וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרח תיכון חדש? כמעט

ירון אדרי

9.2.2008 / 13:33

האם השלום במזרח התיכון יגיע ממסלולי המירוצים? כשרצון, מוטיבציה והרבה סבלנות נפגשים

בשלב זה, מדינת ישראל נמצאת במרחק גדול מאוד משני דברים: שלום וספורט מוטורי. זה נכון שנעשים תהליכים להשגתם של השניים, אולם ככל שזה נראה כרגע, קשה להמר מה יגיע קודם, אם בכלל.

לפני שבועיים החלה אליפות המזרח התיכון למירוצי ראלי. 6 מירוצים ייערכו בסבב זה כשגם ירדן, סוריה, לבנון וקפריסין נמצאות ברשימת המארחות. ישראל, הממוקמת בדיוק במרכז, לא תיקח חלק בסבב מאותן 2 סיבות המוזכרות לעיל. על ההפסד למדינתנו, גם בתחום התיירות וחשוב מכך, בקידום תהליך השלום על ידי קירוב הלבבות בין הקבוצות משני העמים, כבר עייפנו מלכתוב.

ולמרות כל הקשיים, ישנם כאלה שאינם מפריעים למגבלות לקבור להם את החלום. מאז נחתם הסכם השלום עם ירדן, ניסו את מזלם מעבר לגבול מספר נהגי מירוץ ישראלים. ראלי הפרעונים הנערך במצרים, אירח גם הוא לא מעט קבוצות במרוצת השנים. אלא שהשנה כמעט ונקבע שיא נוסף. השבוע נמסר לוואלה! רכב כי יובל מלמד, נהגה של קבוצת יפנאוטו, אמור היה לקחת חלק במירוץ הפותח של אליפות המזרח התיכון אלא שהפעם לא נערך המירוץ בירדן שם כבר ביקר מלמד מספר פעמים בעבר, אלא בקטאר השוכנת לחוף המפרץ הפרסי.

נוסעים לקטאר?

אבל בואו נחזור מעט לאחור, לראלי ירדן שנערך בחודש מאי האחרון. מלמד, הנוהג בסובארו אימפרזה STI אותה בנה בעצמו, חזר בפעם החמישית כשלצידו הנווט מיקי יוחאי. ההכנות הרבות שנעשו - בעיקר בזכותן של נותנות החסות יפנאוטו, איתוראן ופז שמנים - עזרו לשניים להביא את מכונית הסובארו אל המקום ה-14 הכללי מתוך 38 מתחרים, רובם תושבי המדינות הערביות ממזרח לנו.

אחד הפייבוריטים לניצחון באותו מירוץ והאלוף הבלתי מעורער של האליפות הוא נאסר אל-עטייה מקטאר. אל-עטייה ומלמד נפגשו לא מעט פעמים בעבר וקשרי הידידות בינהם הולידו את רעיון שיתופה של קבוצה ישראלית לראשונה בהיסטוריה, באחד המירוצים הבין לאומיים של קטאר.

העבודה החלה מייד ובקשה רשמית הוגשה על ידי קבוצת יפנאוטו ל-QMMF, התאחדות הספורט המוטורי בקטאר. ההתאחדות הקטארית הביעה רצון גדול לעזור ולקדם את הנושא אלא שלא מעט בירוקרטיה חיכתה לשתיים בכיוון המדיני - קשרי החוץ בין ישראל לקטאר מצומצמים ומסתכמים בעיקר בצד המסחרי (לישראל נציגות מסחרית בקטאר). העבודה החלה משני הכיוונים כשכל התקדמות מולידה קושי נוסף. לבסוף, באופן מפתיע ודווקא בגלל הנסיבות המיוחדות, הביעו הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ נכונות לעזור.

נשארים בארץ. רק לבינתיים

קבוצת הראלי של יפנאוטו אינה מתחרה על בסיס קבוע ועל כן נדרשת היערכות מאוד גדולה לפני יציאה למירוץ בין לאומי. "מדובר על חודשיים לא קלים של הכנות רבות", מספר לוואלה! רכב אחד מראשי הקבוצה האמון על הצד הטכני.

ואחרי החודשים שעברו להשגת האישורים הנדרשים משתי המדינות, חודשיים פנויים להכנות לא נותרו לקבוצה ולבסוף הוחלט בלב כבד שלא לקחת חלק במירוץ. מלמד מבחינתו לא וויתר על החלום החדש שלו ולאחר שהעבודה הקשה כבר נעשתה, בשנה הבאה הוא מתכוון להתייצב לראלי בקטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully