וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הנהלת מכבי נתניה שוחרר ממעצר

נתיב נחמני ודור בלך

17.11.2008 / 10:14

כדורגלן העבר, שמשמש בתפקיד ניהולי, נעצר ונחקר ביחד עם מקורבת אליו, בחשד למעורבות בפרשת שוחד מיני, מרמה והפרת אמונים

ShutterStock

צילום: נועם כהן

עריכה: ארנון מעוז

ארבעה עובדי מנהל מקרקעי ישראל נעצרו היום (שני) בחשד ללקיחת שוחד, לרבות שוחד מיני, מרמה והפרת אמונים וזיוף בנסיבות מחמירות. הארבעה נעצרו על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בתום חקירה סמויה ממושכת. כמו כן עוכבו לחקירה 27 חשודים נוספים, ביניהם גם עורכי דין, בגין מתן שוחד ותיווך בשוחד .

בין העצורים גם חבר הנהלת מכבי נתניה, ששימש בעבר ככדורגלן בקבוצה, ואשה המקורבת אליו. השניים חשודים במתן שוחד לארבעת עובדי המנהל. כדורגלן העבר שוחרר מהמעצר בשעות הצהריים אחרי שנחקר ובשעות אחר הצהריים התקיים דיון בדבר הארכת מעצרה של המקורבת אליו. גם בן ציון סלמן, יושב ראש איגוד השופטים, נחקר היום בפרשה.

המשטרה טוענת כי מדובר בפרשיית שחיתות ציבורית חמורה ורחבת היקף, בה החשודים ניצלו את מעמדם הציבורי במנהל לסיפוק תאוות הבצע שלהם. עד כה נעצרו שלושה עובדי מנהל מקרקעי ישראל ועובד לשעבר, שניצלו את ידיעותיהם על שיטות העבודה במנהל, באופן שאיפשר להם טיפול בתיקים שאינם בתחום אחריותם וסמכותם.

החשודים עסקו בין השאר בשינוי גודל השטחים המחויבים בתשלום היטלים ושינוי הערכת שווי השטחים באמצעות זיוף חותמות. הם חשודים כי ביצעו את המעשים בתמורה לשוחד, לרבות שוחד מיני, שהתקבל בתיווך של עורכי דין.

ראשיתה של החקירה בעקבות מידע שהתקבל ביחידה לפני כשנה, לפיו מספר בעלי תפקידים במנהל מקרקעי ישראל מבצעים, לכאורה, עבירות מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות בתמורתה לטובות הנאה. לפי החשד, חלק מהחשודים אף קיבלו שוחד מיני בתוך בנייני מנהל מקרקעי ישראל.

היחידה הכלכלית עברה הבוקר לשלב החקירה הגלויה, במסגרתה בוצעו פעולות שונות, לרבות מעצר ועיכוב החשודים וכן עריכת חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של המעורבים, במהלכם נתפסו מסמכים ומחשבים רלבנטיים לתיק החקירה. מעורבים נוספים בפרשה צפויים להיעצר ולהיחקר.

איציק יצחקי, מערכת וואלה! ספורט, מוסיף שגורם במכבי נתניה אמר היום: "אנחנו בהלם. שמענו על הפרשה מכם בתקשורת. אין לנו פרטים לספר. אפשר רק לקוות שהשניים לא באמת מעורבים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully