וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרעונים 2007 - סטייג' 5

טל זהר, סיטרה - מצרים

5.10.2007 / 7:44

יומו החמישי של הראלי היטיב עם הצוותים הישראלים. שיפור במיקום האופנוענים וחזרה לכשירות חלקית בצוותי המכוניות

את הציר מסיטרה לסיווה עשו המתחרים אך לפני יומיים. היום, עברו הם את הדרך בכיוון ההפוך. הסטייג', שאורכו 314 ק"מ, שילב קטעים של דיונות יחד עם תוואי שטח טכני באופיו. שלושת צוותי האופנועים שיפרו את מיקומם ודיווחו על רכיבה מהנה ומהירה ביותר. ערן וולנברג מספר על קטעי רכיבה המזכירים את איזור שיזפון, מה שגרם למ"פ השיריון אושר גדול, שכן היה ניתן לפתוח את מצערת הגז לרווחה ולהגדיל את הפער מרוכבים אחרים. וולנברג, שהחל להתקדם בעקביות בימים האחרונים, רוכב עם מספר מתחרים ברמתו, המושכים אותו קדימה וגורמים לו לשמור על קצב גבוה לאורך זמן. אולם, לפעמים יש גם חיסרון לרכיבה בקבוצה – רוכבים רבים טעו בניווט ועלו על כביש משובש במקום על שביל מקביל לו. על טעות זו הפסיד ערן כמעט 30 דקות. בסיום היום, ערן ממוקם 15 בכללי וחמישי בקטגוריה שלו.

דידי אברהמי היה מהבודדים שלא נפלו למלכודת הניווט היום. בעקבות כך, אברהמי הרוויח לא מעט מיקומים בטבלה. דידי נהנה מאוד, רכב מהר ובסיום היה מאוד מרוצה. בתוכנית למחר, רכיבה מהירה והמשך שיפור המיקום שלו. שלישי מהצוותים הישראלים ממוקם ערן גלוסקא, שלאחר מספר ימים בהם חווה תקלות שונות ומשונות, הצליח להפטר מרובן. כל בעיות החשמל נפתרו עם החלפת המצבר וגם הבולם האחורי ממשיך לתפקד. יחד עם זאת, תוך כדי הרכיבה הרגיש ערן מכה קלה בברכיו – מבט קצר מטה גילה לו כי מכשיר ה-GPS שלו תלוי על חוטיו ואינו מחובר לתושבתו. בדיעבד יתברר כי שתי התושבות של המכשיר עצמו נשברו. ללא קשר, גם ערן חווה את ההתברברות ההמונית שקרתה באזור CP2.

רז הימן והלל סגל, חברי צוות "פוינטר מיצובישי" היחידי שנשאר במרוץ, ניצלו את היום לטובת ניתוח לב פתוח למנוע הפאג'רו שלהם. בבוקר, זינקו השניים לסטייג', על מנת שלא יפסלו, אולם מיד לאחר מכן החלו לנוע לכיוון מחנה הלילה בסיטרה. עם ההגעה, נפתח המאהל הישראלי בנוהל קרב מזורז. רז והלל, בעזרתם של איציק קרסקס וצביקה נפתלי – מלאכי הסיוע של הקבוצה – החלו מפרקים את המנוע, בורג אחר בורג, עד רמת הבוכנה. כשזו האחרונה יצאה, ואם לדייק – בוכנה מספר 2, התגלה הסדק הארוך והחור שנפער בבסיסו. הרעיון המקורי של ביצוע הברזה במקום החור והכנסת בורג לטובת סתימתו לא היה רלוונטי עקב הדופן הצרה - בסופו של דבר הופעלה תוכנית חילופית ונעשו שתי הברזות אחרות אשר נאטמו בעזרת ברגים מתאימים. המנוע, שבשלב מסויים היה פרוס על דיקט המונח על 4 צמיגים, הוחזר למקומו, נאטם והותנע. פעם נוספת בשבוע זה, עבודה של מספר ימים התבצעה בכמה שעות, כאשר שיתוף הפעולה בין המתחרים ואנשי צוות הסיוע הגיע לרמות חדשות של תאום והבנה.

רוי פרוידנהיים, רוכב טרקטורון קאם אם, נהנה מיום פשוט, קל ומהנה. תוואי הדיונות התאים לו כמו כפפה ליד והוא שמח ללתת למנוע דרור. שותפו לקטגוריה עד היום, שלמה מנשה, החליט בבוקר הראלי כי אין טעם שיצא, שכן אין לו רצועות חליפיות לוריאטור. החלטה זו ניתנת בהחלט להבנה, שכן יום לפני בילה מנשה שעות ארוכות על גבי משאית החילוץ – חוויה מהנה בשתי הדקות הראשונות ומפוקפקת למדי בשעות הארוכות שאחרי.

מהר יותר, גבוה יותר, רחוק יותר

הסטייג' השישי, מסיטרה לבחרייה, הולך להיות קשה, בדיוק כמו היום השני אותו עברו המתחרים. 369 הקילומטרים אותם יצטרכו המתחרים לעבור יורכבו בעיקר מקטעים טכניים זרועים באבנים. ממה שלמדנו עד כה, לצוות הישראלי יש דווקא יתרון קל בסוג קרקע שכזה, בו יתרון כוח המנוע של האופנועים הגדולים מצטמצם. אם כך, שתי משימות עומדות לפני המתחרים – המשך התקדמות עיקבית במיקומם בטבלה יחד עם שמירת ערנות גבוהה ומאבק בנטיה להתפוצץ.


* את השתתפות הנבחרת הישראלית יש לזקוף לנותני החסות: פוינטר מבית שגריר, מיצובישי ישראל, גילת סאטקום, ליוגב, תנועה - מערכות מחשוב וניווט, טלפארמה, גתוס, ד.נ כל גדר, דנלופ, מיצובישי משאיות, אראקמבה, D.A.A, OUTDOOR, אביב סוכנויות, אביזריון, אופרוד, אמרל בע"מ, ארזים הידראוליקה, ד.ל.ב, מוטוספורט, דרך הכושר, התותח אופנועים, לאו אלפיין, מוטופריק, מולטילוק, מישלין, סטאריק, אינג'נירינג, פז, פלר"ם תעשיות, שחר אופנועים, הום סנטר, CTV

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully