וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: גם מונקו של באטון

ירון אדרי

24.5.2009 / 17:08

הבריטי מוסיף גביע נוצץ נוסף לארון, מקדים במעט את בן קבוצתו באריקלו. רייקונן מעניק פודיום ראשון העונה לפרארי

"הנצחונות החלו לשעמם אותי, אך מונקו מעירה בי מוטיבציה מחודשת". כך צוטט בשבוע שעבר ג'נסון באטון (בראון GP), כשאחריו ארבעה נצחונות מחמישה מירוצים העונה. ואכן, חדור מוטיבציה קבע הבריטי אמש (שבת) את הזמן הטוב ביותר במקצה הדירוג וזינק היום לגרנד פרי של מונטה קרלו מהפול פוזישן. באטון שלט ללא עוררין במירוץ מתחילתו ועד לדגל השחמט, קובע נצחון חמישי וצובר עוד 10 נקודות בדרך לאליפות.

את הפתעה אמש הניבו צמד הפרארי. קימי רייקונן הציב את מכוניתו בעמדה השנייה על הגריד, ופליפה מאסה חמישי. רובנס באריקלו (בראון GP) וסבסטיאן ווטל (רד בול) התייצבו בינהם. כבר בזינוק מאבד רייקונן את מקומו לבאריקלו שזינק מצויין, כשמאחור נשמר הסדר על כנו. צמד הבראון ורייקונן פותחים פער בעוד שווטל יוצר אחריו רכבת של לא פחות מתשע מכוניות. ניסיון עקיפה של מאסה לא עולה יפה, והברזילאי מאבד מקום לניקו רוזברג (וויליאמס). בהקפה ה-11 מצליח רוזברג לעקוף ווטל, וכך גם מאסה והייקי קובליינן (מקלארן).

המסלול הצר והקירות הבלתי מתפשרים גורמים לנהגים לשמור על משנה זהירות, ולא נרשם כל אירוע מיוחד עד להקפה ה-12. מגע בין נלסיניו פיקה (רנו) וסבסטיאן בואמי (טורו רוסו) שולח את שניהם לראות את המירוץ מהיציעים, ואליהם מצטרף ווטל שכושל בפנייה הראשונה של ההקפה ה-17. פרט לאובדן הנקודות, מאבדת רד בול זמן מסלול יקר ממנו ניתן היה ללמוד על תפקוד המכונית לאחר השינויים בחלקה האחורי והדיפיוזר בראשם.

אכזבות מגיעות גם מב.מ.וו שמסיימת עוד מירוץ ללא ניקוד. רוברט קוביצה פורש בעקבות תקלה בהקפה ה-31, ואילו ניק היידלפלד מסיים במקום ה-11. טויוטה שפתחה את העונה בסערה גם היא לא מצליחה ללקט נקודות בפעם השנייה ברציפות, ומסיימת במקום ה-10 (טימו גלוק) וה-13 (יארנו טרולי). ואיפה מקלארן? קובליינן פורש בעקבות תאונה בהקפה ה-53, ואילו לואיס המילטון מסיים במקום ה-12 לאחר שזינק מהמקום האחרון.

באטון מסיים עוד מירוץ במקום הראשון כאמור, ואחריו באריקלו שחגג אמש את יום הולדתו ה-37. רייקונן ומאסה תופסים את מקומות 3 ו-4, מביאים לקבוצה 11 נקודות חשובות השולחים אותה למקום הרביעי בטבלת היצרניות, ואמונה כי הם יכולים לחזור למקום אליו הם רגילים.

פרארי, נצחון כפול

החזרה של פרארי אל חבורת החוד מגיעה בזמן מצויין. בכל שנותיה בפורמולה 1 לא זכתה הקבוצה לפתיחת עונה כושלת כמו השנה, ומקומות 3 ו-4, ועוד במונקו, הם בהחלט סוג של תיקון למצבה ומעמדה בעיני חובבי הספורט המוטורי בכל העולם. בנוסף, היצרנית האיטלקית מובילה סוג של מרד כנגד ה-FIA, ואין כמו פודיום בכדי להזכיר לעומד בראשה מקס מוזלי עד כמה היא יכולה להפסיד מפרישתה.

הפגישות האחרונות של ראשי הקבוצות חיזקו את האחדות ב-FOTA כנגד מוזלי וה-FIA, ונראה כי נשמע קולם. ההתאחדות ירדה בשלב זה מהתוכנית ליצור שתי תקנונים כפולים בהתאם לתקרת התקציב ב-2010, מתוך הכרה כי יש לשמוע בקולם של החזקים אשר עוסקים במלאכה עצמה. יש לציין כי מוזלי התבטא עד כה בגישה כוחנית, אלא שכעת הוא חזר בו מעמדתו מתוך הכרה בכוחו של האיום. נכון לרגע זה, עומדת על הפרק האפשרות להגדיל את תקרת התקציב לעונת 2010, ואת התקציב המתוכנן של 40 מיליון פאונד לדחות ל-2011.

עד ליום שישי הקרוב אמורות כל הקבוצות הרוצות להשתתף בסבב בעונה הבאה להציג רשמית את מועמדותן. נכון לרגע זה, הוגשו בקשות מטעם שתי קבוצות חדשות בלבד – USF1 וקאמפוס, כשקבוצות חדשות נוספות שוקלות גם הן את המצב. בעונת 2010 תיתחרנה 13 קבוצות לכל היותר. ב-12 ליוני תודיע ה-FIA על הקבוצות הנבחרות, ועד אז לבטח נדע מי מ-10 הקבוצות הקיימות תישאר, מי תממש את איומי הפרישה ומי תיפול קורבן למשבר הכלכלי.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי מונטה קרלו 2009:
1. ג'נסון באטון, בראון
2. רובנס באריקלו, בראון
3. קימי רייקונן, פרארי
4. פליפה מאסה, פרארי
5. מארק וובר, רד בול
6. ניקו רוזברג, וויליאמס
7. פרננדו אלונסו, רנו
8. סבסטיאן בורדה, טורו רוסו

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 6:
1. ג'נסון באטון, בראון – 51 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון – 35 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול – 23 נק'
4. מארק וובר, רד בול – 19.5 נק'
5. יארנו טרולי, טויוטה – 14.5 נק'
6. טימו גלוק, טויוטה – 12 נק'
7. פרננדו אלונסו, רנו – 11 נק'
8. קימי רייקונן, פרארי – 9 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 6:
1. בראון – 86 נק'
2. רד בול – 42.5 נק'
3. טויוטה – 26.5 נק'
4. פרארי – 17 נק'
5. מקלארן – 13 נק'
6. רנו – 11 נק'
7. וויליאמס – 7.5 נק'
8. ב.מ.וו – 6 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully