וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'לה-מאן' מציג: הישרדות

ירון אדרי

12.6.2008 / 13:54

בצהרי יום שבת של סוף השבוע הקרוב, יוזנק בפעם ה-76 מירוץ הסיבולת המפורסם ביותר בעולם. 55 מכוניות יצאו למסע מפרך בן 24 שעות

בין ליגות המירוצים הקבועות בעולם - פורמולה 1, WRC, נאסקאר ועוד – ניתן למצוא לא מעט ארועים אשר זוכים לתהילה בפני עצמם. לכאן ניתן להכניס מירוצים כמו הדקאר (שלאחר ארועי השנה האחרונה לא יחזור בקרוב למתכונתו הרגילה), אינדי 500 ואת מירוץ 24 השעות של לה-מאן. מירוצים אלה, זוכים לפופולאריות בעיקר בזכות גורם אחד – הישרדות.

בצהרי יום שבת של סוף השבוע הקרוב, יוזנק בפעם ה-76 מירוץ הסיבולת המפורסם ביותר בעולם. 55 מכוניות יצאו למסע של 24 שעות במסלול בן ה-13.7 ק"מ המתפרש על מסלול המירוצים בוגאטי ורחובות העיר הצרפתית לה מאן. את המסלול, יקיפו הנהגים יותר מ-360 פעם כשהם עוברים מרחק מצטבר של יותר מ-5,000 ק"מ. המהירות המרבית בישורות הארוכות תחצה את רף ה-350 קמ"ש, והמהירות הממוצעת בתום המירוץ תעמוד על יותר מ-200 קמ"ש.

עיקר הקרבות הן בין קבוצות הקטגוריה הבכירה, ה-P1, מכוניות מירוץ טהורות אשר נבנו במיוחד למירוצים מסוג זה. בשנים האחרונות, שולטת קבוצת אודי ביד רמה ומשנת 2000 - להוציא 2003 אז ניצחה בנטלי אשר גם היא כמו אודי שייכת לקונצרן פולקסווגן - מנצחת היצרנית מגרמניה בכל המירוצים. בשנתיים האחרונות, עשתה אודי מהפך עם החלפת מנוע הבנזין (בדגם R8), במנוע דיזל (בדגם R10). גם המנוע החדש לא איכזב והשאיר לאודי את הבכורה. השנה תוסיף אודי לנוסחת הדלק רכיבים סינטטיים מגז טבעי ותוצרי פסולת שיהפכו אותו לידידותי יותר לסביבה.

מצרפת תבוא הרעה?

פיתוח טכנולוגיות הדיזל המתקדמות, הוא שעוזר לאודי להיות תחרותית יותר משאר המכוניות. בדרך, נעזרת הקבוצה בעובדה כי מנוע זה צורך פחות דלק באופן יחסי למנוע בנזין, מה שמצמצם את בזבוז הזמן בעצירות תדלוק. וכמו אודי, גם פיג'ו רוצה להראות את כוח הדיזל שלה.

ה-908 HDI FAP, לא הצליחה לנצח את אודי בשנה שעברה. טוב זה לא בדיוק נכון. פיג'ו ניצחה את אודי במירוצי סיבולת אחרים, אפילו במירוץ הבכורה שלה שנערך בארוע '1,000 הק"מ של מונזה', אלא שברגע האמת, היא סיימה רק במקום השני (למרות שזינקה מהמקום הראשון).

השנה, מכוונים פיג'ו רק למטרה אחת ואנשי חטיבת הספורט כבר הודיעו כי כל תוצאה פרט למקום ראשון תהיה אכזבה. לביצוע המשימה, גויסו נהגים בעלי עבר מרשים והמון נסיון בעיקר במירוצי פורמולה 1. בינתיים, עושה רושם כי כל 3 המכוניות של פיג'ו גוברות על אודי, אך שוב יש לקחת בחשבון כי את היתרון יש לשמור לאורכן של 24 שעות.

זנב לאריות

האם הכותרת היא נבואה שתגשים את עצמה? את זה נדע רק בצהרי יום ראשון כשיגמר המירוץ. בינתיים, הביטוי השגור מתייחס לקבוצות בקטגוריות החלשות. יחסית כמובן.

בקטגוריית GT1 ניתן למצוא 10 מכוניות ובינהן האסטון מרטין DBR9, סאלין S7R, למבורגיני מורצילאגו וקורבט C6R. בשנה שעברה היתה זאת ה-DBR9 שניצחה את המירוץ, אלא שהשנה על פי האימונים עד לשלב זה, נראה כי דווקא לקורבט יש את היתרון.

קטגוריית GT2 נראית קצת יותר מעניינת כשבין 12 המכוניות מסתובבות להן שתי ספאייקר C8, שלוש פורשה 911 GT3 RSRושבע פרארי מדגם 430 GT. בשנה שעברה היתה זאת פורשה שניצחה כאן ונראה כי גם השנה היא תמשיך ותביא כבוד לשטוטגארט ובעיקר לרגל יום ההולדת ה-60 לחברה.

נהג בוס

לסיכום, נזכיר את הנקודה הלא פחות חשובה - הנהגים שמרכיבים את הקבוצות. כאן ניתן למצוא נהגים מוכרים מהווה והעבר כמו ג'אק ווילנייב (אלוף פורמולה 1), לוק אלפאנד (אלוף דקאר), טום קריסטינסן (אלוף לה-מאן) ועוד רבים וטובים אחרים. את הצד הנשי תופסת וינונה איקס, ביתו של אלוף הלה-מאן האגדי ג'קי איקס.

ועם 24 שעות על השעון, לכל מכונית יש יותר מנהג אחד. שלושה בדרך כלל. תארו לכם מה היה קורה עם נהג אחד היה צריך לנהוג את כל הזמן הממושך הזה.

וכמובן שלא נשאיר אתכם בלי השאלה המתבקשת. האם תצליח פיג'ו לחסל סופית את ההגמוניה הגרמנית? מי לדעתכם תנצח את המירוץ?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully