וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוצים בישראל? עוד קצת סבלנות

ירון אדרי

16.6.2008 / 17:20

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה היום שתי תקנות נוספות מתוך עשר תקנות הספורט המוטורי. אפשר להניע? תחכו עוד קצת

חוק הנהיגה הספורטיבית נחקק בדצמבר 2005 אולם גם היום, לאחר שנתיים וחצי, מירוצי מכוניות ואופנועים עדיין נחשבים אצלנו לבלתי חוקיים. בדרך לשם, צריכים הספורטאים הישראליים להמתין לסחבת בירוקרטית ארוכה אשר בסופה יאושרו 10 התקנות המסדירות את קיומו של הספורט בישראל. לאחר שכבר אושרה התקנה המסדירה את ההתאחדויות, מאשרת היום (שני) ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בראשותו של ח"כ מיכאל מלכיאור, שתי תקנות נוספות (מתוך ארבע תקנות שעמדו על הפרק).

ראשונה היא התוספת לחוק אשר מגדירה את דרגות הרישוי לנהגים ולרוכבים. בהתאם לתקנה זאת, הגיל המינימלי לקבלת רשיון מירוץ יעמוד על 8 שנים כאשר ישנה הגבלה על סוג הכלי ונפחו. בהתאם לטבלת הדירוג שאושרה, יכול כל נהג בהתאם לגילו להתקדם לכלים תחרותיים מתקדמים יותר.

עוד אושרה היום התקנה המסדירה את רישוי כלי הרכב עצמם. מכוניות ואופנועי מירוץ, ישאו לוחיות או מדבקות זיהוי מיוחדות ויורשו לנהוג רק במסלולי מירוץ מוגדרים. לוחית זאת תהיה זהה ללוחיות הרישוי הנהוגות כיום בישראל, אלא שאת הצבע הצהוב יחליף צבע כסוף. בנוסף, מסדירה תקנה זאת את אופן ייבוא כלים תחרותיים לישראל וכמו כן מסדירה את רישוי כלי המירוץ שכבר נמצאים כאן.

תוספת חשובה לתקנה נוגעת בספורט העממי ולתחרויות בהן אין חובת שימוש במכוניות מירוץ אלא במכוניות רגילות בעלות רישוי לכביש (ג'ימקאנה, דרפיט, דראג). בהתאם לאישור, רישוי הרכב (טסט) מספיק על מנת לאשרו להשתתפות ובהתאם לאישור הסמכות שמארגנת את התחרות.

למרות ההתקדמות, עדיין מוקדם לשמוח. בדרך לספורט מוטורי לאומי חוקי, ישנן עוד תקנות המחכות לאישור כגון ביטוח, כשירות רפואית, ניהול ארוע ומסלולים ואישור ועדת הכספים לתשלומי אגרות. לדברי יוסי ניסן, מנכ"ל הרשות לנהיגה ספורטיבית, שתי תקנות נוספות ממתינות לחתימת שר התחבורה שאול מופז ורק לאחר אישור כל התקנות "נהפוך את הספורט המוטורי לחוקי".

שאלת היום: מהי עמדתך בנוגע לספורט מוטורי כחול לבן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully