וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חץ כסוף בלב האדום

ירון אדרי

9.9.2007 / 17:24

כשענן שחור ופלילי מרחף מעליה, מגיעה מקלארן-מרצדס אל גוב האריות האיטלקי בכדי לנצח את היריבה האדומה

אחרי הניצחון המשכנע של קבוצת פרארי על מקלארן-מרצדס לפני שבועיים, הגיעו שתי הקבוצות, יחד עם שאר המשתתפים בסבב הפורמולה 1, אל המעוז האיטלקי - מונזה. כשברקע מהדהדים פרטים חדשים (ולכאורה מפלילים) כנגד קבוצת מקלארן בעניין פרשת הריגול, הלחץ על הקבוצה היה גדול מתמיד.

נראה שעל המסלול המצב היה הפוך לגמרי. כבר במקצי הדירוג היה ברור כי קבוצת מקלארן הגיעה מוכנה יותר כששני נהגיה תופסים את השורה הראשונה בגריד, פרננדו אלונסו ראשון ולואיס המילטון שני. את המקום השלישי תפס פליפה מאסה מפרארי כשלצידו עומד ניק היידפלד מקבוצת ב.מ.וו-סאובר. רייקונן, לאחר תאונה לא קלה בסופה עצרה הפרארי שלו עמוק בתוך קיר הצמיגים, ניצב במקום החמישי.

מייד עם הזינוק הצליח רייקונן לשפר מיקום אחד על חשבונו של היידפלד. מלפנים נערך קרב דרמטי על המקום השני כשמאסה מצליח להקדים את המילטון אלא שזה, בצעד אמיץ, לא ויתר ובכניסה אל פניה מספר 1 חזר לתפוס את מקומו, לא לפני שניסה באותה הזדמנות לעקוף גם את בן קבוצתו. בקצה האחורי של שיירת הנהגים ניסה דיוויד קולטהארד מקבוצת רד-בול לשפר עמדות אלא שמגע עם מכונית נוספת הביא לשבר בכנף הקדמית של מכוניתו. הקפה מאוחר יותר מתנתקת הכנף ומכוניתו של קולטהארד עפה היישר אל שלט הפרסומת. הנהג אמנם לא נפגע אך הפינוי הארוך של המכונית הוציא את מכונית הבטיחות למספר הקפות.

בהקפה התשיעית נכנס מאסה אל רחבת הטיפולים לתדלוק והחלפת צמיגים. הקפה מאוחר יותר, נכנס מאסה שוב בעקבות תקלה במכוניתו. פרארי אחת פחות. רייקונן, שבמסיבת העיתונאים הודה כי מכוניתו הייתה נחותה ביחס לקלארן, בחר בעצירה אחת ונראה היה כי האסטרטגיה מצליחה לו. לאחר כניסתו של המילטון לעצירה שנייה, תפס רייקונן את המקום השני. שתי הקפות מאוחר יותר והבריטי הצעיר מוכיח פעם נוספת כמה הוא מוכשר. בסוף הישורת, במהירות שנושקת ל-350 קמ"ש, מבצע המילטון על רייקונן את אחת העקיפות היפות של השנים האחרונות והוא מחזיר לעצמו את המקום השני. כל שנותר לרייקונן הוא לשייט אל המקום השלישי בפודיום כשצמד המקלארנים, היריבים המושבעים, לפניו.

המירוץ הבא ייערך כבר ביום ראשון הקרוב במסלול ספא שבבלגיה. במסיבת העיתונאים ציין רייקונן כי תוואי המסלול הבלגי תואם יותר את ביצועי הפרארי וכי שם תחזור הקבוצה למקומה הטבעי. בטרם נדע אם חזנו אכן מתגשם, נמתין לחדשות על הקרב שמתחולל בין הקבוצות מחוץ למסלול. יהיה מעניין.

טבלאות הדירוג

דירוג המירוץ:
1.פרננדו אלונסו 1:18:37.806
2. לואיס המילטון 1:18:06:062
3. קימי רייקונן 1:18:27.325
4. ניק היידפלד 1:18:56.562

דירוג הנהגים:
1. המילטון 92
2. אלונסו 89
3. רייקונן 74
4. מאסה 69
5. היידפלד 52

דירוג החברות:
1. מקלארן-מרצדס 181 נקודות
2. פרארי 143 נקודות
3. BMW 86 נקודות
4. רנו 38 נקודות
5. וויליאמס 25 נקודות

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully