וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WRC: לואב מודח מהפיסגה

ירון אדרי

28.6.2009 / 17:46

נצחון שני ברציפות להירבונן משנה לחלוטין את מאזן הכוחות באליפות ה-WRC. האם המשבר של לואב יחלוף?

מיקו הירבונן מנצח את מירוץ הראלי של פולין, נצחון שני ברציפות שעוזר לו להדיח את סבסטיאן לואב (סיטרואן) מהפיסגה. אלוף העולם שניצח ברציפות את חמשת המירוצים הראשונים העונה, לא הצליח לשמור על מקומו בראש טבלת האליפות. לואב חזר ליום השני של התחרות תחת חוקי ה'סופר ראלי' רק בכדי לסיים שביעי.

את המירוץ האחרון ביוון לא סיים לואב וזאת לאחר תאונה בה היה מעורב והפעם הגיע בידיעה גמורה כי מעמדו בסכנה. לואב והירבונן קבעו את אותו הזמן בדיוק במקצה השייקדאון המקדים מה שרמז על הצהרת כוונות גדולה מצד הפיני של פורד שראה הזדמנות פז לחזור לקרב על האליפות. את הסטייג' הראשון בן ה-2.5 ק"מ מנצח דווקא פטר סולברג עם הקסארה הוותיקה, מקדים את לואב בשלוש עשיריות השנייה. את הסטייג' השני ניצח הירבונן ומכאן המשיך לתפוס בהובלה עד לסיום.

כשהוא ממוקם שני ועם נטיית התחממות למנוע, מזנק לואב לסטייג' הרביעי רק בכדי לפרוש לאחר 1.2 ק"מ. כאמור, גזע עץ בנתיב הנסיעה גורם לשבר במתלה ה-C4 ומשאיר את השניים בצד הדרך ללא אפשרות לחזור אלא ביום למחרת במסגרת חוקי ה'סופר ראלי'. את היום הראשון מסיים הירבונן במקום הראשון ואחריו בן קבוצתו יארי מאטי לטבלה. במצב זה, לפורד סיכוי טוב לקפוץ לראשות הטבלה על חשבון סיטרואן.

"אין לי מה להפסיד" אמר לעצמו לואב עם חזרתו לראלי ביום השני כשהוא הרחק מאחור ואט אט סלל דרכו חזרה לתחום הנקודות. למרות שלא אחת קבע את הזמן הטוב ביותר, המקום השביעי ניתן לו גם בזכות פרישותיהם של מספר מתחרים בינהם נהג סיטרואן הצעיר סבסטיאן אוג'ייה ולטבלה שבאופן מפתיע סטה מהמסלול בסטייג' האחרון כשהוא במקום השני. מיקום אחד נוסף העניק לו קונרד ראוטנבך הנוהג בקבוצת המשנה של סיטרואן, לאחר שהאט במכוון בסטייג' ה-17. בן קבוצתו של לואב, דני סורדו, מרוויח גם הוא מפרישתו של לטבלה ומסיים שני. שלישי מסיים הנינג סולברג (סטובארט פורד) ואחיו הצעיר מסיים רביעי למרות הנחיתות היחסית של מכוניתו ופקק מדיד שמן שניתק ממקומו וגרם לנוזל השחור להימרח על שמשת המכונית.

המירוץ הבא, התשיעי לעונה, יתקיים בפינלנד בסוף השבוע האחרון של חודש יולי. בפרק הזמן שנותר, יעשו לואב והירבונן הכנות רבות בעקבות חידוש המאבק על אליפות ה-WRC. עם ארבעה מירוצים בלבד ו-40 נקודות בקופה, צפוי לנו המשך מותח בניגוד לאופן בו החלה העונה.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות ראלי פולין 2009:
1. מיקו הירבונן, פורד
2.דני סורדו, סיטרואן
3. הנינג סולברג, סטובארט פורד
4. פטר סולברג, PS סיטרואן
5. מתיו ווילסון, סטובארט פורד
6. קריסטוף הולווצ'יץ', סטובארט פורד
7. סבסטיאן לואב, סיטרואן
8. קונרד ראוטנבך, JRT סיטרואן

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 8:
1. מיקו הירבונן, פורד – 58 נק'
2. סבסטיאן לואב, סיטרואן – 57 נק'
3. דני סורדו, סיטרואן – 39 נק'
4. הנינג סולברג, סטובארט פורד – 27 נק'
5. יארי מאטי לטבלה, פורד 25 נק'
6. פטר סולברג, PS סיטרואן – 25 נק'
7. מתיו ווילסון, סטובארט פורד – 19 נק'
8. פדריקו ויז'אגרה, מונצ'יס פורד – 14 נק'

דירוג הקבוצות לאחר מירוץ מס' 8:
1. סיטרואן – 106 נק'
2. פורד – 89 נק'
3. סטובארט פורד – 60 נק'
4. JRT סיטרואן – 29 נק'
5. מאנצ'יס פורד – 18 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully