וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוני פנאן שם קץ לחייו

צוות מד"א שהוזעק לבית מנהל מכבי ת"א בעבר, ביצע פעולות החייאה בטרם נקבע מותו. פנאן השאיר אחריו אישה ו-3 ילדים

מערכת וואלה!

עריכת וידאו: יאיר דניאל
קריינות: אילן שניג

מנהלה לשעבר של מכבי תל אביב, מוני פנאן, התאבד בתלייה היום (שני) בביתו שבתל אביב. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בפנאן פעולות החייאה, בטרם נקבע מותו. פנאן, נשוי ואב לשלושה ילדים, רגב, כדורסלן עבר במכבי תל אביב, עזר (אותו אימץ) ולירון, היה בן 63 במותו.

פנאן, שמונה ב-1992 למנהלה של מכבי תל אביב, הפך ברבות השנים לאחד הסמלים של מועדון הכדורסל, ושימש בתפקידו עד יולי 2008, אז עזב את מועדון הכדורסל בטונים צורמים, לאחר שהסתכסך עם הבעלים דייויד פדרמן, ולמחליפו מונה גור שלף. "אין פה יחד, אבדה לי חדוות העשייה", אמר פנאן במסיבת הפרישה שלו ממכבי. לאחרונה חגגה מכבי תל אביב יום הולדת 70 ליו"ר שמעון מזרחי לפני משחקה ביורוליג נגד לובליאנה, אך פנאן, בצעד הפגנתי, לא חלק כבוד למי שהיה פטרונו ושותפו לדרך, ולא הגיע ליד אליהו, משום שחש פגוע מיחס המועדון כלפיו. בתקופה האחרונה פנאן רקם תכניות לפתיחת סוכנות ייצוג שחקני כדורסל, ואף השתלב כשותף עסקי במסעדה ברחוב מונטיפיורי בתל אביב.

פנאן היה אחד האוהדים המוכרים והרועשים של מכבי תל אביב לאורך שנים רבות, ונהג לשבת מעל ספסלי הקבוצה היריבה. ברבות השנים הצטרף פנאן לצוות ההנהלה, החליף לפני 17 שנים את מנהל הקבוצה המיתולוגי, שמלוק מחרובסקי. תחת ניהולו הקפיד פנאן לתת יחס אישי לשחקנים, ושמר על קשר עם שחקני עבר זרים שעזבו את המועדון. לא אחת כונה פנאן "האבא של השחקנים".

מוני פנאן התאבד בביתו. אורי לנץ
מאמן נבחרת ישראל, צביקה שרף, מחוץ לביתו של פנאן בתל אביב/אורי לנץ

כשעיניו דומעות וקולו שבור, ישב מוני פנאן ביולי 2008 מול עדת עיתונאים ונפרד ממכבי תל אביב, הקבוצה שהייתה מושא אהדתו והפכה למשך 16 שנה למקום עבודתו. "הפכתי לאדם כבוי", אמר פנאן במסיבת העתונאים, "אני לא איש של דיבורים, אני איש של עשייה. הגעתי למכבי אחרי פרישת שמלוק, ולקחתי על עצמי את התפקיד בניסיון למלאו בצורה הטובה ביותר". פנאן היה ידוע כאחד האוהדים הקנאים של מכבי תל אביב בשנות ה-70 וה-80 וליווה את הקבוצה לכל משחקיה. פנאן נהג לשבת בשורה הראשונה של שער 9, מעל ספסלי הקבוצה היריבה, ולעודד משם את הצהובים. עם השנים התהדקו הקשרים בין פנאן לראשי מכבי תל אביב, וכששמלוק מחרובסקי עזב את המועדון בטריקת דלת, פנאן נכנס לנעליו הגדולות. אז נפתחה קריירה ניהולית שנמשכה 16 שנה.

לאורך השנים העניק פנאן יחס חם לשחקנים, ושמר על קשר עם שחקני חיזוק זרים שעזבו את המועדון. לא מעט אמריקאים ששיחקו במועדון שמרו איתו על קשר טלפוני גם לאחר פרישתם ממשחק. במסיבת הפרישה שלו ממכבי תל אביב, הקרואטי ניקולה וויצ'יץ' לא הסתיר את התרגשותו ואת חיבתו לפנאן. דברי הפרידה של פנאן והדמעות בעיניו חשפו את היחס האישי, כמעט משפחתי, שהעניק לשחקני מכבי תל אביב. "מהרגע הזה חששתי. מהרגע שבו אצטרך לעמוד מול ניקולה, להסתכל לו בעיניים, ולדעת שאני צריך להיפרד ממנו", אמר אז פנאן.

כניסתו של דייויד פדרמן שינתה את מבנה ההנהלה במכבי תל אביב, ובשנות ה-2000, לאחר הצטרפותו של רענן כץ לדירקטוריון, התעצמה הביקורת על הצורה בה ניהל פנאן את הקבוצה, במיוחד לגבי החופש הכלכלי שניתן לו, חופש שגרם להוצאות שלא היו מקובלות על חלק מחברי ההנהלה. בעקבות כך פנאן איים לפרוש מהקבוצה בדצמבר 2006. חלק משחקני הקבוצה, ששמעו באותו זמן על החלטתו פרצו בבכי, והקפטן דרק שארפ אמר לתקשורת "איך אנחנו אמורים לשחק בלי הלב של הקבוצה?". לאחר שיחות ארוכות עם אנשי ההנהלה והשחקנים, פנאן התרצה וחזר בו, אך היחסים הרעועים עם כץ ופדרמן הובילו לבסוף לפרישתו מתפקיד מנהל הקבוצה ב-2008. פנאן חש פגוע מאוד מהיחס לו זכה מההנהלה, ויחסיו עם שמעון מזרחי, פטרונו ושותפו לדרך, לא היו כבעבר.

לאחר פרישתו פנאן הפגוע הצהיר כי לא יחזור לתפקיד במכבי, והוא מיעט להתבטא בנוגע לקבוצה. ביום חמישי האחרון ערכה מכבי תל אביב חגיגת יום הולדת 70 ליו"ר שמעון מזרחי, ממנה נעדר פנאן, צעד שהמחיש את עלבונו מיחס הקבוצה כלפיו. היום (שני), כאמור, פנאן שם קץ לחייו בתלייה בביתו שלבתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully