וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשל"צ הביסה את באר שבע

22.9.2001 / 21:00

שפיגל עדיין בונה קבוצה, בינתיים היא קורעת כל מה שבא מולה ומתייצבת במקום. ב"ש עדיין לא נחתה בליגת העל

עירוני ראשל"צ העפילה הערב לראש טבלת ליגת-העל, אחרי שהביסה 1:4 בביתה את הפועל ב"ש תוך תצוגת כדורגל נפלאה. השחקנים של גיורא שפיגל שטפו את המגרש, עשו ככל העולה על רוחם ולא היו רחוקים מתוצאה גבוהה עוד יותר. העולה החדשה מב"ש הציגה משחק רע, חסר ברק ובעיקר הגנה מפוררת לחלוטין, שלא הצליחה להתמודד עם החלק הקידמי הקטלני של ראשל"צ.

עם יכולת התקפית כזו, לא בטוח שלאנדז'יי קוביקה, החלוץ הפולני מריח השערים שאמור להגיע השבוע לקבוצה, יהיה מקום בהרכב... שי הולצמן, חיים חג'ג' וקונסטנטין ויז'וניק בהחלט מספקים את הסחורה עבור האוהדים, שרובם בוודאי לא ציפו בחלומותיהם הורודים ביותר לראות את קבוצתם האהובה מובילה את הטבלה. אין ספק, יש לראשל"צ העונה קבוצה יוצאת מהכלל וכבר אין להתייחס אליה כאל קבוצה 'קטנה' ותו לא.

ראשל"צ, אחת ההפתעות הנעימות של העונה עד כה, עלתה לכר הדשא עם אותו הרכב שניצח את הפועל חיפה במחזור הקודם. סיאד חלילוביץ', הרכש הבוסני חם המזג, נאלץ להמתין על הספסל למרות שסיים לרצות עונש הרחקה, בעוד אייל בו עמי וחיים חג'ג' שיתפו פעולה בקישור. שי הולצמן וקונסטנטין ויז'וניק פתחו בחלק הקידמי האימתני. תומאס טטקה, הבלם הצ'כי, עדיין לא יכול לשחק בשל קשיים בעניין השאלתו.

הפועל ב"ש, אשר השיגה במחזור הקודם את נצחון הבכורה שלה העונה (1:2 על מכבי פ"ת), דגלה אף היא בנוסחה של 'הרכב מנצח לא מחליפים'. אליניב ברדה, ילד הפלא של הנגב שהיה מצוין מול מכבי פ"ת, פתח בחוד של לופא קדוש, אורן סגרון ואופיר חיים תופקדו מעט מאחוריו, אבל לא עשו את העבודה המצופה מהם.

כבר בדקה ה- 3 ספג בן-עמי כרטיס צהוב בעקבות תיקול גס על רמי אליהו. שבע דקות לאחר מכן בעט שי הולצמן כדור חופשי מסובב, מנקודה דומה לזו ממנה כבש במחזור הקודם מול הפועל חיפה, אבל אסי רחמים היה עירני והצליח להדוף. המשחק המשיך להיות קיצבי ודקה לאחר מכן ניצל אופיר חיים חור בהגנת ראשל"צ ובעט מהאוויר סמוך לעמוד השער של מירוסלאב פיליפקו. בדקה ה- 14 התקרבה ב"ש עוד יותר לשער ראשון, כאשר סגרון נגח מ- 6 מ' לעמוד והחוצה.

אחרי הפתיחה המבטיחה נחלש מעט המשחק ושתי הקבוצות הירבו לבצע עבירות ולאבד כדורים במרכז המגרש. בדקה ה- 33 שלח אבי פיטוסי כדור עומק לתוך הרחבה ודייוי קורמן, בנסיון להרחיק, כמעט וכבש לשערו הוא. ארבע דקות לאחר מכן יצא אסי רחמים מחוץ לשערו וביצע עבירה על ויז'וניק, אשר זיכתה אותו בכרטיס צהוב. הכדור החופשי ששלח בן עמי נהדף לקרן.

בדקה ה- 41 נפרץ הסכר: התקפה משולבת ומסוגננת של ראשל"צ הסתיימה בבישול נהדר של ויז'וניק לאבי פיטוסי והקפטן הוותיק שלח טיל ברגל ימין שנעצר רק ברשת של רחמים. 0:1 מוצדק לראשל"צ, יופי של התקפה. המארחת קיבלה בטחון ודקה לאחר מכן שיחרר הולצמן כדור מסוכן מזווית קשה שפגע בקורה החיצונית ויצא לקרן.

0:1 מוצדק לראשל"צ במחצית, והשחקנים של גיורא שפיגל ירדו מרוצים לחדרי ההלבשה אחרי שכבשו בדקה קריטית. ב"ש, מן העבר השני, הפגינה משחק לא טוב ולמעט מספר הזדמנויות בפתיחה לא סיפקה לאוהדיה את התצוגה לה ציפו.

מחצית שניה: ראשל"צ מפעילה מבערים

למחצית השניה עלתה האורחת מב"ש במטרה להשוות את התוצאה, אולם לראשל"צ היו תוכניות אחרות. בדקה ה- 53 חימם שי הולצמן את הקנה כשבעט מ- 17 מ' שטוח ליד העמוד, אחרי מסירה של חג'ג'. שתי דקות לאחר מכן כבר מצאה ראשל"צ את הרשת בפעם השניה: ויטאלי קומרניצקי שלח בכדור חכם את חג'ג', וזה הוכשל בתוך הרחבה ע"י שוקי נגר. אחרי לא מעט ויכוחים פנימיים בין שחקני ראשל"צ, הניח הולצמן את הכדור על הנקודה הלבנה וביצע את הפנדל ללא דופי - 0:2 לראשל"צ, ב"ש על הקרשים.

מייד לאחר ספיגת השער השני ביצע מאמן הפועל ב"ש, לופא קדוש, חילוף כפול כאשר זרק למערכה את רובינלסון מונטיירו וכפיר אדרי במקומם של סתיו אלימלך ואורן סגרון. המארחת המשיכה להיות מסוכנת יותר וחתכה פעם אחר פעם את ההגנה הבאר-שבעית המבולבלת.

חיים חג'ג' החל לתפוס פיקוד על מרכז השדה ובדקה ה- 65 הוא ביצע סלאלום נהדר דרך כל הגנת ב"ש ושיחרר בעיטה אדירה מתוך הרחבה, אשר סחטה זינוק אקרובטי מפיליפקו והדיפה לקרן. שלוש דקות לאחר מכן ביצע גיורא שפיגל חילוף לקול תשואות הקהל, כשהכניס את שלו מנשה הצעיר, גיבור הנצחון על הפועל חיפה במחזור הקודם, במקומו של חג'ג'.

הקרנבל של ראשל"צ נמשך ובדקה ה- 73 היא הוכיחה מדוע היא נמצאת כעת בזכות במקום הראשון, אחרי שקונסטנטין ויז'וניק ביצע מהלך נהדר בתוך הרחבה והבקיע את השער השלישי לזכות קבוצתו. הפועל ב"ש עוד לא הספיקה להגיד 'קונסטנטין ויז'וניק' וכבר ספגה ממנו את השער הרביעי: קומרניצקי נשלח (75) לאגף ימין והוציא כדור נפלא לויז'וניק, שירה בלי לעצור כדור מדויק לפינה הקרובה - 0:4מדהים לראשל"צ, צמד לויז'וניק, ב"ש בהלם מוחלט.

מייד לאחר שהשלים צמד פרטי הוחלף ויז'וניק ע"י סיאד חלילוביץ' וזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל, ששיפשף את עיניו למראה לוח התוצאות. כמה דקות לאחר מכן נתן שפיגל גם לשלומי דאהן להשתתף בחגיגה, כאשר הכניס אותו במקום פיטוסי. המשולשים של ראשל"צ נמשכו והמטווח על השער של רחמים נמשך, בניצוחם של הולצמן ושלו מנשה.

בדקה ה- 89 הצליח כפיר אדרי המחליף להמתיק מעט את הגלולה עבור הפועל ב"ש, כשבעט פנימה כדור חופשי ברגל שמאל מ- 22 מ'. אף אחד בב"ש לא חייך, ובקבוצה ידעו טוב מאוד שהתוצאה יכולה היתה להיות הרבה יותר גרועה מבחינתם, אחרי ששחקני ראשל"צ החמיצו פעם אחר פעם.

1:4 גדול לראשל"צ בסיום וקבוצתו של שפיגל ראשונה בטבלה עם 9 נק', שתיים יותר ממכבי חיפה שתשחק רק ביום שני מול בית"ר ירושלים. לראשל"צ שלושה נצחונות רצופים ונראה כי מעתה יצטרכו הקבוצות האחרות לקחת אותה יותר ברצינות, כולל קבוצות הצמרת. בהפועל ב"ש יצטרכו למצוא פתרונות ליכולת החלשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully