וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפגש בסיבוב ה-200

ירון אדרי

26.5.2008 / 11:15

בתום 200 הקפות, סקוט דיקסון הוא אלוף האינדי 500 לשנת 2008. דניקה פטריק תיאלץ להמתין לפחות עוד שנה

בסימן 100 שנים להקמת המסלול המפורסם ביותר בארה"ב, הוזנק אמש מירוץ האינדי 500 המסורתי בפעם ה-92. בהתאם לשמו, אורכו של המירוץ 500 מייל שהם קצת יותר מ-800 ק"מ. לאחר מירוצי הדירוג הקפדניים, נבחרו 33 נהגים להשתתף במירוץ האובאלי של אינדיאנפוליס כשכל אחד מהם רוצה להיות הראשון שחוצה את קו הסיום בתום 200 ההקפות. אלופי השנתיים האחרונות דריו פרנקיטי וסאם הורניש ג'וניור, עברו העונה לליגת הנאסקאר ולא התייצבו למירוץ.

מעמדת הפול פוזישן זינק סקוט דיקסון שגם הוביל את רובו של המירוץ. דן וולדון, חברו לקבוצת 'גנאסי' ואלוף אינדי 500 פעמיים בעבר, היה היחיד במחצית הראשונה של המירוץ שקרא עליו תיגר, אולם תקלה טכנית אילצה אותו להסתפק במקום ה-12. בהמשך, נעקף דיקסון על ידי טוני קנאן ומרקו אנדרטי, אולם היה זה קנאן שאיבד את השליטה על המכונית ופרש לאחר פגיעה בשרה פישר.

וזאת לא היתה התאונה היחידה. במהלך המירוץ נכנסה מכונית הבטיחות אל המסלול 8 פעמים. על פי תקנון הליגה, כל תאונה מחייבת את הוצאת ה'סייפטי קאר' שמאטה את התנועה עד לניקוי השברים ודווקא פעולה זאת היא שמכניסה עניין. התנועה האיטית ואיסור העקיפות, מצמצמת את הפערים בין הנהגים ועוזרת לקבוצות לשנות אסטרטגיות עם עצירות לתדלוק והחלפת צמיגים. לא אחת נקבעו כך המנצחים.

הליגה היפה בעולם

ליגת האינדי עושה כבוד למין היפה ובין הנהגים ניתן למצוא 3 נשים אשר מתחרות בה באופן קבוע. המפורסמת מכולן היא דניקה פטריק, הנהגת המצליחה ביותר של האינדי עד כה שגם השיגה ניצחון ראשון העונה. פטריק, שהישגה הטוב ביותר באינדי 500 היה המקום הרביעי בשנת 2005, הגיעה למירוץ עם שאיפות גדולות במיוחד כשאת הזינוק עשתה מהמקום החמישי. אלא שבשלבים המכריעים פגע בה ראיין בריסקו ואילץ אותה לפרוש עם שבר במתלה.

לאחר פרישתה של שרה פישר עם הפגיעה בטוני קנאן, הייתה זאת רק מילקה דונו מוונצואלה שהצליחה לסיים את המירוץ. לקראת תום המירוץ, נראה היה שגם דונו עומדת לפרוש לאחר תאונה, אולם לאחר החלפת הצמיגים שנפגעו היא הצליחה לחזור ולסיים בפיגור של 15 הקפות במקום ה-19.

לא פחות מ-10 נהגים הובילו את המירוץ במהלכו, עד שהיה זה דיקסון הניו זילנדי בן ה-27 שחצה ראשון את קו הסיום. זאת הפעם ה-19 מבין 92 מירוצים שמנצח המירוץ הוא הנהג שזינק מהפול פוזישן. שני, בהפרש של 1.749 שניות סיים ויטור מאירה ואחריו מרקו אנדרטי שיאלץ לתת לסבא מריו ואבא מייקל לחכות לפחות עוד שנה עד שיחזור הגביע למשפחה.

תוצאות אינדי 500 לשנת 2008

1. סקוט דיקסון
2. ויטור מאירה
3. מרקו אנדרטי
4. הליו קאסטרונבס
5. אד קארפנטר
6. ראיין האנטר-ריי
7. הידקי מוטו
8. באדי רייס
9. דארן מנינג
10. טוונסנד בל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully