וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ספרדי כפול במירוץ יפן

ירון אדרי

12.10.2008 / 8:47

המזרח הרחוק מאיר פנים לפרננדו אלונסו ורנו שזוכים לניצחון שני רצוף, אחרי מירוץ סינגפור. המילטון ומאסה קצת פחות מרוצים

מסלולי המירוצים של המזרח הרחוק מאירים פנים לפרננדו אלונסו ורנו. אלוף העולם פעמיים בעבר ניצחאהיום (ראשון) את הגרנד פרי היפני והעניק לקבוצתו ניצחון שני ברציפות לאחר שלפני שבועיים ניצח את הגרנד פרי של סינגפור. הפעם, היה הנצחון לאור יום ולא בחסות החשיכה.

אלונסו שזינק רביעי ניצל היטב את מלחמתם של לואיס המילטון (מקלארן, זינק ראשון), קימי רייקונן (פרארי, זינק שני) והייקי קובליינן (מקלארן, זינק שלישי). השלושה מצאו עצמם בשולי המסלול לאחר ניסיון של כל אחד מהם לתפוס את ההובלה אל תוך הפנייה הראשונה שלאחר הזינוק. מאחור, דיוויד קולטהארד (רד בול) וקאזוקי נקאג'ימה (וויליאמס) מצאו גם הם עצמם מחוץ למסלול.

פליפה מאסה (פרארי), אשר זינק חמישי, התדרדר מעט לאחור כשניסה להימנע ממגע עם בן קבוצתו באירועי הפנייה הראשונה. מעט לאחר מכן לא הצליח הברזילאי להימנע ממגע עם יריבו במאבק האליפות המילטון, והאחרון מסתבסב ומוצא עצמו במקום האחרון. שופטי המירוץ מעניקים לשניים ענישה המחייבת מעבר ברחבת הטיפולים – מאסה על הפגיעה בהמילטון, והמילטון על אירועי הפנייה הראשונה.

בנקודה זו נכנס המירוץ לקצב קבוע ולא נרשמו אירועים מיוחדים פרט לפרישתו של קובליינן בהקפה ה-16 עת היה במקום השלישי. המתח חזר מעט לקראת הסוף עם מאבק בין רייקונן ורוברט קוביצה (ב.מ.וו) על המקום השני כשלבסוף ידו של הפולני על העליונה. נלסיניו פיקה (רנו) סיים רביעי ויארנו טרולי (טויוטה) חמישי. צמד נהגי טורו רוסו, סבסטיאן בורדה וסבסטיאן ווטל, ממשיכים להציג יכולת משכנעת וסיימו במקום ה-6 וה-7, אבל אז הגיעה הבשורה מהנהלת המירוץ.

לאחר שנבדקה שוב ההתנגשות בין מאסה לבורדה בהקפה ה-51, החליטה ההנהלה להעניש את הנהג הצרפתי של טורו רוסו ב-25 שניות, שירד למקום העשירי. מאסה עלה מהמקום השמיני למקום השביעי, הוסיף עוד נקודה למאזנו וצימק את הפער לחמש נקודות מהמילטון. בורדה יצא מחוץ לניקוד.

נקודת האל חזור מבחינת הברזילאי תהיה כבר בשבוע הבא בסין, אך לאור ההתפתחויות האחרונות נראה כי את מלוא תשומת הלב יתפוס דווקא אלונסו, שיקווה לעוד תצוגת נהיגה משכנעת וניצחון שלישי.

תוצאות סיום וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי פוג'י, יפן:
1. פרננדו אלונסו, רנו
2. רוברט קוביצה, ב.מ.וו
3. קימי רייקונן, פרארי
4. נלסיניו פיקה, רנו
5. יארנו טרולי, טויוטה
6. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו
7. פליפה מאסה, פרארי
8. מארק וובר, רד בול

אליפות הנהגים לאחר מירוץ 16:
1. לואיס המילטון, מקלארן - 84 נק'
2. פליפה מאסה, פרארי - 79 נק'
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 72 נק'
4. קימי רייקונן, פרארי - 63 נק'
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 56 נק'
6. הייקי קובליינן, מקלארן - 51 נק
7. פרננדו אלונסו, רנו - 48 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה - 30 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ 16:
1. פרארי - 142 נק'
2. מקלארן - 135 נק'
3. ב.מ.וו - 128 נק'
4. רנו - 66 נק'
5. טויוטה - 50 נק'
6. טורו רוסו - 34 נק'
7. רד בול - 29 נק'
8. וויליאמס - 26 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully