וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאסקאר יוצא לדרך

ירון אדרי

18.2.2007 / 17:58

השיגעון האמריקני יוצא לדרך. הדייטונה 500 - מירוץ הנאסקאר הראשון מתוך 36 מירוצים לעונת 2007

אם תשאלו בארה"ב מיהו הנהג הטוב בעולם, תקבלו אחת משתי תשובות. מנחשים? אני אתן לכם רמז. זה לא מיכאל שומאכר. איך זה יכול להיות?!

הספורט המוטורי בארה"ב משקף את המנטרה האמריקנית של יותר. יותר מכוניות (כ-50 מתחילות מירוץ), יותר תאונות (כ-20 מסיימות מירוץ), יותר מהירות ויותר הקפות. זאת הסיבה לכך ש-99% מהמירוצים בארה"ב נערכים על מסלולים אובאליים בהם המהירות הממוצעת גבוהה מאוד (כ-300 קמ"ש, תלוי במסלול) וההקפות נמדדות בטבלת ייאוש.

הליגה הפופולארית ביותר היא סדרת גביע נקסטל של הנאסקאר, גאוותם של כל חובבי המהירות האמריקניים. מדובר למעשה במכוניות "כאילו" רגילות המוסתרות היטב על ידי אינספור מדבקות חסות עם מיטב התוצרת האמריקאית החל בממתקים, דרך חומרי ניקוי ואפילו הצבא. תחת ארגון הנאסקאר ישנה גם ליגה לטנדרים מה שמראה עוד יותר על השיגעון האמריקאי.

אני לא יודע אם שמתם לב, אבל הנאסקאר בארה"ב גדוש בפטריוטיות. זה לא מפריע לטויוטה לעשות את טבילת האש כשלראשונה מאז 1950, קבוצה שאינה אמריקאית תיכנס לסבב. אבל קבלת הפנים הצוננת לה זכתה הקבוצה השבוע במהלך המירוצים המוקדמים לא הגיע מהקהל אלא דווקא מהם עצמם. חומר לא מזוהה נמצא בסעפת היניקה של הנהג מייקל וולטריפ ובבדיקות מעבדה נמצא כי הוא השתמש בדלק לא תקני ותוצאותיו נפסלו. בנוסף נקנסה הקבוצה ב-100,000 דולר ווולטריפ יתחיל את העונה במינוס מאה נקודות.

גם בפורד נמצאו ליקויים כאשר המכוניות של מאט קנסת' וקייסי קאהן עשו שימוש באלמנטים אירודינמיים האסורים עפ"י התקנות, בעקבותיהן הם יזנקו למירוץ מהמקום האחרון. ההפתעה השלילית הגיע מג'ף גורדון, אחד הנהגים האהודים ביותר בסבב. השברולט של גורדון, שניצח את אחד מהמירוצים המקדימים, הייתה נמוכה מהמותר וגם הוא יזנק אחרון אך ניצחונו יישמר היות והדבר קרה בתום לב.

הרבה אקשן

לדייטונה 500 קודמים אירועים של שואו לקהל הכוללים מגוון של מירוצים מקדימים בהתאם למסורת האמריקאית. במירוץ עצמו שייערך היום (ראשון) בעשר בלילה שעון ישראל, יעברו הנהגים 500 מייל (כ-800 ק"מ) שיסתכמו ב200 הקפות בנות ארבעה ק"מ כל אחת. הפייבוריטים לניצחון הם ג'ף גורדון (למרות הזינוק מאחור), דייל אנהרדט ג'וניור, טוני סטיוארט והמגן על התואר, ג'ימי ג'ונסון. אסור לשכוח גם את חואן פאבלו מונטויה הקולומביאני.

מונטויה, שיתחרה לראשונה בליגת הנאסקאר הבכירה, מרגיש די בטוח ואופטימי לקראת המירוץ עם הדודג' מס' 42 של קבוצת גנאסי למרות הבעיות המכניות בהן נתקל בשבוע האחרון. למונטויה היסטוריה משובחת במירוצי הבכורה שלו בארה"ב בעבר. הפעם הראשונה בה עלה למירוץ האינדי 500 בשנת 2000 הסתיימה בניצחון ואת מירוץ הרולקס 24 שעות של דייטונה לפני כחודש סיים גם כן בראש. מונטויה הצטרף לסדרת המשנה של הנאסקאר, "בוש", באוקטובר האחרון לאחר שעזב את קבוצת הפורמולה1 של מקלארן מרצדס בטריקת דלת.

אפרופו מונטויה, מיכאל שומאכר נשמע לאחרונה מטיח ביקורת לגבי מעברו לנאסקאר. שומאכר טען כי אין מה לחפש בנהיגה מתמשכת בסיבובים ללא מטרה. ריי אברנהאם, אחד מבעלי הקבוצות, הזמין את שומאכר להגיע ולנסות. טרם התקבלה תשובה.

36 נותרו

עונת 2007 תכלול 36 מירוצים מתישים מהם שניים בלבד בתצורת מסלול אותה אנו מכירים והשאר בוריאצייה אובלית כזאת או אחרת (מסלול פוקאנו יותר נוטה לכיוון המשלוש). לקראת תום העונה ייערך הפלייאוף אליו יעלו 12 הנהגים המובילים בדירוג ומהם יצא אלוף גביע הנקסטל. כל שנותר לנו הוא להמליץ לכל מי שמתכנן נסיעה לארה"ב, לבדוק את לוחות הזמנים והמסלולים. אנו בהחלט ממליצים לכם לצפות במירוץ חי. אל תשכחו אטמי אוזניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully