וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן פלסטין: צ'יליאני, שעובד בחינם

יוני מנדל

20.8.2007 / 14:03

נבחרת הכדורגל הפלסטינית חיפשה מאמן למוקדמות המונדיאל. פחות מחודשיים לפני המשחק הראשון הם מצאו את נלסון דוקמק

ברשות הפלסטינית מתכוננים למוקדמות מונדיאל 2010 שיתקיים בדרום אפריקה. לפלסטינים, השייכים לבית האסייתי, מצפה דרך ארוכה ומתישה לפני שיחשבו בכלל על רכישת כרטיסים ליוהנסבורג, אבל יש להם עוד פחות מחודשיים עד למשחק הראשון במוקדמות.

הפלסטינים יפגשו באוקטובר את סינגפור, ואם יצליחו לנצח, ישחקו נגד המנצחת בהתמודדות שבין מולדובה ותימן. ניצחון נוסף במשחק זה, ישלח את הפלסטינים לבית עם עוד חמש קבוצות, בו צפויים לחכות להם אריות הכדורגל האסייתי, לרבות אירן, עירק, ערב הסעודית ודרום קוריאה.

לקמפיין מונדיאל 2010 מנסים הפלסטינים להגיע מוכנים ככל האפשר, ובהתאם לקשיים האובייטיביים, ולשמחתם, דאגה אחת כבר נמצאת מאחוריהם - המאמן. סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן" פרסמה השבוע את זהותו של מאמן הנבחרת הפלסטיני. ריפעת טורק, זאהי ארמלי ומוחמד סבאח - אאוט, נלסון דוקמק הצ'יליאני - אין.

לומד את הנבחרת דרך קלטות

דוקמק, אזרח צ'ילה ממוצא פלסטיני, היה מאמן נבחרת הנוער של צ'ילה. הוא חי כל חייו בדרום אמריקה, אך הלב מסתבר היה שמור לנבחרת הלאומית הפלסטינית. החדשות הטובות הן שהוא יהיה מאמן הנבחרת הפלסטינית הלאומית. החדשות הרעות הן שהוא יעשה זאת, לפחות בהתחלה, בחינם.

יו"ר איגוד הכדורגל הפלסטיני אחמד אל-עפיפי סיפר לוואלה! חדשות על הסיבות לבחירתו של הצ'יליאני. "רצינו את רפעת טורק ולא הסתרנו את הרצון שלנו", אמר אל-עפיפי, "אבל בגלל שאין לנו אפשרויות כלכליות נאלצנו לוותר על משא ומתן איתו". לדבריו, מבין כל המועמדים האחרים נלסון דוקמק היה המועדף, גם בגלל שהוא היה מוכן להגיע לתקופת ניסיון של כחודשיים ללא תמורה כספית, גם בגלל הניסיון הבינלאומי שלו וגם בגלל שהוא עשוי לחזק את הנבחרת הפלסטינית עם שחקני כדורגל מצ'ילה בעלי מוצא פלסטיני אותם רק הוא מכיר".

לשאלת וואלה! האם לא עדיף היה להביא מאמן דובר ערבית ענה אל-עפיפי, כי "השפה לא מהווה עבורנו בעיה. יהיה לדוקמק מתורגמן צמוד מספרדית לערבית".

דוקמק צפוי לפגוש את חניכיו לראשונה בעוד חודש בקהיר. הנבחרת הפלסטינית תקיים שם מחנה אימונים בן חודש לקראת המשחק הראשון ודוקמק יחל את המבחן הלאומי הפלסטיני הראשון שלו. עם יצליחו הפלסטינים לדלג מעל המשוכה הסינגפורית, הם יעלו שלב, ודוקמק אולי יקבל משכורת ראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully