וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוץ ספארקו 500 - הסרט

5.6.2007 / 15:17

ביום שישי ה-1 ביוני נערך מירוץ הקארטינג הראשון בישראל בתוואי מסלול אובלי למשך 500 הקפות ו-150 ק"מ

יח"צ - חד פעמי

לא בכל יום אנו זוכים לקחת חלק באירוע ראשון מסוגו בישראל, אך הפעם בזכות אמביציה של אדם אחד, יצא לדרך מירוץ קארטינג שלא היה כדוגמתו בעבר. בהשראת מירוץ האינדי 500 הנערך אחת לשנה באינדיאנפוליס ארה"ב, החליט ירון אדרי להביא את ה'קונספט' הפופולרי גם לישראל וליישמו על מכוניות ומסלולי הקארטינג.

יום שישי בצהריים

בצוהרי יום שישי ה-1 ביוני, התקבצו עשרות חובבי נהיגה ומירוצים במסלול אלפא קארטינג במיני ישראל, כדי להשתתף במירוץ ה'ספארקו 500'. 8 קבוצות התייצבו למירוץ ההיסטורי, חלקן מורכבות ממקצועני נהיגה כמו עומר מנור, עליו סיפרנו לכם לפני מספר שבועות, ואף נהגי מירוצים המוכרים מהליגות הלאומיות כמו ניר בן ארי, אלון אסולין ואחרים. קבוצה אחת אפילו הורכבה מחובבי רכב שהגיעו ישירות מצידה המזרחי של ירושלים והוכיחו שספורט מוטורי מאחד יותר מהכל.

בשעה 15:00 עלו על הקארטים הנהגים הראשונים כשהם מסתדרים בשורת הזנקה (בגלגול) בהתאם למשקל הממוצע של חברי הקבוצה (הכבדים מזנקים ראשונים והקלים אחרונים). מייד אחר כך, הוזנקו המתחרים למירוץ ומניין ההקפות החל לרדת מ-500, מטה.

במהלך ההכנות שלפני המירוץ עליהם פיקד מנהל המסלול גיא דיאמנט, שוחחנו עם מספר משתתפים וחלקם הביעו חשש מכך שבמסלול אובלי פוחתת המשמעות של טכניקת הנהיגה וכי המירוץ עלול להיות לא מספיק תחרותי. אולם, כבר בהקפות הראשונות, ניתן היה לראות כי המאבקים מתחממים בין הנהגים על כל מיקום והקפה. אז גם הבינו המתחרים שנדרשו לקיים מינימום של 5 חילופי נהגים כפי שקורה במירוצי סיבולת, כי פרט לנהיגה התובענית והקרבות המתישים על המסלול, ישנה חשיבות מכרעת להתנהלות ב'פיטס' (רחבת החילופים) ומספר קבוצות שלא הקפידו על טקטיקה נכונה, הפסידו זמן יקר.

המסלול האובאלי הוקם במיוחד לאירוע זה ואורכה של כל הקפה היתה קצת מעל ל-300 מטר. סה"כ הקיפו המתחרים את המסלול 500 פעם תוך שכל קבוצה עוברת מעל ל-150 ק"מ מסלול במהירות ממוצעת של מעל ל-60 קמ"ש.

דגל השחמט ירד כשעתיים וחמישים דקות מהרמזור הירוק כששתי הקבוצות הראשונות מצליחות לסיים 500 הקפות והמקום השלישי עם 497 הקפות (לאחר הפחתת 2 הקפות כעונש).

בטקס הפודיום קיבלו כל המשתתפים תעודת הוקרה וגביע על ההשתתפות באירוע החדשני. 3 המקומות הראשונים הוכתרו כאלופי "ספארקו 500" לשנת 2007 והם זכו להניף את גביעי מנצחים המפוארים.

משיחות שערכנו עם המשתתפים בסיום המירוץ גילינו כי רמת ההנאה עלתה מעל לציפיות וכן, מארגן האירוע הודיע כי מירוץ זה יהפוך למסורת שנתית. בנוסף לכך, בימים אלו ממש מתגבש הרעיון לקיים מירוץ קארטינג – "ספארקו 24". כלומר, מירוץ אשר ימשך 24 שעות ברציפות! מירוץ זה מתוכנן להיערך בסמיכות למירוץ 24 השעות של לה-מאן תחת הכותר 'אירוע הספורט המוטורי הגדול של קיץ 2007'.

"ספארקו 500" - תוצאות רשמיות:

1. OYY- עומר מנור, יהב פירר, יואב גולדבוים - 500 הקפות

2. PSI Pit Stop – דדי קונדל, גידי קרונין, גלעד קפוליס – 500

3. דרך השטח אוטוויק - ניר בן-ארי, טל בן-ארי, אלון אסולין - 497

4. OLY - אור הירבי, ליאור וויסלברגר, יניב טרב- 493

5. Pito Palo - מריו רוסו, בריאן רוסו - 492

6. NASH - ראשיד, חייסם, מוחמד – 488

7. המפרזלים - ציון סופר, עמרי סרפר – 479

8. Tulo Grande - רודריגו רוסו, מרקו רוסו – 469


צילום וידאו: עמרי גבעון
עריכה: זוהר ראובני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
  • עוד באותו נושא:
  • קארטינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully