף הוא) בפרשת התאונה המכוונת של נלסיניו פיקה בגרנד פרי הסינגפורי של 2008.

בריאטורה טרם החליט אם הוא רוצה לחזור לפורמולה 1, אך דבר אחד הוא אכן שואף לעשות בעקבות זיכויו. "הרע שנעשה לי לא יכול להישכח ביום אחד", הוא אומר ל'גזטה דלו ספורט' תוך איום כי יתבע את פיקה ואביו נלסון על כך שהפלילו אותו. מנגד, שמועות בעולם רומזות כי דווקא השניים הם אלה שמתכוונים לתבוע קודם.

מוזלי כמובן שלא אחר בתגובתו לאחר פרסום החלטת בית המשפט. יו"ר ההתאחדות לשעבר שבינו ובריאטורה לא שוכנת יונת השלום, טוען כי באמצעות שינוי קל בתקנון ניתן לבטל את ההחלטה ולהחזיר את שנוא נפשו בבושת פנים אל הרחוב. הבריטי ישמח כמובן אם ההתאחדות תחליט להגיש ערעור משלה, אך בריטי אחר, ברני אקלסטון חושב אחרת.

"פלאביו הוא דמות אדירה בספורט" אומר נשיא הפורמולה 1 ל'דיילי אקספרס'. לטענתו, לא מדובר במפגן כוח מול ההתאחדות או רצון לחזור למסלול, אלא בסך הכל בניסיון לנקות את שמו. בריאטורה ישמח לחזור לעבוד לפחות כמנהלם האישי של מספר נהגים כי גם ככה, לא נראה שהקבוצות תקבלנה אותו בזרועות פתוחות.

פורמולה 1: "המילטון ירצח את באטון"

הציטוט שבכותרת שייך לנהג העבר אדי אירוויין, שחוזה עתיד שחור לאלוף העולם המכהן לצידו של לואיס המילטון, ונכון שזה יצא ככה אבל אין כוונתנו לצבע עורו. בראיון שנתן ל-ESPN במיטב המסורת של קודם תדבר אחר כך תחשוב, אומר האירי - "ג'נסון (באטון) נכנס לגוב האריות, הוא משוגע שעבר לשם כי הולכים לרצוח אותו".

בעצם, דווקא נראה שעד עכשיו הוא כן חשב כי המשפט הבא מופרך הרבה יותר - "הוא עבר למקלארן כי הוא פשוט ידע שניקו רוזברג יקרע אותו בבראון, אז הוא מעדיף כבר שהמילטון יהיה זה שיביס אותו". אירוויין כמובן לא שתק פה והמשיך לציין שכל בני קבוצתו של באטון עד היום השיגו תוצאות טובות ממנו. הוא קצת שוכח שגם הוא עצמו לא היה עילוי של ממש.

באטון כמובן לא נשאר חייב והשקיע כמה דקות במתן תגובה לעיתונות. אולם בניגוד לאירוויין הוא רק הסתפק בכמה משפטים לאקוניים כמו "זה אתגר גדול בשבילי לנהוג עם המילטון", "אני לא צריך להוכיח לאף אחד כלום" ו"אני בטוח ביכולות שלי".

פורמולה 1: כמה קורולות צריך למכור?

חברת 'פורמולה מאני' שכל ייעודה הוא לנסות ולגלות כמה כסף מגלגל הסבב, טוענת שמצאה את הסיבה לפרישתן של ב.מ.וו וטויוטה ואפשר לומר גם רנו. האנליסטים של החברה פשוט עקבו אחר חמש היצרניות כדי לנסות ולהבין כמה מכוניות הן צריכות למכור בפועל כדי לכסות את הכסף שמבזבזת הקבוצה. לא נלאה אתכם בנתונים חשבונאיים ורק נביא את המספרים פי שהם:

פרארי: תקציב - 37.3 מיליון פאונד, הכנסה ממוצעת מכל מכונית שנמכרת - 244,469 פאונד, מספר מכוניות שצריכה למכור - 153.

ב.מ.וו: תקציב - 105 מיליון פאונד, הכנסה ממוצעת מכל מכונית שנמכרת – 28,962 פאונד, מספר מכוניות שצריכה למכור - 3,653.

מרצדס: תקציב - 139.5 מיליון פאונד, הכנסה ממוצעת מכל מכונית שנמכרת - 33,600 פאונד, מספר מכוניות שצריכה למכור - 4,154.

רנו: תקציב - 99.5 מיליון פאונד, הכנסה ממוצעת מכל מכונית שנמכרת - 12,132 פאונד, מספר מכוניות שצריכה למכור - 8,206.

טויוטה: תקציב - 158.2 מיליון פאונד, הכנסה ממוצעת מכל מכונית שנמכרת - 16,311 פאונד, מספר מכוניות שצריכה למכור - 9,701.

פורמולה 1: ב.מ.וו עם מנוע פרארי

פרישתה של ב.מ.וו הותירה את שרידי הקבוצה בידיו של מייסדה המקורי פטר סאובר. השבוע נמסר כי למרות הפירוק, ימשיך שם היצרנית הבווארית להתנוסס כטייטל הרשמי היות וכך היא נרשמה ל-2010. זה מפתיע לא בגלל הפרידה, אלא בגלל העובדה שבאחוריה של המכונית יגור לו בכיף מנוע פרארי.

אולם, נראה כי אם סאובר יתעקש בפני ההתאחדות היא תסכים לשנות את השם. זה מה שקרה בדיוק עם בראון GP שהפכה בין לילה למרצדס. תשובה לכך נקבל לא יאוחר מה-31 בינואר, אז תיחשף המכונית רגע לפני תחילת המבחנים בוולנסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמולה 1: הסוף לסופר דיפיוזר?

את עיקר הצלחתה של קבוצת בראון בעונה שעברה ייחסו מומחים לדיפיוזר הכפול, אלמנט אווירודינמי השוכן באחוריה של המכונית ומשפיע לטובה על ביצועיה בסיבובים. הקבוצות זעקו וערעור הוגש רק כדי שההתאחדות לא תקבלו. מיטב המוחות רצו אל תוכנות השרטוט עד שכל הקבוצות הצטיידו בו.

כעת חושף 'אוטוספורט' כי דווקא הקבוצות שוקלות לאסור את האלמנט החל בעונת 2011. בפגישה שערך איגוד ה-FOTA התקבלה החלטה כמעט בפה אחד, כדי לאפשר את האטת המכוניות בסיבובים. אולם, השינוי יוצר שתי בעיות כך שאולי ההחלטה תשתנה שוב - מעבר לדיפיוזר יחיד יחייב תכנון מחדש של החלק האחורי במכונית מה שאומר הוצאת כספים רבים. הבעייה השנייה היא כי גם זה לדעת המהנדסים, לא יגדיל את מספר העקיפות.

פורמולה 1: מי, לאן?

טורו רוסו: מעמדו של חיימה אלגוארסוארי טרם אושר סופית וזה מתחיל ליצור שמועות כמו נהג הפורמולה 2 מירקו בורטולוטי שנהג בקבוצה באימון לפני כחודש.

מרצדס: הנהגים כבר נקבעו. הסיבה להזכרתה שוב היא ניק היידפלד שנקשר כנהג מבחן לאחר שמיכאל שומאכר חטף לו את תפקיד הנהג הרשמי מהיד.

סאובר: הבוס הצהיר השבוע כי החתים נהג נוסף לצידו של קאמוי קובייאשי, אך לא גילה מי. הוא רק סיפר שמדובר בנהג מנוסה כך שההימור הולך לכיוונו של ג'יאנקרלו פיסיקלה למרות שפדרו דה לה רוסה, קריסטיאן קלין והיידפלד גם הם מנוסים.

קאמפוס: דה לה רוסה הוא השם המוביל בבורסת השמועות וגם לכאן נדחף קלין. עוד שמועה הוא ויטלי פטרוב הרוסי.

רנו: למרות החשש ממכירת הקבוצה, רוברט קוביצה ישאר כפי שזה נראה. המנהל החדש אריק בולייה שואף לשים לצידו מישהו שמסוגל לדחוף אותו להישגים כמו היידפלד נניח. אלא שבולייה הוא גם מנכ"ל חברת גראביטי המייצגת נהגים צעירים כך שהוא יעדיף לבטח מישהו משלו כמו הו-פין טונג או ג'רום דאמברוסיו. לרומן גרוסז'אן בכל מקרה סיכויים נמוכים יותר מקאזוקי נאקג'ימה.

USF1: בארגנטינה טוענים כי חוזה מריה לופז המקומי סגור באופן סופי. ג'יימס רוסיטר הוא השמועה לכיסא השני.

WRC: בלוק חדש בפורד

קן בלוק מוכר לכם בוודאי מסרטוני הדריפטים והפעלולים הרצים ברשת, כשהוא נוהג בסובארו אימפרזה ראלי. על תוכניותיו לעונה הבאה כבר סיפרנו לכם ועכשיו זה יותר רשמי כשאת האימפרזה הוא יחליף בפורד פוקוס RS של ה-WRC. בלוק יצטרף לסבב במירוץ השלישי במקסיקו תודות לנותני החסות הצמודים שלו יצרנית משקה האנרגיה מונסטר שעל שמה תיקרא הקבוצה ויצרנית הנעליים DC.

בלוק יודע כי ה-WRC שונה לחלוטין מתעלולי האקסטרים אליהם הוא רגיל ולכן אינו פוזל לכיוון הפודיום בקרוב. יחד עימו ינהג בקבוצה האוסטרלי כריס אטקינסון שיודע קצת יותר מה לעשות. בלוק יתחרה במקביל באליפות הראלי האמריקנית, במשחקי האקסטרים והוא מבטיח גם עוד סרטווני פעלולים עם הפוקוס או אחותה הקטנה פיאסטה.

WRC: רייקונן חושב רחוק

כל העולם טוען שקימי רייקונן עם הפורמולה 1 גמר. כעת מתקבל לכך עוד חיזוק באדיבות מגזין 'רד בולטין' שראיין אותו. הפיני טוען כי אליפות ב-WRC תהיה חשובה לו יותר מזו שהשיג ב-2007 בפורמולה 1 ועל כן מדובר באתגר הגדול בקריירה שלו.

"אני שוב מוצא בעצמי את קימי הצעיר", כך הוא אומר ומוסיף שהוא לא בדיוק מתגעגע לקריירה שהייתה לו עד לפני שלושה חודשים. למרות זאת הוא לא בונה על הצלחות מיידיות ובכל מקרה טוען שיהיה מהיר מכל הנהגים, פרט לארבעת המופלאים של סיטרואן ופורד - סבסטיאן לואב, דני סורדו, מיקו הירבונן ויארי מאטי לטבלה.

דקאר: סיכום ביניים

ממש במקביל לכתיבת שורות אלה, מתכוננים מתחרי הדקאר לזינוק לסטייג' הארוך ביותר במהדורת 2010 של המירוץ. אנו אמנם מביאים לכם סיקור יומי כאן בוואלה! רכב ואם תקראו תדעו מה מצפה להם בכל יום, אבל בכל זאת ננצל את 'על הגריד' כדי לעשות סיכום ביניים קצר.

מתוך 362 מתחרים שזינקו ביום הראשון פרשו עד כה שמונה טרקטורונים, עשר משאיות, 52 אופנועים ו-53 מכוניות. מכאן שנותרו 239 מתמודדים שכל אחד מהם גמא כ-5,300 ק"מ מתוך ה-9,000 הכלליים. במאזן השלילי נרשם הרוג אחד - צופה שנפגע בסטייג' הראשון, אופנוען שנפגע קשה בסטייג' השישי ועוד כמה מתחרים עם צלעות וגפיים שבורים.

בין הרוכבים על ארבע, סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) רושם שני נצחנות המצטברים לכדי 53 בכל הקריירה הארוכה שלו, שזה שיא נצחונות לנהג. אבל זה לא כל כך עוזר לו כי הוא ממוקם שמיני בדירוג הכללי עם פיגור של שעתיים מקרלוס סיינז (פולקסווגן) המוביל שלא ניצח אף סטייג' עד כה. אצל הרוכבים על שניים זהו מארק קומה (KTM) שמנצח פעמיים אבל מדורג רביעי עם פיגור של שעה וקצת מסיריל דספרה (KTM) שניצח רק סטייג' אחד.

את יום שבת ינצלו המתחרים לטובת מנוחה מתבקשת לאחר שבוע קשה ומתיש. הם יצאו שוב לדרך ביום ראשון כשהכיוון דרומה לבירת צ'ילה סנטיאגו, אליה יגיעו ביום שלישי בערב. מכאן הכיוון הכללי הוא מערבה חזרה לבואנוס איירס, אליה יגיעו השורדים ביום שבת. על מי אתם מהמרים הפעם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully