וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הכדורסל של אירן ולבנון

יוני מנדל

5.8.2007 / 11:46

אליפות אסיה תפגיש היום את אחת הקבוצות הטובות ביבשת, לבנון, עם הנבחרת המפתיעה מטהרן. מי יעצור את "פאדי המסוכן"?

ביפן מגיעה היום לסיומה אליפות [[אסיה]] בכדורסל, כשלגמר הצליחו להעפיל נבחרות לבנון ואירן. הגמר מתקיים שבוע אחרי גמר הכדורגל של היבשת, בו ניצחה עירק את ערב הסעודית, ולפיכך ניתן כבר לרשום שיא אחד: לראשונה בהיסטוריה של האליפויות שתי הנבחרות שהגיעו לגמר הכדורגל ושתי הנבחרות שהגיעו לגמר הכדורסל מייצגות מדינות ערביות או מוסלמיות.

אבל העיקר הכדורסל: לבנון מגיעה לגמר השלישי בתולדותיה והשני ברציפות והיא נחשבה לאחת הפייבוריטיות לפני תחילת האליפות. נבחרת "הארזים" ניצחה בחצי הגמר את קוריאה הדרומית החזקה 76-74. עיתון "אל-חיאת" הלונדוני דיווח שבלבנון הצטיין הקפטיין פאדי אל-ח'טיב, הנושא את הכינוי "המסוכן", ושסיים את המשחק עם 32 נקודות. מנהל הנבחרת הלבנונית, ג'ורג' קלזי, אמר ש"אנו מציגים יכולת מצויינת, ומקדישים את ניצחונותינו לחללים של הצבא הלבנוני".

"המאבק הקשה ביותר באליפות"

בגמר תתמודד לבנון עם ההפתעה של האליפות – אירן. נבחרתו של אחמדינג'אד הפתיעה עד כה את ירדן, הפיליפינים, טאיוואן, קטר ואפילו את נבחרת סין המצוינת ועלתה לראשונה בתולדותיה לגמר האסייתי. שלשום היא ניצחה במשחק חצי הגמר את קזחסטאן 75-62. במשחק הצטיין מהדי כמראני עם 20 נקודות. אירן הייתה עדיפה לאורך כל המשחק ולכן היום בצהריים, במשחקם נגד לבנון, יעלו האירנים לפרקט בהרגשה שניתן לשוב הביתה לטהרן עם גביע.

המאמן האירני ראיקו טרומין אמר לסוכנות הידיעות האירנית ש"המשחק נגד לבנון יהיה המאבק והקשה ביותר שנראה באליפות. המפתח לניצחון הוא לסגור את פאדי "המסוכן". אם נעשה את זה – נוכל לנצח".

מלבד הגביע תזכה הנבחרת המנצחת גם בכבוד להיות הנבחרת היחידה שתייצג את יבשת אסיה כולה ב[[אולימפיאדה]] הבאה. האולימיפיאדה תתקיים בבייג'ין בשנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully