וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף גוף תקשורת לא ניגש למכרז על שידור המשחק המרכזי בכדורגל

ענת קם

30.6.2009 / 18:03

אין מתמודדים במכרז על שידור המשחק המרכזי בכדורגל. הערכות: ההתאחדות תנהל משא ומתן עם ערוץ 1 וערוץ הספורט

מכרז ההתאחדות לכדורגל נסגר היום (שלישי) ללא גוף שידור שהתמודד על שידור המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל. ההתאחדות האריכה את מועד סגירת המכרז בשבוע לאחר שלא ניגשו גופי שידור אולם נראה שההארכה לא הספיקה. להערכת בכיר בתקשורת, ההתאחדות תידרש לקיים עתה משא ומתן עם גופי שידור ולא לקיים מכרז נוסף.

ההערכה היא שבמהלך המשא ומתן תרד עלות זכויות השידור בצורה משמעותית. בכל מקרה הגופים היחידים שרלוונטיים לנושא הם ערוץ הספורט שיכול לשדר בערוץ 5 הפתוח לכלל מנויי הכבלים והלווין או ערוץ 1, מאחר שערוץ 10 הודיע כבר כי לא ירכוש את הזכויות וזכייניות ערוץ 2 לא צפויות לעשות זאת אף הן.

למכרז על זכויות שידור המשחקים בחוץ לארץ, באמצעות "האתר הישראלי", ניגש רק האתר המפעיל אותו כעת. למכרז על שידור התקצירים באינטרנט לא ניגש אף אתר, כולל אתר ערוץ הספורט ששידר את התקצירים בשנים האחרונות. משחקי ליגת העל שאינם המשחק המרכזי ימשיכו להיות משודרים בערוצים ספורט1 וספורט2 של צ'רלטון.

מאחר שלא ניגשו כלל גופי שידור למכרז על זכויות שידור התקצירים באינטרנט ובסלולר, שידור גביע המדינה, שידור גביע הטוטו ושידור מגזין הסיכום (המשודר כיום בערוץ 1) ולאור העובדה שההתאחדות חייבת למכור את זכויות השידור באמצעות מכרז, העריך היום בכיר בתקשורת כי יתפרסם מכרז נוסף הכולל מחיר מינימום נמוך משמעותית מהמחיר שהוצג במכרז הנוכחי. מוקדם יותר היום העריך גורם אחר כי "ההתאחדות תיאלץ לבסוף לנהל משא ומתן עם גופי השידור על מנת למצוא במה לשידור המשחקים".

גורם בהתאחדות אמר כי בשל העובדה שאף גוף לא התמודד במכרז הנושא יעבור מעתה לטיפול חברת SPORT5 שמוכרת את זכויות השידור עבור ההתאחדות. לדברי גורמים בתקשורת, ההתאחדות מבוטחת מבחינה כספית גם אם עלות זכויות השידור תרד מאחר שעל פי ההסכם בין החברות SPORT5 מחויבת להעביר 13 מיליון דולר להתאחדות ללא תלות בהכנסות ממכירת הזכויות. עם זאת, הכנסות הקבוצות מפרסום וחסויות ירדו משמעותית מאחר שהן תלויות בחשיפה הטלוויזיונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully