וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי ירדן, ואולי גם ישראל

25.4.2007 / 10:36

נהג הראלי יובל מלמד וקבוצת יפנאוטו מתכננים להשתתף בראלי ירדן עם מכונית שנבנתה במיוחד ביפן

את השם יובל מלמד מכירים כל חובבי הרכב בישראל, בעיקר לנוכח הרזומה העשיר שלו מעולם מירוצי הראלי. כמו רבים וטובים, גם מלמד עושה חיל על מסלולי המירוצים בחו"ל ורק לאחרונה חזר ממירוץ 'באחה איטליה' בו שימש כנווט של צביקה כנעני.

ב-8 למאי יגיע מלמד לירדן כנהג קבוצת יפנאוטו - יבואנית סובארו לישראל – על מנת להתחרות בראלי המזרח התיכון אשר ייערך בסופו של אותו שבוע. לפני שנתיים התחרה מלמד בראלי זה אותו הצליח לסיים במקום התשיעי מבין כ-40 מתחרים כשהוא רכוב על סובארו אימפרזה GT העונה על תקנוני ה-FIA אותה בנה בעצמו. הפעם יתחרה מלמד באימפרזה STI שנבנתה במיוחד ביפן.

לצידו של מלמד ישב מיקי יוחאי המוכר ממסעות הג'יפים 'קרוס קאנטרי' אשר ינווטו ב-250 הק"מ התחרותיים של הראלי. את השירות לקבוצה יתן צוות ישראלי מקצועי שמלווה את מלמד כבר שנים רבות.

לראלי הקרוב שייערך בצד הירדני של ים-המלח חשיבות רבה. ארגון ה-FIA שוקל להכניסו כסבב באליפות העולם ה-WRC והראלי הקרוב יהיה מעין חזרה גנרלית.

וואלה! רכב מאחלים למלמד והצוות בהצלחה.

ומה אצלנו?

יום הולדתה ה-59 של מדינת ישראל יצויין כיום הולדתם של מירוצי המכוניות בה. וועדת הספורט של הכנסת, בראשותו של ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, צפויה לאשר היום את התקנות אשר יאפשרו את יישומו של 'חוק הנהיגה הספורטיבית'.

בחודש דצמבר 2005, לאחר מלחמה רבת שנים של נהגי המירוץ הישראלים, עבר 'חוק הנהיגה הספורטיבית' בכנסת. שנתיים וחצי מאוחר יותר, לאחר אינספור עיכובים ודחיות, צפוי להתחיל עידן הספורט המוטורי הישראלי.

במסגרת החוק, יוקמו התאחדויות אשר יאפשרו קיומם של מירוצי מכוניות חוקיים כמו גם מירוצי אופנועים וקארטינג. לצורך כתיבת התקנות נלקחו תקנוני המירוצים הבין-לאמיים אשר הותאמו לחוק הנהיגה הספורטיבית . הגיל המינימלי בו ניתן יהיה להתחיל לנהוג יקבע על 8 שנים, אך הנהיגה תתאפשר תחת תנאים מגבילים.

האם נראה בקרוב את ראלי המזרח התיכון גם בצד הישראלי של ים-המלח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully