וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאוששים מרודה

21.10.2001 / 20:48

גולדברג, תורג'מן, נימני, ביטון - בסדר הזה נקמו הצהובים את הקריסה בהולנד עם 0:4 על נתניה, טיפסו לפיסגה ושלחו מלמיליאן לברר אם יש לו קבוצת מרכז טבלה או שמא תחתית

מכבי ת"א העפילה למקום הראשון בטבלת ליגת-העל אחרי שהביסה בחוץ 4:0 את מכבי נתניה במחזור השביעי. למכבי 15 נק' עם משחק חסר, והיא מקדימה בהפרש שערים את מכבי חיפה. עירוני ראשל"צ ירדה למקום השלישי עם 12 נק' והפועל פ"ת נותרה ברביעי עם 11 נק'. נתניה ירדה בעקבות הפסדה למקום השמיני עם 8 נק'.

מכבי חזרה לליגה אחרי התבוסה בשבוע שעבר 1:4 בהולנד לרודה, והוכיחה שלפחות על הליגה היא לא מתכוונת לוותר העונה בקלות. נצחון חוץ קליל מול יריבה לא קלה אינו הישג של מה בכך, על אחת כמה וכמה לאור מכת הפציעות שפוקדת את הקבוצה. למרות הכל, מכבי רשמה את נצחון הליגה החמישי שלה ברציפות, וזה כאמור מספיק כדי להעלות אותה לפיסגה.

מאמן מכבי ת"א, ניר לוין, נאלץ להסתדר בלי ארבעה שחקני הרכב פצועים - גדי ברומר, מיר שלח, אורן זיתוני וברוך דגו, כשבנוסף אליהם ממשיך להיעדר גם דני משען. אבי סטרול ערך הופעת בכורה העונה בהרכב הראשון כשתפס את מקומו של שלח בעמדת הבלם הקדמי, וגם החלוץ פרנץ הורבאט השתלב בין ה- 11 הפותחים לראשונה העונה על חשבונו של עמיר תורג'מן. אלי ביטון הועדף בקישור על פני מני לוי, שפתח בהולנד.

אורי מלמיליאן העלה כמעט את אותו הרכב שפתח בהפסד 0:1 לעירוני ראשל"צ, למעט לירון וילנר, שחזר לחוד במקום אודי כבודי. דרקו סודר קיבל את סרט הקפטן לאחר שאיציק זוהר איבד אותו למשחק אחד כעונש על התנהגותו במשחק הקודם. לפני המשחק נערך טקס הענקת גביעים לוותיקי הקבוצה, שהובילו את נתניה לאליפות האחרונה שלה לפני 18 שנים, כולל עודד מכנס, דוד לביא, חיים בר ועוד רבים וטובים. מי שבלט בהיעדרו הוא המאמן דאז, מוטל'ה שפיגלר, שהחרים את הטקס.

מחצית ראשונה: גולדברג ניצל מתנה של פשקו

כמו כל המשחקים בשבת, גם לפני המשחק בנתניה נערכה דקת דומיה לזכרו של השר רחבעם זאבי ז"ל. הפתיחה היתה שקולה וכבר בדקה הרביעית אותת שוער נתניה, מרטין פשקו, על העתיד להתרחש בהמשך: יציאה רעה שלו מחוץ לרחבתו הסתיימה בהרחקת כדור לא טובה, ואלי ביטון ניסה להקשית לשאר הריק מ- 30 מ', אבל הכדור חלף מעט מעל למשקוף.

בדקה 17 מצב ממשי ראשון למארחים, כשרוסלאן לוברסקי התרומם מעל שני שחקני הגנה ונגח טוב מ- 10 מ', אבל לירן שטראובר ירד בזמן והדף לקרן. המשחק הפך למפוזר כששתי הקבוצות הירבו לאבד כדורים, ובעיקר איכזבה מכבי ת"א שכמעט ולא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים.

עם זאת, בדקה ה- 40 בא לעזרתה פשקו פעם נוספת ואיפשר לה לרדת להפסקה ביתרון: גז'גוז' ודז'ינסקי הגביה כדור מצד ימין, הורבאט המשיך בנגיחה לאחור ופשקו התרומם לכדור יחד עם רודריגו גולדברג. לשוער הסלובקי לא היתה צריכה להיות שום בעיה לקלוט את הכדור בביטחה, אולם לפתע הוא השמיט אותו ולחלוץ הצ'יליאני לא היתה שום בעיה לדחוק ממטר אחד פנימה - 1:0 למכבי.

דקה אחרי השער היה קרוב אורי אוזן להשיג את השיוויון לזכות נתניה, אולם הפריצה שלו מאגף ימין הסתיימה בבעיטה מזווית קשה שחלפה סמוך לקורה של שטראובר, וממש לפני ההפסקה הספיק גולדברג לסובב כדור חופשי מ- 20 מ' מעל למשקוף הנתנייתי.

מחצית שניה: קונצרט של מכבי ב- 20 הדקות האחרונות

בפתיחת המחצית השניה שוב גבר שטראובר על לוברסקי בעימות של אחד על אחד, ומנגד החמיץ ביטון אחרי מסירה של נמני. שטראובר שוב נאלץ לצאת עד לקצה הרחבה כדי להקדים את לוברסקי המסוכן ולהרחיק את הכדור, ובדקה ה- 70 בעט סודר מ- 20 מ' מעל למשקוף. מלמיליאן הימר על כל הקופה ושלח למערכה גם את צחי אילוז ואביב וולנרמן, אבל זה לא עזר.

החילוף של לוין הצליח קצת יותר: בדקה ה- 71 ירד גולדברג לספסל ועמיר תורג'מן החליפו, ועברה פחות מחצי דקה עד שתורג'מן כבש את השני. טל בנין שלח כדור עומק, הורבאט השאיר את תורג'מן לבד מול פשקו והחלוץ הבקיע בנגיעה הראשונה שלו בכדור - 2:0 למכבי.

שטראובר עוד הספיק לצאת מצויין ולמנוע ספיגה מרגלי אילוז, ובדקה ה- 79 המשחק הוכרע סופית: מכבי יצאה לעוד מתפרצת, ביטון פרץ באגף ימין ושלח כדור רוחב מצויין שמצא את נמני לבד כדי לדחוק לרשת החשופה ולעשות את ה- 3:0 של מכבי.

טל בנין נפצע והוחלף ע"י גיא צרפתי בדקה ה81-, נמני הספיק להחטיא עוד פעמיים, ושלוש דקות בתוך תוספת הזמן משלימה מכבי את הקונצרט, לאחר שנתניה כבר הפסיקה לשחק: נמני מסר לצרפתי, וזה הכניס כדור טוב מאוד לביטון, שמול פשקו בעט פנימה וחתם את הנצחון הגדול - 4:0, תוצאה שתתקבל בברכה גם במשחק הגומלין מול רודה בעוד עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully