וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: פורטוגל ניצחה את דנמרק 2:3

איזו דרמה בלבוב: פפה ופוסטיגה העלו את פורטוגל ל-0:2, בנדטנר השווה עם צמד, אבל וארלה כבש שער ניצחון בדקה ה-87

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. Laurence Griffiths, GettyImages
רשם שתי החמצות גדולות, אבל החברים הצילו אותו. רונאלדו/GettyImages, Laurence Griffiths

נבחרת פורטוגל גברה הערב (רביעי) 2:3 על נבחרת דנמרק במחזור השני בבית ב' באליפות אירופה והוכיחה מדוע הבית הזה הוכתר כ"בית המוות" של האליפות, המקום בו כל נבחרת יכולה לנצח את יריבתה. פפה (24) והלדר פוסטיגה (36) כבשו לזכות הפורטוגלים, אבל ניקלאס בנדטנר השווה עם שתי נגיחות משלו (41 ו-80), אבל סילבסטרה וארלה כבש שער ניצחון שלוש דקות לסיום וחתם דרמה נפלאה בלבוב. לשתי הנבחרות יש כעת שלוש נקודות, כשפורטוגל תפגוש במחזור האחרון את הולנד ואילו דנמרק תתעמת עם גרמניה.

דנמרק הייתה עירנית יותר בדקות הפתיחה, אבל בהמשך פורטוגל השתלטה על המשחק, שמה בצד את הדיבורים על מחנאות, והעדיפה למצות את הפוטנציאל שלה. רונאלדו הניע, נאני אימלל את סימון פולסן, ואחרי שהיא לא כבשה בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים שלה בטורנירים גדולים, פורטוגל גם מצאה את הרשת. פפה ופוסטיגה מצאו את הרשת של סטפן אנדרסןו, אבל דווקא אז תרדמת רגעית בהגנה הלבנה אפשרה לניקאלס בנדטנר לנגוח פנימה מקרוב ולצמק ל-2:1 בתום המחצית הראשונה.

בהתאם לתוצאה כנראה, דנמרק היתה זו שנטלה את היוזמה במחצית השנייה, כשהלחץ שלה בכיוון הרחבה הפורטוגלית גובר אחרי כניסתו למשחק של טוביאס מיקלסן הכשרוני בדקה ה-60. בנדטנר וקביסט פיספסו את המסגרת, אריקסן לא הצליח להשתחרר מההשגחה של ולוסו, אבל 10 דקות לסיום חלוץ סנדרלנד הצליח לנגוח את השני שלו ולקבוע 2:2. הפורטוגלים נזכרו שהם חייבים ניצחון, פאולו בנטו שלח את סילבסטרה וארלה למשחק והשחקן שהחמיץ הזדמנות גדולה להשוות בדקות הסיום נגד גרמניה, קיבל עוד צ'אנס הערב והבקיע בדקה ה-87. 2:3 לפורטוגל בסיום.

שחקני נבחרת פורטוגל ראול מיירלש, פאביו קונטראו חוגגים יחד עם כובש השער פפה. רויטרס
סופסוף גול. פורטוגל/רויטרס

מחצית 1

דקה 1: השופט קרייג תומסון הוציא את המשחק לדרך בארינה לבוב באוקראינה.

*** פורטוגל כבשה שער אחד בלבד בארבעת המשחקים האחרונים שלה - המאזן הגרוע ביותר שלה מאז 1997. אולי היום היא תצא לדרך חדשה.

דקה 4: הזדמנות ראשונה במשחק. הפורטוגלים יצאו לא טוב לתרגיל נבדל, אריקסן קיבל בתוך הרחבה, אבל הבעיטה שלו נהדפה מרגל פורטוגלית לקרן.

דקה 16: חילוף ראשון במשחק כבר אחרי קצת יותר מרבע שעה. זימלינג נפצע ומורטן אולסן שלח למגרש את יקוב פולסן.

דקה 18: מיירלש בעט מחוץ לרחבה, הכדור נבלם בשחקן דני והגיע לרונאלדו, אבל זה בעט שטוח והחוצה, 17 מטרים ישירות מהשער.

דקה 24: גול! כדור חופשי מסוכן של פורטוגל נהדף לקרן. מוטיניו העלה לכיוון הקורה הקרובה ופפה הגיע בעוצמה ונגח פנימה. 0:1 לפורטוגל.

*** חדשות טובות מבחינת פורטוגל: היא ניצחה ב-11 מ-13 המשחקים האחרונים שלה באליפויות אירופה בהן היא כבשה ראשונה.

דקה 34: רונאלדו בעט כדור חופשי מכ-22 מטרים, הכדור פגע בראשו של קיאר שעמד בחומה, ויצא לקרן.

דקה 36: גול! נאני קיבל באגף הימני, שלח כדור רוחב מדוד לעומק הרחבה הדנית והלדר פוסטיגה הקדים את ההגנה ושלח מקרוב, ברגל ימין, לרשת הגבוהה. 0:2 לפורטוגל.

*** זו הפעם הראשונה בה דנמרק סופגת שני שערים ומעלה במשחק תחרותי אחרי שבעה משחקים. הפעם הקודמת גם הייתה מול פורטוגל במוקדמות היורו, ב-8 באוקטובר 2010.

דקה 41: קרון-דלי קיבל כדור ארוך בתוך הרחבה, נגח לרוחב השער, ובנדטנר נגח משני מטרים פנימה. ההגנה הפורטוגלית חלמה וספגה, דנמרק מצמקת ל-2:1. איזה משחק יש לנו בלבוב.

*** בנדטנר שכבש את השער ה-19 שלו במדים הלאומיים, חוגג היום 50 הופעות בנבחרת.

דקה 44: נאני שוב שלח כדור לרחבה מצד ימין, פוסטיגה שוב ברח לשומרים שלו, אבל הפעם השוער אנדרסן הדף וקיאר הרחיק את הסכנה.

דקה 45+2: מחצית ראשונה טובה ומלאה באירועים הסתיימה. שיימשך ככה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן נבחרת פורטוגל, הלדר פוסטיגה, מול שחקן נבחרת דנמרק, סימון קיאר. רויטרס
שתי הזדמנויות ושער אחד. פוסטיגה/רויטרס

מחצית 2

דקה 49: נאני שלח כדור מצוין לרונאלדו שהתקדם באין מפריע לתוך הרחבה הדנית החשופה, אבל סיים עם בעיטה שטוחה ולא טובה שנעצרה על ידי אנדרסן. הזדמנות גדולה לכוכב הגדול של פורטוגל.

*** חדשות רעות לדנמרק? באף אחד מהמשחקים ביורו עד עכשיו לא היו שתי קבוצות שכבשו יותר משער אחד.

*** הפעם היחידה בה פורטוגל איבדה יתרון של שני שערים במשחק רשמי הייתה באוקטובר 2004, אז היא נפרדה ב-2:2 מליכטנשטיין הקטנטונת אחרי שהיא כבר הוליכה 0:2.

דקה 62: קביסט הפתיע עם בעיטה חזקה מהאוויר, סנטימטרים מהקורה של פטריסיו.

דקה 72: בנדטנר התעלם מז'ואאו פריירה בתוך הרחבה, עשה תנועה קטנה מימין לשמאל וסיים עם בעיטה בשמאל, חלש, שטוח והחוצה.

דקה 78: איזו החמצה של רונאלדו! נאני מצא את CR7 לבד מול אנדרסן, אבל זה בעט שטוח והחוצה. קשה להאמין.

דקה 80: גול! לארס יקובסן הגביה כדור ארוך מצד ימין לעבר הקורה הרחוקה, בנדטנר ברח מהשמירה ונגח חזק, פטריסיו רק נגע, אבל לא מנע ספיגה. 2:2.

*** בשמונת טורנירי היורו האחרונים, 19.2 אחוזים מהשערים נכבשו בנגיחות. בינתיים, ביורו הנוכחי יותר מ-40 אחוז מהשערים בנגיחות.

דקה 87: גול! סילבסטרה וארלה שנכנס כמחיף רק שתי דקות לפני כן, קיבל את הכדור בתוך הרחבה ובעט בחצי סיבוב, בחצי גובה, לפינה של אנדרסן. 2:3 לפורטוגל.

שחקן נבחרת דנמרק, ניקלאס בנדטנר. רויטרס
חגג צמד, אבל סיים בלי נקודות. בנדטנר/רויטרס

הרכבים

דנמרק: סטפן אנדרסן, לארס יקובסן, סימון קיאר, דניאל אגר, סימון פולסן, ניקי זימלינג (יקוב פולסן, 16), וויליאם קביסט, דניס רומדאל (טוביאס מיקלסן, 60), כריסטיאן אריקסן, מיכאל קרון-דלי (לאסה שונה, 90), ניקלאס בנדטנר.

פורטוגל: רוי פטריסיו, ז'ואאו פריירה, פפה, ברונו אלבש, פאביו קונטראו, ראול מיירלש (סילבסטרה וארלה, 85), מיגל ולוסו, ז'ואאו מוטיניו, נאני (רולאנדו, 89), כריסטיאנו רונאלדו, הלדר פוסטיגה (נלסון אוליביירה, 64).

סילבסטרה וארלה, נבחרת פורטוגל. רויטרס
כמה טוב שבאת. וארלה/רויטרס

שחקן מצטיין

נאני (פורטוגל)

דיברו על נתק בינו לבין כריסטיאנו רונאלדו, אמרו שהוא אחד מאלו שמזיקים לאחדות בנבחרת, אבל הערב קשר מנצ'סטר יונייטד שם את הדיבורים בצד. הוא בישל את השער של הלדר פוסטיגה, יצר לרונאלדו שני מצבים נהדרים, הטריד את מנוחתו של סימון פולסן ללא הפסקה והיה המצטיין במגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully