וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב רחוק

ירון אדרי

25.4.2008 / 11:59

אליפות העולם בראלי WRC מגיעה כמעט עד אלינו. הממלכה הירדנית שממזרח לנו תארח את הסבב היוקרתי

הסיבוב החמישי של אליפות העולם במירוצי ראלי, ה-WRC, מגיע אלינו. טוב, כמעט אלינו. מי שיחצה את הגבול המזרחי עם ירדן בסוף השבוע הקרוב, יזכה לראות את סבסטיאן לואב, מיקו הירבונן ואחרים ממש מקרוב.

חודש ימים עבר מאז מירוץ ההישרדות שעברו הנהגים בבוץ של ארגנטינה, ממנו יצא לואב עם ניצחון שמחזיר אותו למקום הראשון בטבלת האליפות. הפעם, עם מזג אוויר שונה בתכלית, חייב לואב להמשיך במומנטום בכדי לשמור על מקומו ובכדי להעניק את המקום הראשון גם לקבוצתו בטבלת היצרנים.

בפורד כמובן ממשיכים לתלות תקוות בהירבונן, למרות שדווקא יארי מאטי לאטבלה הוא זה שמראה ביצועים עדיפים. הירבונן מצידו מגלה אופטימיות ומקווה לסגור את פער 5 הנקודות מלואב כבר ביום ראשון הקרוב. את המירוץ בארגנטינה סיים הירבונן במקום החמישי, וזאת לאחר שפרש ביום הראשון למירוץ וחזר תחת חוקי הסופר ראלי שהציבו אותו במקום ה-23.

האכזבה הגדולה בארגנטינה היתה של פטר סולברג בסובארו. עם המכונית הישנה, הצליח סולברג לנצל היטב את הבעיות בהן נתקלו יריביו והתמקם במקום השני כשבן קבוצתו כריס אטקינסון שלישי. אולם המזל לא העיר פנים לנהג הנורווגי ושני סטייג'ים לסיום המירוץ, הוא נאלץ לפרוש. את מקומו תפס אטקינסון שכמו במקרה של פורד, מוכיח כי גם לנהג מספר שתיים יש מה לתת לקבוצה. דני סורדו מסיטרואן מסיים שלישי.

פעם ראשונה כאן?

ראלי ירדן יארח בפעם הראשונה את אליפות העולם, וזאת לאחר שנים רבות בה מארחת הממלכה השכנה את אליפות הראלי של המזרח התיכון. לעומת ראלי מקסיקו שנחשב לסבב הגבוה בעולם, ראלי זה מתקיים במקום הנמוך בעולם – אזור ים המלח - וכבר קיבל את הכינוי "מתחת לאפס".

לואב בוודאי ישמח להוסיף לרשימת השיאים שלו גם את התואר "המנצח הראשון של ראלי ירדן", אך צפויה לו עבודה לא קלה בכלל לנוכח אי ההיכרות עם תנאי השטח. מי שכן מגיע עם יתרון יחסי הוא חאליד אל קאסימי מאבו דאבי הנוהג בקבוצת פורד, שכבר נהג בירדן מספר פעמים במסגרת השתתפותו באליפות המזרח התיכון. נאסר אל עטייה מקטאר, עוד אלוף אזורי, לא ישתתף במירוץ היות וברגעים אלה הוא מתחרה ברלאי מרכז אמריקה מסדרת הדקאר.

ומה לגבי הנקודה הישראלית? בראלי ירדן של השנה שעברה (כחלק מסבב אליפות המזרח התיכון) השתתף יובל מלמד מקבוצת 'סובארו ישראל'. מלמד בחר שלא להשתתף במירוץ הנערך בסוף השבוע הזה, אולם הוא יצא לירדן בחודש אוקטובר לסבב השישי של אליפות המזרח התיכון. השבוע קבעה יפנאוטו תקדים כאשר היתה ליבואנית הרכב הראשונה התומכת בקבוצת מירוץ, יחד עם נותני החסות איתוראן, פז שמנים וקוגול יוניטרייד (יבואנית צמיגי מישלם ו-BF גודריץ').

ואל שאלת היום: מי לדעתכם ישיג תוצאות טובות יותר בראלי ירדן, לואב או הירבונן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully