וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולימפיאדה בסין לא תהיה נקיה מסמים

טלי גולדשטין

2.3.2008 / 15:30

מתחקיר עיתון בריטי עולה כי יצרניות סמי הספורט הסיניות אינן חוששות מההגבלות הממשלתיות ומייצאות את הסמים לכל דורש

למרות מאמציה של ממשלת סין להגביל את ייצור הסמים לשיפור ביצועי ספורטאים ולאסור לחלוטין את יצוא סמים אלו מחוץ למדינה, הסמים מיוצרים ונמכרים בכמויות גדולות בסין. לפי דיווח העיתון "סאנדיי טלגרף", נדרש יום אחד בלבד על מנת לקנות אספקה של סמים שתספיק לשבוע – ואז למצוא חברה אחרת המוכנה להעביר כמויות גדולות בהרבה מזה לבריטניה.

סין היא היצרנית והספקית הגדולה בעולם של סטרואידים אנבולים כגון סטנוזולול ו-HGH (הורמון הגדילה), המגביר את מסת השריר, שורף שומן במהירות ומאיץ את תהליך ההחלמה של פציעות. HGH, הנחשב לסם המועדף על ספורטאים, מציב איום גדול לכך שמשחקי האולימפיאדה יהיו נטולי סמים בגלל הקושי לגלותו אלא אם כן נערכת בדיקה בתוך 24 שעות מרגע צריכתו.

בנובמבר, ה-SFDA, הסוכנות הסינית לפיקוח על מזון ותרופות, התחייבה לעצור את יצוא הסמים, הנחשבים חוקיים בסין. עם זאת, בתחקיר של ה"סאנדיי טלגרף", יצר העיתון קשר עם חברת היצוא ויבוא MaMaCF לגבי הסמים המדוברים. נציג החברה, סון, אמר כי החברה מספקת HGH לקונים ברחבי העולם, למרות איסור ה-SFDA. "יש לנו לקוחות רבים בארצות הברית ובבריטניה", אמר סון. בדומה לספקיות HGH רבות בסין, חברת MaMaCF מוכרת גרסאות מזויפות של ג'ינטרופין, סם HGH הפופולרי במדינה.

סון לא הביע שום נקיפות מצפון לגבי אספקת הסם לספורטאים שישתמשו בו באולימפיאדה. הוא אף מציע מחיר זול יותר למי שקונה כמות גדולה של הסם. "איני יכול לשלוט במה שקורה לסם ברגע שהוא מגיע לבריטניה. על הצרכנים להחליט מה לעשות איתו. זה לא התפקיד שלי לדאוג לגבי הספורטאים המשתמשים בסמים", הוסיף. כמו כן, אין דבר המונע ממי שרוצה לנסוע לסין ופשוט לרכוש שם את הסם.

כמה חברות סיניות מעדיפות לרשום את הסמים שהן מייצרות תחת ההגדרה של "חומר גלם" כדי להימנע מביקורת הממשלה. אחרות עוקפות את ההגבלות על ידי מכירת מוצריהן לקונים מקומיים, שמעבירים את החומר מעבר לים בצורה בלתי חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully