וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: האויב שבפנים

ירון אדרי

24.8.2008 / 17:09

ביצועים כושלים של קימי רייקונן, הכוללים פגיעה באיש צוות ופיצוץ מנוע, מעיבים על הניצחון של פליפה מאסה במירוץ ולנסיה

גם הניצחון של פליפה מאסה במירוץ הגרנד פרי הראשון הנערך ברחובות ולנסיה, לא יצליח לשפר את מצב הרוח בקבוצת פרארי. הבעיה נעוצה בקימי רייקונן, שמתקשה לשחזר את הישגיו מהעונה שעברה למרות מיקומו השלישי בטבלת האליפות. לאחר שזינק מהמקום הרביעי, איבד הפיני מקום רק בכדי לסיים 12 הקפות לסיום עם מנוע מפוצץ בצידי המסלול. אלא ששתי הקפות קודם לכן, איבד הפיני גם את הריכוז ובעצירת התדלוק פגע באופן חמור באיש הצוות שתידלק את מכוניתו. שידור חוזר של האירוע מתוך מכוניתו, מראה כי הנהג החל להאיץ בטרם ניתן לו האות. לאחר שבחודשים האחרונים נקשר שמו עם לא מעט דברים שאינם קשורים ישירות בפורמולה 1, סימן שאלה גדול עומד כרגע לגבי עתידו.

12 ההקפות האחרונות יצרו את העניין היחיד בכמעט שעה ו-40 דקות של מירוץ וגם זה לא בא מהנהגים עצמם. פיצוץ המנוע של רייקונן, וזה שחווה מאסה במירוץ הקודם, העמידו האלו את השאלה האם שוב עומד הברזילאי לאבד כליל את ההובלה במירוץ. עוד עמד כנגד הברזילאי נהיגה לא אחראית באיזור הפיטס, בגינה כנראה יענש.

אל המקום השני מגיע לואיס המילטון, שכמו מאסה ברח גם הוא לשאר הנהגים ולא נזקק למלוא כשרונו בכדי לסיים את המירוץ. שלישי, בעיקר לנוכח פרישתו של רייקונן מסיים רוברט קוביצה מב.מ.וו כשאחריו הייקי קובליינן ממקלארן. יארנו טרולי וטימו גלוק ממשיכים את ההצלחה של טויוטה עם מקומות 5 ו-7 בהתאמה. בינהם, סבסטיאן ווטל מטורו רוסו. ומה עם האלוף המקומי פרננדו אלונסו מרנו? זה פרש כבר לאחר הקפה אחת לאחר תאונה עם קאזוקי נקג'ימה מוויליאמס שגרמה לו לאבד את הכנף האחורית.

פורמולה 1 לאן?

בדעה אישית, הגרנד פרי של ולנסיה לא מבשר לנו דברים טובים לגבי עתיד הפורמולה 1. ביקורות רבות נרשמות בשנים האחרונות כנגד הסדרה המהירה והיקרה בעולם, בעיקר לנוכח השיעמום הגדול שמעלים לא מעט מירוצים. גם המירוץ האחרון רשם עניין מועט ביותר, למרות תחזיות שהעלו את ההיפך.

אם המסלול החדש ביותר בסבב לעת עתה, שנערך ברחובותיה של עיר בה נוסעות המכוניות במהירות הגבוהה מ-300 קמ"ש בין קירות בטון אינו מספק עניין פרט לפאשלות בתוך הפיטס, מה יקרה בעתיד?

בעוד שבועיים יארח מסלול ספא של בלגיה את סבב הפורמולה 1. בניגוד לוולנסיה, מדובר על אחד המסלולים היותר ותיקים של הסבב וללא ספק אחד המעניינים שבהם. נקווה שזה יספק קצת יותר עניין.

תוצאות סיום וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי ולנסיה:
1. פליפה מאסה, פרארי
2. לואיס המילטון, מקלארן
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו
4. הייקי קובליינן, מקלארן
5. יארנו טרולי, טויוטה
6. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו
7. טימו גלוק, טויוטה
8. ניקו רוזברג, וויליאמס

אליפות הנהגים לאחר מירוץ 12:
1. לואיס המילטון, מקלארן - 70 נק'
2. פליפה מאסה, פרארי - 64 נק'
3. קימי רייקונן, פרארי - 57 נק'
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 55 נק'
5. הייקי קובליינן, מקלארן - 43 נק
6. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 41 נק'
7. יארנו טרולי, טויוטה - 26 נק'
8. פרננדו אלונסו, רנו - 18 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ 12:
1. פרארי - 121 נק'
2. מקלארן - 113 נק'
3. ב.מ.וו - 96 נק'
4. טויוטה - 41 נק'
5. רנו - 31 נק'
6. רד בול - 24 נק'
7. וויליאמס - 17 נק'
8. הונדה - 14 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully