וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב קלאסי בין סגנונות

ברזיל ואיטליה, שתי הנבחרות המצליחות בהיסטוריית הכדורגל העולמי, נפגשות למשחק ידידות בלונדון. קאקה פצוע, דל פיירו לא זומן

שתי הנבחרות המצליחות ביותר בתולדות הכדורגל העולמי יפגשו מחר (שלישי, 21:45, ספורט 2) באיצטדיון האמירויות בלונדון. על המגרש יתרוצצו רבים מהכוכבים הגדולים של ימינו. חלקם במדי נבחרת ברזיל ואחרים במדי נבחרת איטליה.

היסטורית, המפגש הזה הוא התמודדות ענקים בין שני סגנונות שונים לגמרי. ברזיל, מלכת הכדורגל האטרקטיבי שהצמיחה אגדות כגון פלה וזיקו, נגד איטליה, המבוססת על הקטנציו וגידלה במשך השנים שחקני הגנה מסוגם של גאטנו שיראה ופאולו מאלדיני. שתי הנבחרות נפגשו בגמר הגביע העולמי של 1970, בו ניצחו הסלסאו 1:4 והציגו עוד קרב קלאסי בספרד 82', אז היה זה פאולו רוסי שהוביל את איטליה ל-2:3. גמר 94' הפגיש גם הוא בין שתי היריבות, אך אז זה הסתיים ב-0:0 וניצחון ברזילאי בפנדלים, עם החמצת הפנדל הזכורה של רוברטו באג'יו.

את כל הנטל ההיסטורי הזה יסחבו עימם שחקני שתי הנבחרות למפגש הידידות הנוכחי, כשבשנים האחרונות השתנו קצת המבנים המקוריים. ברזיל בעידן הקפטן מאותה זכייה ב-1994, דונגה, לא משחקת את הכדורגל המסורתי שלה ומאכזבת את אוהדיה, בעוד איטליה מראה גישה התקפית יותר תחת הדרכתו של מרצ'לו ליפי. "איטליה רוצה לנצח תמיד, במיוחד כשמדובר במשחק כל כך יוקרתי", הדגיש לואיג'י ריבה האגדי, מלך שערי איטליה בכל הזמנים.

גם אמאורי ירותק למסך

שביב תקווה לברזילאים המיואשים הגיע בנובמבר האחרון, אז דרסה נבחרתם את פורטוגל 2:6 והראתה ניצוצות של חזרה למקורות. דונגה בכל זאת זכה לביקורות, הפעם על התעלמותו מאמאורי, חלוצה של יובנטוס שחוזר גם על ידי איטליה, בה בילה את מרבית חייו המקצוענים. בסופו של דבר, אמאורי לא יופיע למשחק במדי אף נבחרת למרות שדונגה ניאות לזמנו, וזאת בשל סירובה של יובנטוס.

מי שכן נמצא בסגל הברזילאי לאחר שלושה משחקים מהם נעדר, הוא רונאלדיניו. שחקנה של מילאן אמור להיות העוגן של דונגה, זאת לאור הפציעה של קאקה. "חבל שהוא לא ישתתף", אמר רונאלדיניו על חברו. "חשוב שבמשחק כזה יהיו לנו את כל השחקנים הטובים. התיאום בינינו השתפר לאחרונה, וזה ממש מאכזב שלא נשחק יחד". את המקום במרכז השדה יקבל פליפה מלו, קשרה של פיורנטינה, כשבחוד יפתחו פאטו ורוביניו.

בצד האיטלקי מזכירים את העובדה כי ליפי לא פגש מעולם יריבה ברזילאית, ומעלים זכרונות מההתמודדות האחרונה בין שתי הנבחרות, לפני 12 שנים, אז כבש אלסנדרו דל פיירו צמד ב-משחק הכנה לקראת מונדיאל 98' שהסתיים ב-3:3. מיותר לציין כי דל פיירו לא זומן גם הפעם, לאכזבת אוהדי האזורי, כמו גם אנטוניו קסאנו.

לסגל של ליפי שבו ג'אנלואיג'י בופון ואנדראה פירלו שהתאוששו לאחרונה מפציעות ארוכות, כמו גם ג'אנלוקה זמברוטה ואנטוניו די נטאלה. בשל פציעתו של ג'ורג'יו קייליני, נלחמים אנדראה גמבריני וניקולה לגרוטלייה על המקום לצד פאביו קנבארו במרכז ההגנה. קשר רומא, דניאלה דה רוסי, יצא עם הנבחרת למרות הספק לגבי שיתופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully