וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תשונה שיטת גביע המדינה?

שגיא ניר

15.1.2008 / 18:46

ביטול ראשי הבתים, משחקי נוק-אאוט וטורניר גביע היו רק חלק מהרעיונות של הועדה המקצועית. הנהלת האיגוד תכריע, הסיכוי לשינוי נמוך

הביקורת על שיטת ראשי הבתים בגביע המדינה לא פסחה גם על הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, שהעלתה הערב (שלישי) שוב רעיון לשקול מחדש את שיטת התואר שמעניק איגוד הכדורסל.

בישיבה, שאמורה היתה לדון בבקשת מנהלת הליגה לצמצם בשבוע את פגרת חג המולד וגביע המדינה, שמערכת את ליגת העל בחודש ימים, העלה יושב ראש בני השרון אלדד אקוניס הצעה לשקול מחדש את שיטת הגביע עצמה, ובכללה שיטת ראשי הבתים שמנעה השנה מפגש בין מכבי תל אביב והפועל ירושלים בחצי הגמר.

בין ההצעות שהועלו, מעבר לביטול ראשי הבתים, היה חזרה לשיטה של משחק אחד בכל שלב, כאשר במקרה כזה הקבוצה מהליגה הלאומית היא שתארח, ביטול ההטבה שניתנה העונה למכבי תל אביב והפועל ירשלים, שאיפשרה להם להיכנס למעגל המשחקים רק ברבע הגמר, ואפילו קיומו של טורניר גביע שכולל רק את שמונה הקבוצות הראשונות בליגה בתאריך נקוב, כפי שנהוג שנים בספרד, איטליה וצרפת.

אלא שההצעות שנזרקו לחלל החדר ידונו רק בישיבה הבאה, וסיכוין להתקבל נמוך בהתחשב בתקדימים ההיסטוריים. רק לפני שנתיים המליצה הועדה המקצועית על שיטת גביע שונה, שכללה את ביטול משחקי הבית והחוץ ואת ראשי הבתים, אלא שמרכז מכבי והפועל, בהמלצתם של שמעון מזרחי ממכבי תל אביב ודני קליין מהפועל ירושלים, הכשילו את המהלך. מכאן, שגם אם תמצא הועדה המקצועית נוסחה ספורטיבית יותר מהנוכחית, עדיין עליה להתקבל על ידי הנהלת האיגוד. עוד חזון למועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully