וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: טויוטה יזנקו ראשונים בבחריין

ירון אדרי

25.4.2009 / 15:10

טרולי וגלוק משיגים את השורה הראשונה על הגריד לקראת הגרנד פרי של בחריין, מקדימים את ווטל ובאטון. המילטון חמישי

מקצה הדירוג למירוץ הרביעי של עונת הפורמולה 1 היה בשליטה מוחלטת של טויוטה. יארנו טרולי יזנק מעמדת הפול פוזישן למירוץ שיוזנק מחר בשעה 15:00 (שידור חי, ערוץ 5+), ובן קבוצתו טימו גלוק יזנק שני. מנצח המירוץ הקודם סבסטיאן ווטל (רד בול) יזנק מהעמדה השלישית על הגריד ומייד אחריו מוביל טבלת האליפות ג'נסון באטון (בראון).

הישג חיובי משיגה קבוצת מקלארן. השיפורים הקלים שהוכנסו למכונית, ובעיקר שינויים בדיפיוזר, עוזרים ללואיס המילטון לקבוע את הזמן החמישי בטיבו. אלוף העולם המכהן מקדים ב-43 אליפות השנייה את רובנס באריקלו (בראון) שיעמוד לצידו על הגריד כמאחוריו פרננדו אלונסו (רנו). קל להמילטון לא יהיה.

בקבוצת פרארי גם כן יכולים להיות אופטימיים, עם הכנסת שני נהגיה לעשירייה הראשונה. פליפה מאסה משיג את הזמן השמיני בטיבו, וקימי רייקונן עשירי כשבינהם ניצב ניקו רוזברג (וויליאמס). המירוץ מחר יהיה נקודות מפנה חשובה עבור האיטלקים, וכשלון נוסף בו יגרום להם כנראה לוותר על העונה הנוכחית ולהתחיל לעבוד על העונה הבאה.

בין המאכזבים במקצה הדירוג, ניתן למנות את ב.מ.וו שכשלה להכניס את נהגיה ל-Q3. רוברט קוביצה יזנק מהמקום ה-13 ולצידו ניק היידפלד. נלסיניו פיקה (רנו) כשל גם הוא ומחר יזנק מהמקום ה-15. הברזילאי נמצא כעת על זמן שאול בקבוצה, והתוצאה לא תורמת לשקט הנפשי שלו.

גם בקרב השור האדום נרשמם כשלון חרוץ, ובעיקר מצידו של מארק וובר (רד בול) שהשיג את הזמן ה-19 בטיבו. לקראת סיומו של Q1, עוכב וובר על ידי אדריאן סוטיל (פורס אינדיה) שנענש בהורדת 3 מקומות בדירוג ויזנק מהמקום ה-20 כשוובר קופץ מקום אחד. בטורו רוסו המצב אך סבוך יותר, ומחר יזנקו סבסטיאן בואמי וסבסטיאן בורדה מהמקומות ה-16 וה-20 בהתאמה.

לא סתם יום של חול

מתח רב שורר בקרב הקבוצות המובילות לקראת המירוץ מחר. ברד בול מאמינים שיתרונה של טויוטה נמצא במכל הדלק הקל, מה שלבטח יגרום להם להיות הראשונים שיעצרו לתידלוק. מובילת הטבלה בראון, איבדה נקודות חשובות במירוץ הקודם וטויוטה היא הקבוצה היחידה כרגע שמאיימת על מעמדה.

הלחץ הכבד השורר בפרארי, יביא את נהגיה להתאמץ יותר מבעבר והעובדה כי הקבוצה צברה הקפות רבות באימוני טרום העונה יכולה לעזור לה. מצד שני, עודף מוטיביצה וחוסר אמינות כפי שכבר ראינו העונה, עלולים לעמוד בעוכריה וזאת לעומת מקלארן ורנו המשתפרות. פורס אידניה שמגיעים למירוץ עם חבילה אווירודינמית משופרת,למרות מיקום נהגיה מאחור, בהחלט יכולה לגנוב לה נקודות חשובות.

מעל הכל, עומד מזג אוויר החם מאוד והחשש לסופות חול מדבריות שעלולות לשנות את תנאי המסלול במירוץ - הצטברות חול על האספלט, תפחית את אחיזת הצמיגים ותחייב נהיגה במשנה זהירות. ירידה ברמת הבטיחות אף עלולה להביא את מנהלי האירוע להחליט לסיימו בטרם עת.

סדר הזינוק לגרנד פרי בחריין

1. יארנו טרולי, טויוטה
2. טימו גלוק, טויוטה
3. סבסטיאן ווטל, רד בול
4. ג'נסון באטון, בראון
5. לואיס המילטון, מקלארן
6. רובנס באריקלו, בראון
7. פרננדו אלונסו, רנו
8. פליפה מאסה, פרארי
9. ניקו רוזברג, וויליאמס
10. קימי רייקונן, פרארי
11. הייקי קובליינן, מקלארן
12. קאזוקי נקג'ימה, וויליאמס
13. רוברט קוביצה, ב.מ.וו
14. ניק היידפלד, ב.מ.וו
15. נלסיניו פיקה, רנו
16. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו
17. ג'יאנקרלו פיסיקלה, פורס אינדיה
18. מארק וובר, רד בול
19. אדריאן סוטיל, פורס אינדיה
20. סבסטיאן בורדה, טורו רוסו

* עדכון נוסף - 18:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully