וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: רוהרל חוזר למסלול

ירון אדרי

18.12.2009 / 12:17

פורמולה 1: מי הפכה לבתולה?; WRC: גרונהולם חוזר. שוב; נאסקאר: הבנות באות; דקאר: מיצובישי בפנים; נוסטלגיה: רוהרל חוזר למסלול; ישראלי: ככה יוצרים תרבות מוטורית

פורמולה 1: רנו נשארת. בערך

ביום רביעי הודיעה רנו רשמית על הישארותה בסבב, אולם מי שקרא מעבר לכותרות גילה כי זה לא בדיוק נכון. היצרנית מצרפת מכרה 75 אחוזים ממניותיה לחברת ההשקעות 'ג'ניי קפיטל' מלוקסמבורג, הנמצאת בבעלותו של ז'רארד לופז עליו סיפרנו לכם ב'על הגריד' בשבוע שעבר. רנו תחזיק ביתר המניות ושמה ימשיך להתנוסס על המכונית. כעת שעתידה מובטח לעונה אחת לפחות, גם רד בול החליטה להמשיך ולרכוש ממנה מנועים.

מי שלא הכי מרוצה מהעסקה הוא רוברט קוביצה שהוחתם כנהג בקבוצה. דניאל מורלי מנהלו של הפולני, רוצה להבין את מהות ההסכם והאם כדאי לבן חסותו להישאר תחת הבעלים החדשים. ברירה גדולה אין לו כי מכל הקבוצות הגדולות, האופציה היחידה היא חזרה לשרידי קבוצתו הקודמת, סאובר.

פורמולה 1: מאנור הפכה בתולה

מעתה לא 'מאנור GP', אלא 'וירג'ין רייסינג'. כך הוכרז השבוע לאחר השתלטותו המוחלטת של התאגיד הבריטי ובעליו המופרע ריצ'ארד ברנסון על הקבוצה החדשה (שתהנה גם מחסות של תאגיד הבנקאות לוידס). עוד פורסם כי לצידו של טימו גלוק ינהג לוקאס די גראסי והמכונית תכונה VR-01. זו אמנם טרם נחשפה ומבחן ראשון שלה יהיה רק בחודש פברואר עם הבטחה להפתעות.

ברנסון שואף להביא לספורט טכנולוגיות חדשות אשר פותחו תחת עסקי התעופה שלו – וירג'ין אטלנטיק ו-וירג'ין גלקטיק השואפת להציע טיסות סדירות לחלל. לכן, אל תתפלאו עם המכונית שתוצג תיראה שונה מכל האחרות. אולם, יש לקחת בחשבון כי בקבוצה יסתפקו בתקציב קטן מאוד של 40 מיליון פאונד לעונה. המטרות עצמן בהתאם וברנסון הצהיר כי יסתפק בלהיות הראשון מבין ארבע הקבוצות החדשות.

את אופיו הספק גאוני ספק ילדותי מציג ברנסון כבר כעת עם סוג של התערבות מול יריבו העסקי והתחרותי טוני פרננדז, הבעלים של חברת התעופה 'אייר אסיה' וקבוצת לוטוס החדשה. לפני כשבוע אמר פרננדז כי הוא מעדיף לפרוש ולהתאבד מאשר להפסיד לווירג'ין וברנסון לא נשאר חייב. הצעתו היא כי הבוס שקבוצתו תפסיד, ישמש כדיילת במטוס של המנצחת. פרננדז נענה לאתגר שיותר מכל, מציג לנו אולי רוח חדשה וחיובית בסבב הסטרילי. ואל תדאגו לברנסון אם הוא יפסיד, עברו כולל לא מעט תלבושות יותר מביכות.

פורמולה 1: שינויים חלק א'

כחלק מקיצוץ ההוצאות, אסרה התאחדות ה-FIA לקיים מבחנים באמצע העונה וגם אלה שמתקיימים בפגרה, מבוקרים בצורה מוקפדת. כך יוצא שנהגים חדשים ונהגי מבחן לא זוכים כמעט לשעות מסלול כפי שקרה לחיימה אלגוארסוארי למשל, שהפעם הראשונה בה נהג במכונית פורמולה 1 הייתה במירוץ. פרט לפער התחרותי, הדבר יצר גם בעייה בטיחותית.

ב-FIA החליטו השבוע לאשר ימי מבחן במהלך העונה תחת מספר תנאים – הנהג לא התחרה בסבב בשנתיים האחרונות, המסלול בו ייערך המבחן אינו מארח את הסבב העונה והמבחן יערך שבועיים לפני או אחרי המירוץ בו הוא אמור להתחרות. אם יבחן הנהג אך לא יתחרה, קבוצתו תאבד יום אימון במבחני טרום העונה ל-2011.

פורמולה 1: שינויים חלק ב'

יו"ר ה-FIA החדש ז'אן טוד הולך בדרך הפוכה מקודמו בתפקיד מקס מוזלי. הצרפתי מסמן על כיוון חדש אולי, עם התחשבות ברצון השותפים. כך למשל, הוא מבקש מהקבוצות להגיש רשימת הצעות לשיפור הפן הבידורי שבסבב, אשר תוגש לדיון בוועדת הספורט של ההתאחדות שתתכנס בינואר.

שינוי נוסף שמכניסה ההתאחדות נמצא בשיפוט שיכלול בכל מירוץ ארבעה שופטים, בינהם נהגי פורמולה 1 מהעבר שיחד עם הקלטות וידאו ורדיו, ישתדלו לתת מענה לרגעי מחלוקת מהר ככל הניתן. באותה הזדמנות מפרסמת ה-FIA כי מקצה הדירוג יותאם ל-26 המכוניות שעל הגריד – ב-Q1 יודחו שמונה נהגים ומספר זהה ב-Q2 כאשר ב-Q3 שוב יתחרו עשרה נהגים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פורמולה 1: שיטת ניקוד חדשה, הבדל אין

לפני שנה בדיוק, כשלואיס המילטון הוכתר לאלוף עולם עם נקודה אחת יותר מפליפה מאסה, אמרו מומחים שזה לא פייר. למאסה יש יותר נצחונות והוא ראוי יותר לאליפות. ישבו הקבוצות, ישבה ההתאחדות והחליטו שיש לערוך שינוי בשיטת הניקוד שלא הכי מתמרצת את המנצח לעומת מקום שני. בסוף, כל ההצעות נגנזו ונותרנו עם 10 נקודות למנצח ו-8 למקום שני ובסך הכל ניקוד לשמונה המסיימים ראשונים.

לרגל גידול הגריד ל-26 נהגים, הועלתה הצעה לשיטה חדשה כך שעשרה נהגים יזכו לניקוד. אלא מה, השינוי לא נוצל כדי לפתור גם את הבעייה העיקרית והמנצח עדיין לא מקבל כל תמריץ. 'אוטוספורט' הגדילו ראש והכילו את השיטה החדשה על העונות הקודמות ונחשו מה? המילטון עדיין היה לוקח אליפות ב-2008 עם פער של נקודה אחת. גם בעונות הקודמות לכך לא נרשם שינוי, עד ל-1999 – השיטה החדשה הייתה מעניקה אליפות לנהג פרארי דאז אדי אירוויין על חשבונו של נהג מקלארן מיקה האקינן.

למי שפספס את 'על הגריד' בשבוע שעבר, הנה שיטת הניקוד החדשה (נסו לנחש מה בעייתי בה):
1. 25 נק'
2. 20 נק'
3. 15 נק'
4. 10 נק'
5. 8 נק'
6. 6 נק'
7. 5 נק'
8. 3 נק'
9. 2 נק'
10. 1 נק'

פורמולה 1: מי, לאן?

חלק אישרו, אצל חלק השמועות ממשיכות לחגוג. הנה תמונת מצב הנהגים נכון לרגע זה:

לוטוס: במקביל לחשיפת לוגו הקבוצה הכולל את הצבע הירוק המסורתי עם נגיעה של צהוב, אושר השבוע כי יארנו טרולי והייקי קובליינן ינהגו כשנהג הספייר הוא המלזי פיירוז פאוזי.

וירג'ין: טימו גלוק ולוקס די גראסי ינהגו בקבוצה, כפי שסיפרנו לעיל.

סאובר: הכשרון הצעיר קאמוי קובייאשי הוחתם בקבוצה. שמות שעלו למכונית השנייה הם פדרו דה לה רוסה, ניק היידפלד, ג'יאנקרלו פיסיקלה, כריסטיאן קלין, ויטלי פטרוב וקוביצה אם יעזוב את רנו.

מרצדס: כולם אומרים שכן (גם ברני אקלסטון), אבל הקבוצה ומיכאל שומאכר שומרים על שתיקה למרות אישור על מגעים בינהם ושחרור מפרארי שעדיין מעסיקה אותו. השמועה החמה של ה'דיילי מירור' היא משכורת שנתית של 20 מיליון פאונד. אגב, השם היידפלד עדיין מהדהד ברקע.

רנו: הבוס החדש נקשר עם שתי עובדות – קוביצה שוקל הישארותו, הבוס הוא גם מנהלו של הסיני הצעיר הו פין טונג. בצד השמועות יש את ז'אק ווילינייב, היידפלד ושם חדש שנכנס לתמונה, נהג וויליאמס בעונה שעברה קאזוקי נקג'ימה.

קאמפוס: על דה לה רוסה לא ממש ויתרו, כשהשיקול למה לא הוא המחסור שלו בספונסרים. שמועות? נלסיניו פיקה, קלין, פטרוב ופאסטור מלדונאדו. פרט שלא כל כך קשור הוא אישור הקבוצה למגעים עם פרארי לאספקת מנועים ב-2011, אחרי שנת ביכורים עם קוזוורת'.

USF1: השמועה החמה – חוזה מרייה לופז הארגנטיני. שמועה פושרת – ווילינייב וג'ונתן סומרטון, שמועה קפואה – מרקו אנדרטי וקייל בוש.

WRC: בחסות אבו דאבי

אבו דאבי מעניקה חסות לקבוצת פורד ול-WRC מזה כמה שנים אולם היא טרם זכתה לארח מירוץ. לאחר שב-2009 קיימה לראשונה בתחומה מירוץ פורמולה 1, כעת היא בונה על WRC ב-2011. אם זה יקרה נדע בעוד כשנה לאחר אירוע פילוט שתקיים בתחומה. מי יגיע? סביר שכמעט כולם היות והמדינה העשירה הכריזה כי ההשתתפות תהיה בחינם.

עוד מוקדם לנחש אם מרקוס גרונהולם יגיע לאבו דאבי, אבל מי שהוכתר פעמיים לאלוף העולם יגיע למירוץ פתיחת העונה בשוודיה. הפיני יעשה קאמבק נוסף, הפעם בפורד פוקוס פרטית בראלי המושלג שייערך בחודש פברואר. גרונהולם שפרש בסוף עונת 2007, התחרה העונה עם סובארו של פרודרייב בראלי פורטוגל שהסתיים בתאונה.

עוד ב-WRC, השבוע אישרה ההתאחדות קטגוריה חדשה - S-WRC. זו מיועדת למכוניות 'סופר 2000' שעד כה התחרו במסגרת קטגוריית 'גרופ N'. בתום עונת 2010 שתכלול עשרה מירוצים, יוכתרו אלוף הקטגוריה החדשה ואלופת היצרניות.

נאסקאר: ישנן בנות

דניקה פטריק לא לבד. נהגת ה-IRL מילקה דונו מתכננת אף היא לנסות את הנאסקאר, כאשר טבילת האש תיעשה יחד עם פטריק בסוף השבוע הקרוב במסגרת אימוני סבב ה-ARCA. דונו נהגה בשלוש השנים האחרונות יחד עם פטריק ב-IRL ובין השתיים היו לא מעט תקריות עסיסיות. עוד בסוף השבוע תתאמנה שתי נשים נוספות, אלי אוונס וליילאני מונטר הפחות מוכרות.

נלסיניו פיקה אמנם לא אישה, למרות שלרגעים זה נראה היה כך בעונה שעברה לאחר התקריות עם רנו. הברזילאי שלא מוצא לעצמו כיסא בפורמולה 1, מתכנן לערוך אימון בחודש ינואר במסגרת סבב הטנדרים של הנאסקאר. זהו האימון השני של הבחור שכנראה ימצא לעצמו כאן את המזור.

דקאר: מיצובישי בפנים

בתום מירוץ הדקאר 2009, הכריזה מיצובישי על פרישה אחרי הכשלון הצורם שנחלה. זה התקבל בהפתעה גמורה לנוכח הישגי העבר – תשע אליפויות ב-11 שנים. כעת אנו מתבשרים כי חמש מכוניות הרייסינג לנסר שהתחרו ב-2009, תתייצבנה למירוץ לאחר שנרכשו על ידי חברת 'JMB סטראדל' הצרפתית. הבעלים של הקבוצה הוא ניקלוס מיסלין שאף ינהג באחת המכוניות לאחר שבכולן הוחלף מנוע הדיזל במנוע בנזין, זהה לזה ששימש את הפאג'רו שהעניק למיצובישי את האליפות ב-2008.


בפעם השנייה בתולדותיו, יערך המירוץ בדרום אמריקה על אדמות ארגנטינה וצ'ילה. הזינוק יהיה ב-1 לינואר ממרכז בואנוס איירס, עיר הבירה הארגנטינית אליה יחזרו השורדים ב-16 לחודש כשאחריהם 9,000 ק"מ.

נוסטלגיה: וולטר רוהרל חוזר למסלול

וולטר רוהרל חוזר למסלול. הגרמני בן ה-62 ינהג בפורשה 911 GT3 RS לה מנוע 3.8 ל' המפיק 450 כ"ס, במירוץ 24 השעות של נורבורגרינג אשר יערך בחודש מאי. לרוהרל שהיה אלוף העולם בראלי בשנים 1980 ו-1982, יש ניסיון נהיגה רב במכוניות פורשה ורב אף יותר במסלול האגדי.

מי שלא מכיר את פועלו של הנהג, כדאי שייקח לעצמו מספר שעות לתור אחר ביצועיו באינספור סרטונים שרצים ברחבי האינטרנט מהימים שאלקטרוניקה במכוניות הייתה בגדר מדע בידיוני. הקישו Walter Rohrl Nurburgring, התמקדו בראלי וההנאה מובטחת.

ישראלי: ככה יוצרים תרבות נהיגה

מירוצי מכוניות ותרבות מוטורית הולכים יד ביד, אך כמובן שלא אצלנו. יוזמה שלקח דובי מילר יחד עם התאחדות המירוצים הישראלית IRDA, מנסה לשנות מעט את התפישה. מילר, חובב מירוצים מושבע ונווט ראלי בשעות הפנאי, הוא גם מורה ומחנך בקרית החינוך בני דרור. כל זה התנקז לתצוגת רכבי מירוץ ישראלים בשטח בית הספר במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים אותו הובילה האחראית על חינוך תעבורתי בקריה דורית אסולין.

פרט לתצוגה, זכו התלמידים לקבל מידע על מירוצי מכוניות בכלל ואמצעי הבטיחות שלהם בפרט. יוזמה ברוכה של אדם אחד, בעיקר בהתייחס לכך שמדינתנו עדיין לא הצליחה להבין זאת.

ישראלי: יוצאים לשטח האמיתי

לא מעט מירוצי שטח נערכים בישראל, אך כנראה שליגת 'קרוס קאונטרי טרופי' היא התובענית ביותר. מדובר במסעות ניווט מנקודה לנקודה כשחלק בלתי נפרד מהנהיגה הוא מעבר מכשולים כגון סלעים ושלוליות בוץ עמוקות. את הליגה מארגנת חברת 'קרוס קאונטרי' שחוזרת לקיימה לאחר שנתיים של שבתון יחד עם עמותת מירוצי העבירות. קטגוריות המירוץ העיקריות כוללות מפלצות שנבנו במיוחד לשם כך, רכבי שטח מאובזרים, רייזרים וטרקטורונים.

ארבעה אירועים מתכננת 'קרוס קאונטרי' בשלב זה, כשהראשון יוזנק ב-15 לינואר אי שם בישראל ויימשך יומיים. נותני החסות לליגה הם: ARB, אולד מן אמו, וורן, BF גודרידץ' וספארקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully