וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הפודיום: לואב מנצח בנורווגיה

ירון אדרי

15.2.2009 / 16:25

100 אחוז הצלחה לאלוף ה-WRC שמנצח את השלג הנורווגי; וגם - נאסקאר: הכל מוכן ל'דייטונה 500'; פורמולה 1: 'רד בול' מסבירה על התקנות החדשות; ספידקאר: מלאנדרי מפתיע. כמעט

אם בעבר היו עוררין לגבי אפשרותם של נהגים שאינם סקנדינביים לנצח מירוצי שלג, הרי שסבסטיאן לואב וסיטרואן עשו לכך סוף. את מירוץ הראלי השני לעונה של סבב ה-WRC מסיים הצרפתי במקום הראשון, משאיר מאחור את נהגי פורד הפינלנדיים שגם נהיגה אסטרטגית לא עזרה להם למנוע זאת ממנו. לואב קובע נצחון שני מתוך שני מירוצים, וניקוד מקסימלי בראש טבלת הנהגים.

זה החל ביום חמישי עם תירוצים. לואב שחשש מכמות השלג הרבה, סיפר כי מטרתו היא לאבד כמה שפחות זמן עד שיתרגל לתנאים. ואכן, את יום המירוץ הוביל מיקו הירבונן (פורד) עד לסטייג' המסיים במהלכו האט בכדי להעביר ללואב את ההובלה. המטרה היתה פשוטה – לואב יוזנק ראשון ביום השני, וכך "ינקה" את המסלול מהשלג שירד בלילה.

אבל לא לואב יוותר בקלות ודווקא היותו ראשון שיפרה עבורו את התנאים. צמיג השלג המיוחדים השיגו עבורו אחיזה רבה, ובמרבית הסטייג' "נהגתי עם דוושה ברצפה". הירבונן מאחור אמר שנהג בצורה מושלמת, אך עדיין לא הצליח להדביק את הפער שהלך וצמח בהדרגה. לואב סיים את היום השני בראש הרשימה, מוביל ב-15 שניות על הירבונן.

היום השלישי נפתח בסערה מצידו של הירבונן, שהצליח להדביק מעט מהפער. לואב מבחינתו, שמר על נהיגה מהירה אך ללא סיכונים מיותרים שהשיגו עבורו את הנצחון לבסוף עם יתרון קל של 9.8 שניות. פרט לשניים, שאר הנהגים היו בליגה נחותה יותר כשבמקום השלישי שותפו של הירבונן לקבוצה יארי מאטי לטבלה בפער של 1:22 דקות. הנינג סולברג (סטובארט פורד) מסיים רביעי, ודניאל סורדו (סיטרואן) חמישי. ומה על הגיבור המקומי? פטר סולברג בסיטרואן קסארה בת 3, מצליח להתברג למקום השישי.

WRC: תוצאות מירוץ נורווגיה וטבלאות הדירוג

1. סבסטיאן לואב, סיטרואן
2. מיקו הירבונן, פורד
3. יארי מאטי לטבלה, פורד
4. הנין סולברג, סטובארט פורד
5. דני סורדו, סיטרואן
6. פטר סולברג, סולברג סיטרואן
7. מתיו ווילסון, סטובארט פורד
8. אומו אאבה, סטובארט פורד

אליפות הנהגים לאחר מירוץ מס' 2:
1. סבסטיאן לואב - 20 נק'
2. מיקו הירבונן - 14 נק'
3. דני סורדו - 12 נק'
4. הנין סולברג - 10 נק'
5. יארי מאטי לטבלה - 6 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ מס' 2
1. סיטרואן - 32 נק'
2. פורד - 22 נק'
3. סטובארט פורד - 16 נק'
4. סיטרואן ג'וניור - 8 נק'

נאסקאר: היום זה מתחיל

האור הירוק לפתיחת עונת 2009 של סבב ה'ספרינט קאפ' של הנאסקאר, ידלק היום בשעה 22:00 שעון ישראל (שידור חי ב-ESPN). באופן מסורתי, מתקיים המירוץ במסלול דייטונה לאורכם של 500 מייל (כ-800 ק"מ), שהם 200 הקפות. בשבוע האחרון נרשמו באותו מסלול 5 מנצחים שונים – קווין הארוויק במירוץ השוטאאוט; ג'ף גורדון בדו קרב הראשון; קייל בוש בדו קרב השני; טוני סטיוארט במירוץ ליגת המשנה 'Nationwide'; וטוד בודין בסבב הטנדרים. האם היום יתווסף לרשימה מנצח שישי?

פורמולה 1: 'רד בול' מגישה את התקנות החדשות

כבר יותר מחודש אנו מציינים את התקנות החדשות מרחיקות הלכת שקבע ה-FIA יחד עם סבב הפורמולה 1 למען עונה מרתקת ורוויית עקיפות. מי שעדיין לא הבין במה מדובר, יכול לסור לאתר הבית של קבוצת 'רד בול' שם עמלה המחלקה הגרפית על הפקת סרטון מושקע. למזלם, היה בהישג יד משקה אנרגיה שעזר להם לעבוד גם בשעות הקשות.

זה לא חדש ב'רד בול' ולפני מירוץ סינגפור הלילי בעונה שעברה הפיקה הקבוצה סרט המסביר את התנאים החדשים. באותו סרט כיכבו מארק וובר וסבסטיאן ווטל, אז במדי 'טורו רוסו', שהפעם מתפנה לקריין את הסרט הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ספידקאר: מלאנדרי כמעט ומנצח

מרקו מלאנדרי כפי שסיפרנו לכם ב'על הגריד', מצא מזור בסבב הספידקאר של המזרח התיכון באין לו קבוצה לעונת 2009 בסבב המוטו GP. כבר במהלך מקצה הדירוג הראה רוכב האופנועים כי 4 גלגלים גם הם אינם זרים לו, ולא התגלתה כל נחיתות מול וותיקי הפורמולה 1 ונהגי מירוצי מכוניות נוספים.

מלאנדרי שזינק מהפול פוזישן, החזיק במקום הראשון עד להקפה ה-15, אז נאלץ לפרוש בעקבות תקלה טכנית. את הנצחון קיבל על מגש של כסף נהג הפורמולה 1 (המעיר דווקא) ויטאנתוניו ליוצי. האם מכאן שהבחור יישאר בתחום השני לתמיד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully