וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרחק הדק בין תהילה לכישלון

ירון אדרי

3.8.2008 / 17:10

הזינוק של פליפה מאסה היה מצויין אלא שאלילת המזל החליטה להתערב 3 הקפות לסיום והנצחון עבר לקובליינן

את המירוץ ההונגרי של עונת 2008 ירצה פליפה מאסה לשכוח. את 3 ההקפות האחרונות לפחות. הברזילאי של פרארי שזינק מהמקום השלישי, הצהיר על כוונותיו מייד עם כיבוי האור האדום. במהלך מבריק, עקף את שתי מכוניות המקלארן שניצבו לפניו כבר בפניה הראשונה של המסלול. בן קבוצתו קימי רייקונן, שלא זוכה להציג יכולת טובה לאחרונה, איבד את המקום השישי לאלונסו בזינוק.

מכאן ובמשך מספר רב של הקפות לא נרשמו כל אירועים מיוחדים פרט לאקדחי מילוי דלק שהחליטו לטפטף מעט מהנוזל הדליק ולפתוח מספר מטפי כיבוי. אלא שבהקפה ה-40 החליט צמיג במכוניתו של לואיס המילטון להכניס קצת מתח למשוואה. הבריטי של מקלארן שבאותה שנייה היה במקום השני, התקדם לאיטו אל עבר הפיטס תוך שהוא נופל למקום התשיעי. את אנחת הרווחה של מאסה ברגע זה ניתן רק לשער.

עם קרב צמוד על ראשות הטבלה, עשה המילטון כל שביכולתו בכדי לנסות ולהחזיר את המקומות שאבדו לו. מלפנים, מצליח רייקונן להתקדם על חשבונו של אלונסו. טימו גלוק, שזינק רביעי, מצליח להתקדם מקום אחד שמראה כי תוצאותיה האחרונות של טויוטה אינן מקריות.

כאמור, עד כאן ירצה מאסה לשמור את המירוץ בזיכרונו, אך לא את מה שעתיד להגיע. כשהוא עובר בישורת הראשית בפעם ה-67, כשעוד 3 הקפות לפניו, מרים מנוע הפרארי ידיים ובאחת נקטעת הצלחתו של הברזילאי עד כה. את אנחת הרווחה במכונית של המילטון שקופץ למקום החמישי, ניתן לשער יותר בבירור. הפרישה מהמקום הראשון, שגם מורידה את מאסה למקום השלישי בטבלת האליפות, מעניקה להייקי קובליינן ממקלארן נצחון ראשון ופודיום ראשון לגלוק. רייקונן, למרות מירוץ בינוני, מסיים במקום השלישי. אלוף העולם לשעבר, פרננדו אלונסו, מביא את רנו למקום החמישי.

פרארי תקבל שלושה שבועות להסקת מסקנות ואז תתייצב יחד עם כל הסבב למירוץ ה-12 העונה. זה יתקיים לראשונה בוולנסיה שבספרד כשעל הפרק מירוץ רחובות.

תוצאות סיום וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי הונגריה:
1. הייקי קובליינן, מקלארן
2. טימו גלוק, טויוטה
3. קימי רייקונן, פרארי
4. פרננדו אלונסו, רנו
5. לואיס המילטון, מקלארן
6. נלסיניו פיקה, רנו
7. יארנו טרולי, טויוטה
8. רוברט קוביצה, ב.מ.וו

אליפות הנהגים לאחר מירוץ 11:
1. לואיס המילטון, מקלארן - 62 נק'
2. קימי רייקונן, פרארי - 57 נק'
3. פליפה מאסה, פרארי - 54 נק'
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 49 נק'
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 41 נק'
6. הייקי קובליינן, מקלארן - 38 נק

אליפות היצרנים לאחר מירוץ 11:
1. פרארי - 111 נק'
2. מקלארן - 100 נק'
3. ב.מ.וו - 90 נק'
4. טויוטה - 35 נק'
5. רנו - 31 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully