וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS5: נצחון הסבלנות

ירון אדרי

7.1.2010 / 10:30

פולקסווגן מתחילה לסמן כי כוחה טמון בסבלנות. מילר מנצח את הסטייג' החמישי, סיינז תופס את ההובלה הכללית בעוד ב.מ.וו מתדרדרת לאחור

את הסטייג' הראשון של הדקאר ניצח נהג ב.מ.וו נאני רומא. יומיים לאחר מכן הוא נשר לאחור בשל ניווט שגוי שהכניס אותו היישר לתוך בור. את הסטייג' השלישי ניצח נהג אחר של ב.מ.וו, סטפן פטרהאנסל, וגם במקרה שלו לקח לו יומיים להתדרדר מהובלת המירוץ למקום העשירי הפעם בשל תקלה טכנית במערכת ההנעה. וכשהחזקים נשברים, הסבלניים מתחילים לטפס למעלה.

בעוד שב.מ.וו סימנה פתיחה חזקה לדקאר, פולקסווגן הסתפקה עד כה בלתפוס את המקומות 2 ומעלה להוציא נצחון בודד של נאסר אל-עטייה בסטייג' השני. בסטייג' החמישי היא רושמת נצחון נוסף בזכות מארק מילר. האמריקני עוצר את השעון על 5:06.15 שעות לאחר 483 ק"מ מתישים המדודים בזמן, אשר מציבים אותו במקום השלישי בדרוג הכללי. שתי דקות אחריו מגיע לקו הסיום קרלוס סיינז שתופס כעת את ההובלה בדקאר על חשבונו של פטרהאנסל. אל-עטייה מסיים את הסטייג' במקום השלישי ומנצח הסטייג' הקודם רובי גורדון (האמר) רביעי.

פרנסיסקו לופז קונטאדור הצ'יליאני (אפריליה) מנצח בקטגוריית האופנועים בשטח שהוא לבטח מכיר היטב, מקדים בדקה וחצי את סיריל דספרה. אלוף 2009 מארק קומה מסיים במקום ה-19 בעקבות תקר בגלגל והוא שוב מתרחק ממוביל הקטגוריה דספרה שפותח פער של יותר משעה ורבע ממנו.

הסטייג' השישי שיוזנק היום מאנטופגסטה, יביא את המתחרים לנקודה הצפונית ביותר למירוץ הנמצאת באיקיקה שכמו נקודת המוצא אף היא שוכנת לחופו של האוקינוס הפסיפי. אורכו של הסטייג' 598 ק"מ מהם 418 מדודים בזמן. תנאי השטח יהיו מגוונים אמנם אך לעומת היומיים האחרונים שדרשו טיפוס לגובה של מעל ל-3,000 מטרים דלי חמצן, היום ינוע המתחרים סביב גובה נורמלי של קצת יותר מ-1,000 מטרים.

פרנסיסקו לופז קונטרדו רוכב מירוץ ראלי דקאר 2010 קבוצת אפריליה. AP
לופז הצ'יליאני מנצח בשטח שהוא מכיר/AP

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully