וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדיק במקאו

ירון אדרי

15.11.2008 / 9:59

הגרנד פרי המסורתי של מקאו מתקיים בסוף השבוע הקרוב. בין כל המכוניות, נמצאת גם הקורבט של איתן צידקילוב הישראלי

עונת הפורמולה 1 הסתיימה לה, ואיתה גם רוב ליגות המירוצים בכל העולם. באלה שעדיין נותרו, לרוב כבר נקבעו האלופים. ובאין מתח מובנה בתחרות, צריך לחפש משהו אחר שיעניק לצופים ולנהגים את האתגר ועל זה עונה במדיוק מסלול הרחובות של מקאו (Macau) השוכנת בסמוך לסין. כבר נספר לכם כי היא נחשבת בעיניי רבים לשילוב של מונטה קרלו ולאס ווגאס, ולא רק בגלל בתי הקזינו המפוארים.

מאות נהגים ורוכבים מכל העולם מתאספים מדיי שנה בחודש נובמבר לגרנד פרי המקומי הנחשב למסלול המירוצים התובעני בעולם בגלל אופי התוואי שלו. זה החל בתחרות מסוג "חפש את המטמון" בשנת 1954, אך מהר מאוד קיבל אופי תחרותי הדומה יותר למוכר לנו היום. אופיו של המסלול אינו מתפשר ונהגים רבים מצאו שם את מותם כשהראשון הוא דודג'י לורל, שבשנת 1967 "סיים את הקריירה" באורח טראגי לאחר התנגשות בקיר.

עם השנים, הפך האירוע למותג של ממש ומקום עלייה לרגל לרבים מהנהגים המוכרים. רמז לשנים שיבואו נתן המסלול ב-1990 כאשר שני נהגים צעירים בשם מיכאל שומאכר ומיקה האקינן נאבקו על המקום הראשון במסגרת הפורמולה 3. בהקפה האחרונה, התנגש האקינן בשומאכר שלמרות הכנף השבורה מאחור, הצליח לנצח את המירוץ. מאז, קטף שומאכר 7 אליפויות עולם בפורמולה 1 והאקינן זכה פעמיים בתואר זה. מנצח נוסף, ב-1983, היה איירטון סנה. בשנת 2005, קיבל המסלול במקאו עוד זריקת מרץ בדמות אירוח הסבב האחרון במסגת אליפות העולם למכוניות תיור WTCC.

אורכה של כל הקפה במסלול מקאו היא 6.2 ק"מ, ומי שחלף על פניה הכי מהר הוא נהג הפורמולה 3 שבשנה שעברה קבע שיא של 2:11.744 דקות.

מישראל לכיבוש מקאו

מי שינסו את מזלם במסלול המפרך בסוף השבוע הקרוב, הם נהגי המירוץ הישראלים אלון דאי בן ה-16 שיתחרה במסגרת הפורמולה ב.מ.וו, ואיתן צידקילוב שאת סיפור חייו הבאנו לכם בעבר, שיתחרה במסגרת אליפות אסיה למירוצי GT.

לאיתן, החי בהונג קונג, נסיון במקאו מהשנים בהן התחרה בסדרת הפורמולה רנו. "אני חי שנה שלמה בשביל האלפית שנייה שבה אני לוקח את פניית מנדרין בפלאט", התוודה בפני איתן בעבר בהתייחסו לפנייה המאתגרת ביותר במסלול.

איתן כבר בן 45, וההתמודדות עם נהגים בני מחצית גילו הופכת משנה לשנה ליותר קשה. זה מה שגרם לו לפרוש מסבב הפורמולה רנו למרות ההצלחות, ולעבור למשהו המתאים יותר למידותיו – קטגוריית ה-GT. ואם הצעירים עשו לו חיים קשים, תארו לכם מה מסוגלות לעשות מכוניות מירוץ כמו למבורגיני, פורשה, פרארי וקורבט.

לפני שנתיים החל איתן את המגעים עם קבוצות פוטנציאליות המתחרות בקטגוריות ה-GT באסיה. הסכם כמעט ונחתם בקטגוריית הקאררה GT קאפ, אלא שאז התחוור לבעלי הקבוצה כי איתן לו יוכל להשתתף בכל העונה מכיוון שחלק מהסבבים נערכים במלזיה המוסלמית. אבל מי שמכיר את הסיפור של איתן, יודע כי לא מכשול שכזה ישנה את תוכניותיו.

ואז הגיע הרעיון הגדול – "אני יכול להביס את פרארי ופורשה עם קורבט, ובחצי מהתקציב שלהם". וכשיש מטרה, כל שנותר לאיתן זה לפעול.

הונג קונג – דטרויט – הונג קונג

עם התוכנית פנה איתן לשתי סדנאות מירוצים אמריקניות להן קשרים הדוקים עם ג'נרל מוטורס, והמתין בסבלנות. שלושה חודשים לאחר מכן, בנובמבר 2007 כשכבר חשב כי הכל אבוד, קיבל שיחת טלפון מפתיעה מדטרויט. היה זה הבוס של סדנת 'Katech אנג'נירינג', שבין שאר הצלחותיה רשום פיתוח מנוע המירוץ שניצח בלה-מאן. בזמן שחלף, דנו אנשי הסדנה ברעיון ודווקא בגלל העניין והסיכון שבאתגר, החליטו ללכת עליו. יומיים מאוחר יותר, איתן היה בדטרויט.

שלושה ימים נמשכו הדיונים לפני שהוחלט להתחיל בעבודה על הקורבט C6. איתן מצידו, למרות שלושת החודשים שחלפו, עדיין קיווה כי בינואר 2008 תגיע המכונית לידיו לקראת פתיחת העונה במרץ. המכונית אכן היתה מוכנה בסוף ינואר, אך רק למבחנים ראשונים בארה"ב של הסדנה עצמה. רק בחודש מרץ הגיעה הקורבט לידיו של איתן, לבושה במעטפת ה-Z06, למסלול ז'והאי שבסין. כאן כבר היה ברור כי היא לא תהיה מוכנה בזמן. חיזוק לכך הביאו המבחנים, איתם גם החלו הצרות.

כבר בהקפות הראשונות התברר כי הקורבט מהירה כמעט כמו הפרארי, אך מערכת הבלימה אינה עובדת כראוי. "בפנייה אחת יש ברקס, באחרת היא בולמת בקושי ואז אין כלום", אומר לי איתן ומוסיף כי המכונית אינה מציגה ביצועים עיקביים. ובאין ברקסים תקינים, הורדת הילוך מעבירה סל"ד גבוה וכוח רב אל תיבת הילוכים והדרייבשאפט ואחרי יומיים בלבד אלה קרסו. "דרייבשאפט עשוי 100 אחוז קרבון התפורר לאבק". עלות סט קאליפרים לבלמים עומדת על 12 אלף דולר, וניתן רק לנחש מהי עלות הדרייבשאפט והגיר.

ושוב, היה חייב איתן לשים לעצמו מטרה אחרת אין טעם להמשיך בתוכנית. יחד עם אנשי הסדנה, הוחלט כי מקאו תהיה הטארגט הבא. אך בכדי לעשות זאת, יש לתכנן הכל מחדש בפרק זמן שלא יעלה על חצי שנה, שכן יש לערוך לרכב טבילת אש עוד קודם לביקור במסלול המסוכן והתובעני.

המטרה – מקאו

העניינים החלו להתקדם בקצב לא מספק, ושוב התחוור כי ייתכן והקבוצה תיאלץ לעשות עוד וויתור כואב. בינתיים, גם היחסים עם אנשי הסדנה בדטרויט החלו לעלות על שרטון. רגע לפני שהוא מוותר לחלוטין על כל הפרויקט, יוזם איתן שיחת טלפון עם מנהל הסדנה ובין לילה נשלחים לסין חלקי חילוף. לקבוצה נותרו יומיים בלבד להכין את הקורבט לטבילת האש המתוכננת, סבב ה-GT של ספטמבר בז'והאי. עבודה סביב השעון, והקורבט מוכנה עם צבעי המלחמה החדשים.

העלייה למסלול בימי האימון, המשיכה את תסריט האיימים כשתקלה טכנית שמעיפה את איתן והמכונית אל מחוץ למסלול. 4 שעות מאוחר יותר, ונשלמות לבסוף 15 הקפות רצופות. לפחות המכונית מוכנה למירוץ. במקצה האימון הבא, עלה הקצב אט אט ואת מקצה הדירוג מסיים איתן במקום הראשון. משם, הדרך לנצחון בשני המירוצים באותו היום היתה קלה, בטוח קלה יותר מהשנתיים האחרונות.

36 מכוניות יעמדו על הגריד של מקאו בסוף שבוע זה. פרט לקורבט Z06 של איתן, יהיו אלה ה-360 וה-430 של פרארי, פורשה קאררה GT3 RS ולמבורגיני גייארדו GT3. "אני מכוון גבוה", אומר איתן, "אבל אני יודע היטב מול מי אני עומד". וישנה עוד בעייה - עם הקורבט, המהירה משמעותית מהפורמולה רנו, לא ניתן לעבור את פניית מנדרין בפלאט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully