וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיאוס: "השיפוט בישראל גורם לי רגשות חרטה"

דור בלך

14.12.2008 / 21:52

מאמן נתניה, שניצחה 0:1 את גלדבאך במשחק ידידות, חש איפה ואיפה ביחס לזרים בישראל. יאמר: "לא מבין איך מתיאוס לא בכושר עם חברה כזו"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי נתניה וקבוצת הפאר הגרמנית לשעבר, בורוסיה מנשנגלדבאך, נפגשו הערב (ראשון) במשחק ידידות למען השלום באיצטדיון בהרצליה, בסיומו ניצחה נתניה 0:1. מאמנה של נתניה, לותר מתיאוס, פגש את הקבוצה בה גדל, ובה משחקים כיום צמד הישראלים, רוברטו קולאוטי וגל אלברמן, שפתחו במשחק.

עמנואל שפר מבכירי המאמנים בישראל שכיהן כמאמן הנבחרת והביא את הטקטיקה הגרמנית לכדורגל הישראלי היה אורח הכבוד במשחק וישב על הספסל של מכבי נתניה במהלך המשחק.

במהלך המחצית הראשונה נרשמה הזדמנות פז לנתניה לעלות ליתרון, כאשר בדקה ה-27 נשאר חלוץ נתניה ג'ורג' בה לבד מול שוער גלדבאך, פרדריק לואה, אך החמיץ. ארבע דקות לסיום היה זה דלה ימפולסקי שחתם את תוצאת המשחק עם שער ניצחון. שחקן נתניה ניצל טעות של הגרמנים כדי לחלוף על השער ולגלגל בבטחה לרשת.

יאמר: "עם חברה כמו שיש למתיאוס הוא היה צריך להיות בכושר"

בסיום המשחק התייחס לותר מתיאוס לשופטים בישראל: "השיפוט בארץ גורם לי להרגיש פחות בטוח לגבי הגעתי לכאן. אני מרגיש שיש פה חוק אחד לזרים ואחד לישראלים. ראיתי שאבי נמני, שפגע פיזית בשופט, הורחק למשחק אחד בלבד בעוד אני הורחקתי לשני משחקים על כלום.

"אני לא יודע איך אנשים בישראל מצפים שהכדורגל יגיע לרמות הכי גבוהות ביותר כאשר השופטים הם ברמה הנמוכה ביותר", המשיך להשתלח הגרמני באנשי המשרוקית. "לא שמעתי בדיוק מה אלי גוטמן אמר וזה לא מעניין אותי מה קורה לקבוצות אחרות. מספיק לי מה שקורה במשחקים שלנו. מעולם בכל הקריירה שלי לא ראיתי כל כך הרבה החלטות שמשנות את המציאות".

לאחר המשחק מול קרית שמונה אמר מתיאוס כי הוא מעוניין לשנות ולשפר את רמת השיפוט בישראל ואף הציע ללמד אותם, אלא שהערב הוא נשמע מיואש לחלוטין מהמצב ואמר: "אני כבר לא רוצה ללמד אותם כלום, רק שיהיו הוגנים ולא ישנו את תוצאת המשחק".

הבעלים של מכבי נתניה, דניאל יאמר, התלוצץ לגבי המאמן שלו, שהתלבט לפני זמן מה אם לשחק במשחק נגד קבוצת הנעורים שלו, אך לבסוף החליט שלא. "אני לא מבין איך מתיאוס פצוע. בנאדם עם חברה כזו צעירה ויפה צריך להיות בכושר טוב, אבל אולי תוך כדי הוא מתח שריר או שניים".

גל אלברמן, שחקן מנשנגלדבאך, אמר: "אני לא יודע אם יש שחקנים במכבי נתניה שמוכנים לצאת לאירופהף אך יש פה הרבה שחקנים מוכשרים. אני יודע, מהניסיון האישי שלי שכדי לצאת לאירופה צריך לתת שתיים-שלוש עונות טובות ויציבות בישראל". לגבי איתי שכטר אמר אלברמן: "כולם יודעים ששכטר שחקן מוכשר, אולם אם הוא באמת מוכן לצאת לאירופה, זו שאלה שרק הוא יכול לענות עליה. זה מה שהוא מרגיש בלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully