וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתאונה חוקים משלה

27.5.2009 / 14:06

מחקר שנערך בבריטניה מצא כי נהגים הופכים תוקפניים בהאזנה למשחקי כדורגל בהתאם למצב קבוצתם על המגרש

לקראת גמר ליגת האלופות הנערך היום (רביעי), מתפרסם בבריטניה מחקר חדש המלמד כי רף הסיכון על הכבישים עולה, ככל שהמתח בין שתי הקבוצות גדל. באמצעות סימולטור נהיגה, ביקשו החוקרים לבדוק את הלך הרוח של הנהגים בזמן שברדיו משודר המשחק, וכיצד הם מגיבים לכל תפנית דרמטית על כר הדשא. לדברי החוקרים, מעל לרבע מהנהגים בבריטניה יאזינו הערב למשחק דרך מערכת השמע בכלי הרכב.

על הקשר שבין אמוציות לבין אירועי ספורט אין צורך להרחיב. כאשר קבוצתנו מפסידה הקריזות מתגנבות, כשבצד המנצח האדרנלין נוסק יחד עם האנדורפינים. איך שלא מסתכלים על זה, מדובר בשילוב קטלני בו שיקול הדעת שווה ערך לקליפת חמנייה ספוגה ברוק. אבל מה קורה כשמכניסים לתמהיל הגה וארבעה גלגלים, ומאזינים למשחק במערכת השמע של המכונית בזמן נסיעה?

המחקר שנערך על ידי חברת הביטוח esure וכונה 'כדורגל בפוקוס', מצא כי למעלה מ-2 מיליון נהגים דיווחו בעבר על תאונה שקרתה להם בעקבות תגובה לשידור משחק כדורגל בזמן נהיגה. נתונים אחרים מספרים כי שישה אחוזים מאזינים לשידור משחקים ברדיו לפחות פעם אחת ביום, ו-21 אחוזים פעם בשבוע. עוד נמצא כי 12 אחוזים הורידו את העיניים מהכביש בזמן השידור, ו-15 אחוזים הורידו גם את הידיים מההגה. בכל זאת, צריך למחוא כף עם כל גול, ולעשות תנועות מגונות לשופט.

עוד גילו החוקרים כי אוהדי כדורגל נוטים להתנהג בפראות על הכביש, יותר מנהגים שאינם נמנים עם הכת הגדולה בעולם. בכמה מקרים בהם שעטו בנתיב המהיר, התקרבו בצורה מסוכנת עד כדי לפיתת זנבה של המכונית מלפנים והגברת הסיכוי לתאונה. חלק אחר במבחנים הראה כי מהירות המכונית משקפת את מצב הקבוצה על המגרש. לדוגמה, במשחק חצי הגמר בין ברצלונה וצ'לסי בו הורחק אחד משחקני הקבוצה היריבה (במקרה זה הנבחן הוא אוהד צ'לסי), מעך הנהג את המצערת בדיוק ברגע בו השחקן הורחק – איתות על שמחה וסיפוק. בהיעדר שידור הרדיו, שמר הנהג על קצב קבוע ומהירות ממוצעת של 105 קמ"ש, פער של 10 קמ"ש עת האזין למשחק.

ממצאים אלה לא משמחים, בעיקר לאור העובדה כי גם בארצנו נרשמת יריבות מרה בין אוהדי קבוצות מסויימות. לשמחתנו, אצלנו בעת משחק הבירה זורמת פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully