וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS3: פטרהאנסל חוזר לעצמו

ירון אדרי

5.1.2010 / 16:32

אלוף הדקאר תשע פעמים בעבר מנצח את היום השלישי למירוץ. אלוף האופנועים של 2009 נענש וירד למקום ה-14

הנהג המעוטר ביותר בתולדות הדקאר עם תשע אליפויות, מנצח את הסטייג' השלישי של המירוץ במהדורת 2010. סטפן פטרהאסנל (ב.מ.וו) מגיע ראשון אל קו הסיום בפיאמבלה, לאחר שחצה בזמן של 3:55.14 שעות את 182 הק"מ המדודים מתוך 441 אותם עבר היום, רובם בשטחים חוליים ודיונות. פטרהאנסל קבע זמן מצויין, בעיקר לנוכח העובדה כי המסיים שני קרלוז סיינז (פולקסווגן) הגיע כמעט שש דקות אחריו. מנצח SS2 נאסר אל-עטייה (פולקסווגן) מסיים שלישי ומאבד את ההובלה בדירוג הכללי לפטרהאנסל.

הסטייג' שעימת לראשונה את המתחרים עם תנאים קשים אחרי יומיים די קלים יחסית, פגע בשניים מהנהגים המובילים. נאני רומא מנצח הסטייג' הראשון נתקל בבור שגרם לנזקים לב.מ.וו שלו. הוא אמנם הצליח להגיע אל קו הסיום, אולם ניתן כבר כעת לקבוע כי את הדקאר הוא לא יסיים במקום טוב לאור הזמן הרב שאיבד ביומיים האחרונים. גם אלוף 2009 ג'ינייה דה וילייס נתקל בבעיות, הפעם מכיוון מנוע הפולקסווגן שלו שאילץ אותו לעצור בק"מ ה-50. הדרום אפריקני הצליח להמשיך רק לאחר שקיבל עזרה מצוות הסיוע ואליפות שנייה ברציפות כבר אינה ריאלית עבורו.

בקרב האופנועים, את היום השלישי מנצח סיריל דספרה (KTM) שמגדיל גם את יתרונו בדירוג הכללי לקטגוריה הדו גלגלית בעשר דקות על פני בן ארצו דויד קסטאו (ימאהה). אלוף הקטגוריה ב-2009 מארק קומה הספרדי (KTM), נפל למקום ה-14 לאחר ענישה בת 22 דקות שקיבל. קומה מרוחק כעת 42 דקות מדספרה.

היום הרביעי למירוץ יהיה קשה מאוד עבור כל המתחרים, שיאלצו לטפס לגובה של כ-4,000 מטר כדי לחצות את הרי האנדים אל תוך צ'ילה שם ישובו לעימות פיזי קשה עם החולות. אורכו הכלל של הסטייג' אמור היה להיות 629 ק"מ, מהם 203 מדודים בזמן, אולם המארגנים החליטו לקצרו בכ-40 ק"מ על מנת לאפשר למתחרים עוד קצת זמן למנוחה.

מירוץ ראלי דקאר 2010. AP
עוד קצת זמן לנוח מטעם המארגנים/AP

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully