וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: נצחון ראשון לפרארי ב-2009

ירון אדרי

30.8.2009 / 17:12

רייקונן השיג נצחון ראשון העונה לקבוצה האדומה כשאחריו רשם פיסיקלה סנסציה עבור פורס אינדיה. אכזבה גדולה לבראון

המסלול המאתגר ביותר של סבב הפורמולה 1 הניב את אחד המירוצים המותחים ביותר לעונת 2009. המתח החל להיבנות כבר אמש (שבת), עם הפול פוזישן שהצליח להשיג ג'יאנקרלו פיסיקלה עבור פורס אינדיה, הקבוצה החלשה ביותר על הגריד. הסנסציה רק החלה.

פיסיקלה הצליח לשמור על מקומו עם הזינוק ויותר חשוב, הצליח להימנע מהבלגן שנוצר ב"לה סורס", הפנייה הראשונה במסלול. מגעים בין מספר מכוניות הביאו לפיזור חלקי קרבון כשהנפגע העיקרי הוא יארנו טרולי (טויוטה) שזינק מהמקום השני ונאלץ לסור לפיטס להחלפת הכנף קדמית. עוד בנפגעים פרננדו אלונסו (רנו), אולם זה יבין את חומרת הפגיעה רק בשלב מתקדם יותר של המירוץ.

את האנדרלמוסיה מנצל קימי רייקונן (פרארי) שזינק שישי. דרך שטח המילוט, מצליח הפיני לשפר עד למקום השני באופן לא הכי הוגן ממנו מתעלמים השופטים. אחריו ניצבים רוברט קוביצה (ב.מ.וו) וטימו גלוק (טויוטה). חשוב לציין כי מנצח המירוץ הקודם רובנס באריקלו (בראון), התדרדר הרחק לאחור לאחר שכשל לזנק היטב ממקומו הרביעי על הגריד.

סדר מסויים נקבע בין הנהגים, אולם אז הגיעה הפנייה החמישית במסלול - פניית השיקיין "לס קומבס". נהג רנו הצעיר רומן גרוסז'אן פוגע במוביל טבלת האליפות ג'נסון באטון (בראון) והמירוץ מסתיים עבור שניהם. לואיס המילטון (מקלארן) וחיימה אלגוארסוארי (טורו רוסו) מנסים להתחמק, וגם הם מוצאים עצמם בחוץ. פינוי ההריסות יצריך את הוצאת מכונית הבטיחות לארבע הקפות.

עם חידוש המירוץ, ממשיך פיסיקלה לתפוס בהובלה אולם עד לפניית "לס קומבס" שם מצליח רייקונן לעקוף אותו. מאחור, נרשמות עקיפות רבות כשכל אחד מהנהגים מצהיר עד כמה הוא חושק בנקודות. עבור מארק וובר (רד בול) מסתיים המרדף אחר האליפות בהקפה ה-20, כ"שכמעט תאונה" עם ניק היידפלד (ב.מ.וו) בפיטס מזכה אותו בעונש 'דרייב ת'רו'. וובר יסיים תשיעי.

למרות העקיפות הרבות, לא נרשמו תאונות במירוץ אולם אירועי ההקפה האחרונה הביאו לפרישות מאוחרות. טרולי פורש בהקפה ה-21 עם תקלות בטויוטה שלו וחמש הקפות מאוחר יותר עושה זאת אלונסו. תאונת הזינוק בה היה מעורב הספרדי, גרמה לנזק בגלגל הקדמי שלא איפשר החלפתו בצורה בטוחה. אלונסו חוזר למסלול לאחר שאיבד שניות יקרות בפיטס, אולם העונש אותו קיבלה הקבוצה בגרנד פרי ההונגרי בגין מקרה זהה, מביא להחלטה לפרוש.

גם עצירות התדלוק לא שינו את המצב בצמרת. רייקונן ממשיך לשמור על ההובלה עד לסיום בעוד פיסיקלה שומר על פער של פחות או יותר שנייה ממנו. עבור פרארי מדובר בנצחון ראשון ומאוד חשוב העונה ובעיקר שבועיים לפני הגרנד פרי האיטלקי במונזה, אך עבור פורס אינדיה המקום השני חשוב הרבה יותר. למעשה, זו הפעם הראשונה בה הקבוצה שהוקמה לפני שנתיים על שרידיה של קבוצת ספייקר (ובפני עצמה הוקמה על שרידיה של מידלנד שרכשה את ג'ורדן ב-2005) לוקחת נקודות.

סבסטיאן ווטל (רד בול), מצליח להשיג לעצמו את המקום השלישי לאחר שזינק שמיני למירוץ. עם 6 נקודות, מצליח הגרמני לחלוף על פני בן קבוצתו וובר למקום השלישי בטבלת האליפות מרחק 19 נקודות מבאטון. הרחק מאחוריו מסיימים קוביצה, היידפלד והייקי קובליינן (מקלארן) שמצליח לשפר לא פחות מ-11 מקומות. באריקלו שכאמור זינק גרוע, מצליח לאיים על קובליינן אולם נזילת שמן במנוע מאלצת אותו לוותר שתי הקפות לסיום. למרות זאת, הוא סיים שביעי ומצמצם את הפער בינו ובין באטון בעוד שתי נקודות. את הנקודה האחרונה לוקח ניקו רוזברג (וויליאמס).

המכונית של קימי ראייקונן מפרארי מובילה בגרנד פרי בלגיה. רויטרס
פניית "או רוז'", רגע אחרי הבלגן של "לה סורס". פיסיקלה כבר עבר את הצלם/רויטרס

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי בלגיה (ספא):
1. קימי רייקונן, פרארי
2. ג'יאנקרלו פיסיקלה, פורס אינדיה
3. סבסטיאן ווטל, רד בול
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו
6. הייקי קובוליינן, מקלארן
7. רובנס באריקלו, בראון
8. ניקו רוזברג, וויליאמס

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 12:
1. ג'נסון באטון, בראון – 72 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון 56 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול - 53 נק'
4. מארק וובר, רד בול – 51.5 נק'
5. קימי רייקונן, פרארי – 34 נק'
6. ניקו רוזברג, וויליאמס – 30.5 נק'
7. לואיס המילטון, מקלארן – 27 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה – 22.5 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 12:
1. בראון – 128 נק'
2. רד בול – 104.5 נק'
3. פרארי – 56 נק'
4. מקלארן – 44 נק'
5. טויוטה – 38.5 נק'
6. וויליאמס – 30.5 הק'
7. ב.מ.וו – 18 נק'
8. רנו – 16 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully