וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "ספרד לא צריכה חלוץ מרכזי"

המאמן מגבה את השיטה המושמצת: "ספרד תעשה היסטוריה". האוהדים דווקא דורשים את טורס. מרקיזיו: "יודעים איך לנצח"

ספרד תשמור על התואר ותזכה בו בפעם השלישית או איטליה בפעם השנייה? יורו 2012 יגיע הערב (ראשון, 21:45, שידור חי בערוץ 10 וספורט1 HD) לנקודת השיא במשחק הגמר. בעוד בספרד ממשיכים לעסוק בטקטיקה, שיטת המשחק של המאמן ויסנטה דל בוסקה ובשאלת הנבחרת המשעממת, באיטליה מתמוגגים מהאזורי ומאמינים שלהופעה המפתיעה ביורו יהיה סוף טוב.

כמו לפני כל משחק של ספרד, השאלה המטרידה היא האם דל בוסקה יפתח עם חלוץ טבעי. "מארקה" שאל את קוראיו לפשר השיטה והתשובה הייתה: "הקהל מבקש את פרננדו טורס נגד איטליה". עוד פרסם העיתון כי 70 אחוז מהנשאלים בסקר טענו כי אינם מפחדים מאיטליה וכי ספרד פייבוריטית לניצחון.

העיתון "אל פאיס" פרסם טורים אישיים של שחקני ספרד שכבשו שערי ניצחון בטורנירים גדולים: אינייסטה (מונדיאל 2010), פרננדו טורס (יורו 2008), קיקו (אולימפיאדת 1992) ומרסלינו (יורו 1964), בהם שחזרו השחקנים את ההישג.

מאמן ברצלונה לשעבר פפ גווארדיולה הפגין אופטימיות לקראת המשחק: "אני חושב שספרד תעשה היסטוריה. לעלות לגמר שלישי בארבע שנים זה הישג שאי אפשר יהיה להשתוות לו. טוב לספרד לשחק ללא חלוץ מרכזי. הקבוצה בידיים טובות ודל בוסקה הוא המאמן הטוב ביותר לנבחרת. החיסרון של דויד וייה משמעותי לספרד. איתו, זו הייתה נבחרת שלמה יותר".

המאמן הגרמני ברנד שוסטר הוסיף: "לספרד היה הרבה מזל ובלי מזל, אי אפשר לנצח. בטורניר כאלה חיוני שיהיה לך מזל. איטליה מגנה טוב מאוד ואנדראה פירלו מארגן את המשחק ומנתב את הכדורים. יש להם גם ספסל טוב, אבל אף נבחרת לא יכולה לפגוע בהחזקת הכדור של ספרד".

נשיא איטליה לפראנדלי: "אהבתי את הנחישות"

באיטלה פשוט מתמוגגים מההופעה המפתיעה והמצוינת של האזורי ביורו 2012. אף אחד לא נתן סיכוי לאיטלקים במיוחד אחרי סקנדל מכירת המשחקים שנחשף ערב האליפות והתבוסה 3:0 במשחק ההכנה האחרון נגד רוסיה, אבל הנבחרת של צ'זארה פראנדלי השתפרה ככל שהתקדם הטורניר תוך שהיא מפגינה רוח קבוצתית יוצאת דופן.

מי שהפך לאוהד מספר אחת של הנבחרת הוא נשיא איטליה, ג'ורג'יו נאפוליטנו, שאמנם לא יצפה במשחק, אבל כבר הזמין את הנבחרת לפגישה ברומא ביום שני. הנשיא כתב מכתב למאמן פראנדלי: "אהבתי את ההרמוניה בין 'חדש וישן' ואת הרוח הקבוצתית והנחישות. אין שחקן שלא היה שותף למחויבות או נתן את כולו. זו נבחרת מפוכחת, רצינית ונחושה. איטליה היפה". המאמן הנרגש הבטיח כי יקריא אותו לשחקנים.

הקשר קלאודיו מרקיזיו אמר: "ספרד חזקה מאוד, אבל פגשנו אותם בבתים ואנחנו יודעים איך לנצח. לא אגיד איך, תראו את זה על המגרש. אף אחד לא ציפה מאיתנו לשחק כמו ששיחקנו. ספגנו המון ביקורות לפני הטורניר ואפילו במהלך הטורניר אחרי התיקו מול קרואטיה. ביקשנו סיקור תקשורתי מאוזן. ידענו שאנחנו לא משחקים טוב, אבל רצינו שהקהל יאמין בנו. הביטחון שלנו עלה ממשחק למשחק. טורנירים כאלה מתשנים ברגע וזה מה שקרה לנו. אחרי שעלינו משלב הבתים, הכל השתנה. השתחחרנו והתחלנו לשחק בביטחון. אני משוכנע שאנחנו יכולים להשיג את המטרה".

שוער מילאן מרקו אמליה נשמע פחות אופטימי: "על הנייר, ספרד חזקה יותר, אבל כבר עשינו נגדם תוצאה. ראיתי את המשחק בין ספרד ופורטוגל ולא נהניתי. לעומת זאת, איטליה נראית טוב במיוחד בצד המנטאלי. זו נבחרת שגדלה ממשחק למשחק. התוצאה? הלב אומר 0:4 לאיטליה, הראש אומר שהמשחק הזה יוכרע בפנדלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully