וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - איטליה: "יש לנו הזדמנות מצוינת לעשות היסטוריה"

צ'אבי מתרגש לקראת גמר היורו, דל בוסקה: "שתי נבחרות דומות". בופון: "הם פייבוריטים" (א', 21:45, ע' 10 וספ' 1 HD)

רויטרס

צילום וידאו: ברני ארדוב
עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

טריוויה

* ספרד ואיטליה נפגשו 30 פעם בעבר. המאזן: 10 ניצחונות לאיטליה, שמונה לספרד ו-12 תוצאות תיקו.

* הניצחון היחיד של ספרד על איטליה ב-90 דקות במשחק רשמי היה באולימפיאדה ב-1920 (0:2). בשבעה מפגשים במסגרת המונדיאל ואליפות אירופה ספרד לא ניצחה.

* איטליה זכתה פעם אחת בתולדותיה באליפות אירופה - ביורו הביתי ב-1968. לספרד שתי זכיות: ב-1964 וב-2008. עבור ספרד מדובר בגמר יורו רביעי, לאיטליה זהו השלישי.

* מאמן אחד בהיסטוריה זכה במונדיאל ובאליפות אירופה: הלמוט שן הגרמני. ויסנה דל בוסקה יהיה השני בהיסטוריה?

* ספרד לא הפסידה ב-19 משחקיה הרשמיים האחרונים מאז ה-1:0 מול שוויץ במונדיאל 2010. ההפסד האחרון של האדומים במסגרת אליפות אירופה היה 1:0 לפורטוגל ביורו 2004.

* איטליה לא הפסידה משחק רשמי מאז ה-3:2 לסלובקיה במונדיאל (18 משחקים). ההפסד האחרון של האזורי במסגרת אליפות אירופה היה 3:0 להולנד ביורו 2008.

* מי טובה יותר בדו קרב פנדלים? איטליה מחזיקה במאזן 3:4 בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה בטורנירי יורו ומונדיאל ואילו ספרד במאזן הפוך של 4:3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ויסנטה דל בוסקה מאמן נבחרת ספרד. AP
ישווה את השיא של הלמוט שן? דל בוסקה/AP

מפתחות והכנות:

ספרד:

הנבחרת של ויסנטה דל בוסקה חולמת על זכייה בתואר שלישי ברציפות, לאחר שזכתה גם ביורו 2008 ובמונדיאל 2010 ולהיזכר כאחת הנבחרות הגדולות בכל הזמנים. ספרד, שמגיעה למשחק לאחר דו קרב פנדלים מותח עצבים מול פורטוגל בחצי הגמר, תנסה לנצח את איטליה, דבר שכזכור לא הצליחה לעשות במשחק הפתיחה של היורו כשהשתיים סיימו ב-1:1. כזכור, ספרד הייתה יכולה לגרום להדחתה של איטליה, במידה שהייתה מסיימת ב-2:2 מול קרואטיה במשחק הסיום של שלב הבתים. בראיונות בספרד, רמז דל בוסקה כי יפתח עם חלוץ טבעי.

מאמן ספרד דל בוסקה אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אסור לנו להסתכל אחורה, אי אפשר לחשוב שההיסטוריה משפיעה על משהו. איטליה זכתה ארבע פעמים במונדיאל ואנחנו זכינו ביורו לפני ארבע שנים. היה לשתי הנבחרות טורניר די דומה. היינו באותו הבית, לשתינו היו כוכבים די דומים ושתינו עברנו דו קרב פנדלים בדרך. כמובן שלנו יש שני חסרים משמעותיים שהם קרלס פויול ודויד וייה, אבל אנחנו כמו משפחה ונשמח אם הם יגיעו מחר. לספרד יש שחקנים חזקים שיודעים איזה אתגר צפוי להם ויודעים איך להתכונן אליו".

קפטן נבחרת ספרד איקר קסיאס: "איטליה היא נבחרת נהדרת והיא הראתה את זה כבר במשחק הראשון שלה מולנו. הם שווים וראויים להיות בגמר. אנחנו אף פעם לא מגיעים לגמר בתחושה שאנחנו פייבוריטים. מבחינתי, מדובר במצב שונה מזה שהיינו בו לפני ארבע שנים. כיוון שאז הצלחנו להשיג משהו שאף אחד לא האמין שנעשה. זה היה אותו הדבר במונדיאל. אנשים קיוו, אבל לא ציפו לזה. לא האמנו שנהיה בגמר שלישי ברציפות לפני ארבע שנים".

קשר ברצלונה וספרד צ'אבי אמר: "יכולנו להדיח את איטליה בשלב הבתים, אבל אנחנו תמיד עולים למגרש כדי לנצח ולא נתחרט על כך שלא גרמנו להדחתם גם אם נפסיד בגמר. הצלחנו להשיג דברים נהדרים עם הנבחרת, אנחנו דור נהדר של שחקנים ובגמר יש לנו הזדמנות מצוינת לעשות היסטוריה. זו ההזדמנות שלנו. איטליה השתנתה. היא משחקת קטנאצ'ו, אבל היא גם טובה עם הכדור. היא מוכשרת יותר מתמיד. אנחנו נהנים מסגנון המשחק שלנו ורוצים להישאר נאמנים אליו כיוון שזה הסגנון שהביא לנו כל כך הרבה הצלחות בשנים האחרונות. אנחנו נהנים מהסגנון הזה, הקהל שלנו נהנה מזה ואני חושב שגם אחרים נהנים מזה".

אנדרס אינייסטה שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
כמה מתח. אינייסטה/רויטרס

איטליה:

האזורי מגיעים לגמר במצב רוח מצוין אחרי הניצחון 1:2 המרשים במיוחד על גרמניה בחצי הגמר. צ'זארה פראנדלי, שפתח את הטורניר עם מערך של שלושה בלמים והחליפו במשחקים האחרונים ל-4-3-1-2, צפוי להמשיך ולדבוק באותה השיטה ולא בזו בה שיחק מול ספרד במשחק הראשון בטורניר. כרגע מסתמן כי ההתלבטות היחידה של המאמן היא בעמדת המגן הימני בין איניאציו אבאטה לפדריקו בלצארטי. איטליה מגיעה למשחק עם סגל מלא לחלוטין ויודעת שעל מנת לזכות באליפות אירופה שנייה בתולדותיה (הקודמת הייתה ב-1968), היא תהיה חייבת להיות בשיאה מול המכונה המשומנת היטב של ויסנטה דל בוסקה, שחולמת על תואר שלישי ברציפות.

ללא קשר לתוצאת הגמר, נשיא איטליה ג'ורג'יו נאפוליטנו הזמין את כל אנשי הנבחרת לביקור בלשכתו ברומא ביום שני. הנשיא שלח מכתב אישי לפראנדלי עם איחולי הצלחה לבביים. הנשיא כתב כי יש בו אמונה וביטחון בהצלחת איטליה. המאמן טען כי קרא את המכתב בהתרגשות וכי יעביר אותו לשחקנים.

המאמן האיטלקי צ'זארה פראנדלי אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "ספרד היא הנבחרת הטובה בעולם והם הראו את זה בשנים האחרונות. הם נותרו נאמנים לפילוסופיית הכדורגל שלהם והם תמיד פייבוריטים אחרי ארבע עד שש שנים פנטסטיות. יש לספרד הרבה שחקנים טובים מהשוער דרך ההגנה, הקישר והחלוצים. החוזק של ספרד לא נמצא רק בהחזקה בכדור, אלא ביכולת שלהם לזכות בכדור רחוק מהשער. נהיה חייבים לבחור את הרגעים שלנו בהם יהיו לנו הרבה שחקנים בחלק אחד של המגרש. לא נשלוט 90 דקות, אבל נהיה חייבים לבחור את הרגעים שלנו".

המאמן המשיך לדבר טקטיקה: "בקישור המרכזי שלנו יש הרבה איכות. אנחנו יכולים לרוץ וללחוץ ואנדראה פירלו הוא שחקן שיכול לעשות דברים מיוחדים עם הכדור. השחקנים האחרים מנסים ליצור לו שטחים. אני מקווה שנהיה חיוביים. עלינו לצמצם את השטחים במיוחד בקישור, להחזיק בכדור ולהישאר מפוקסים".

שוער וקפטן איטליה ג'אנלואיג'י בופון: "לספרד יש יותר סיכוי לנצח. הם עובדים על זה יחד שנים ומלאים בשחקנים איכותיים. איטליה היא הפתעת הטורניר עד עכשיו ואני מקווה שתהיה עוד הפתעה בגמר. אנחנו אלופי העולם ארבע פעמים, אבל יש רגעים בהם אתה צריך להיות צנוע ולהבין שזה הזמן לשנות דברים. פראנדלי גרם לנו להבין את זה והוביל אותנו לדרך חדשה של משחק. אנחנו בדרך חדשה ונצטרך להמשיך בה".

השוער המשיך להחמיא לספרד: "אני הייתי מאוד בטוח בעצמי אם הייתי מגיע לגמר אחרי שזכיתי ביורו ובמונדיאל האחרים. זה יתרון מנטאלי לספרד. קסיאס? הוא שוער נהדר ויש לי הרבה כבוד אליו". על נבחרתו הוסיף: "יש לנו סגר מלא עם אופי חזק ושחקנים שיכולים להביא תארים. זה עושה את העבודה של המאמן לקלה יותר".

צ'זארה פראנדלי מאמן נבחרת איטליה. רויטרס
מלחמה פסיכולוגית. פראנדלי/רויטרס

שימו לב ל...

צ'אבי (ספרד):

מה עובר על הקשר הנהדר של ברצלונה? צ'אבי נבחר לשחקן הטורניר ביורו 2008, ל-11 של הטורניר במונדילאל 2010 והופיע בארבע השנים האחרונות ברציפות בנבחרת השנה של פיפ"א ואופ"א. למרות זאת, יורו 2012 הוא לא הטורניר של צ'אבי. אין לו שער ובישול ובחצי הגמר דל בוסקה אף לא חשש להחליפו. החולשה של צ'אבי בולטת במיוחד על רקע הטורניר המופלא של פירלו. על מנת לעצור את הקישור המדהים של איטליה, ספרד צריכה את האס שלה במיטבו.

צ'אבי שחקן נבחרת ספרד (ימין) עם איקר קסיאס. רויטרס
זה הזמן להתעורר. צ'אבי וקסיאס באימון המסכם/רויטרס

הידעת ש...

מריו באלוטלי הוא אחד מחמישה שחקנים שמוליכים את רשימת הכובשים ביורו 2012 עם שלושה שערים כל אחד. האחרים: כריסטיאנו רונאלדו, מריו גומז, מריו מנדז'וקיץ' ואלן דזגוייב כבר גמרו את הטורניר. לפיכך, באלוטלי יכול להפוך לאיטלקי הראשון בהיסטוריה שזוכה בתואר מלך שערי אליפות אירופה. פאולו רוסי (1982) וסלבטורה סקילאצ'י (1990) עשו זאת במסגרת גביע העולם.

מריו באלוטלי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
בדרך לספרי ההיסטוריה? באלוטלי באימון המסכם/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully