וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות גזעניות נגד שחקניה השחומים של הולנד בקרקוב

מפגינים פולנים הטרידו את ההולנדים. ואן בומל: "זו בושה, נתלונן באופ"א". אריק פיטרס: "יטרו וילמס צריך לפתוח נגד דנמרק"

אימג'בנק GettyImages

צילום: רויטרס
עריכה: מיכאל ברגמן

מגן פ.ס.וו איינדהובן, אריק פיטרס, תוכנן להיות חבר קבוע בהרכב הפותח של נבחרת הולנד באליפות אירופה, אבל פציעה שלו טרפה את הקלפים מבחינת המאמן ברט ואן מרוויק, שזימן במקומו של חברו של פיטרס לפ.ס.וו, יטרו ווילמס בן ה-18.

לקראת המשחק נגד דנמרק מחר (שבת, 19:00), ואן מרוויק מתלבט בין וילמס חסר הניסיון לקשר סטין סחארס, שתופקד בעמדה הזו במשחק ההכנה של סלובקיה, אולם פיטרס יודע במי הוא היה בוחר. "אני חושב שיטרו הרוויח את הצ'אנס לפתוח בשבת, אבל כמובן שההחלטה היא של המאמן", אמר פיטרס, "כשרואים אין יטרו התקדם העונה ואיך הוא פרץ לסגל של הנבחרת הבוגרת, צריך לכבד את זה. אמרתי לו שהוא פשוט צריך לעשות את מה שהוא עושה תמיד, הוא חייב לסמוך על הכוח שלו".

אגב וילמס, בכמה כלי תקשורת פורסם הבוקר ששחקניה שחומי העור של הולנד שימשו קורבנות לקריאות גזעניות ונהמות של אזרחים פולנים במהלך אימון פתוח בעיר קרקוב. על פי הדיווח, מספר אנשים הפגינו במחאה על כך שקרקוב לא נבחרה לארח משחקים ביורו והקניטו בצורה מכוערת את ההולנדים. הקפטן מארק ואן בומל אף מחה ואמר: "זו בושה, בעיקר אחרי שביקרנו באושוויץ. נתלונן באופ"א ואם יקרה דבר דומה במהלך משחק, נפנה לשופט ונבקש ממנו לרדת מהמגרש".

בחזרה למשחק: מן העבר השני ישחק כריסטיאן אריקסן, שמכיר היטב כמה שחקנים מהולנד ואת הכדורגל שלה בזכות העובדה שהוא לובש את מדי אייאקס מאז 2008. הקשר בן ה-20 שהיה עסוק בימים האחרונים בהכחשת מו"מ עם מנצ'סטר יונייטד או אנז'י מחצ'קאלה, התייחס לרף הציפיות ממנו ואמר: "אני יודע שאני אהיה תחת לחץ מהרגע הראשון. ככל שאתה משחק יותר - ככה יהיה עלייך יותר פוקוס והלחץ יגבר. אני מקווה שזה יישאר ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully